نکات زیرسازی کنیتکس

کنیتکس از جمله پوشش های پر طرفدار می باشد که ویژگی های بسیاری را داشته و برای اجرا نیاز به زیرسازی کنیتکس می باشد تا شرایط لازم برای اجرای بهتر این پوشش به وجود آمده و از سوی دیگر کار به خوبی انجام شده و طول عمر کنتیکس نیز بالا برود. این پوشش دارای ویژگی های بسیاری چون ارتجاعی بودن و پوشانندگی بالا و قابلیت استفاده برای هر نوع سطح و همچنین قابل شستشو بودن و اجرای سریع می باشد و همه اینها کمک نموده است تا انتخاب بسیاری از افراد باشد.

 

اجرای رنگ نمای کنیتکس

برای اجرای کنیتکس بعد از آنکه رنگ مورد نظر آماده شد باید زیرسازی کنیتکس انجام شود تا شرایط برای اجرای مراحل بعدی فراهم گردد. شما می توانید از پمپ باد و یا غلطک استفاده نموده و همین باعث شده تا تنوع اجرا بالا برود. همچنین بعد از زیرسازی باید از یک لایه پرایمر مخصوص نیز استفاده نمایید تا سطح برای اجرای رنگ کنیتکس آماده شود.

 

نقش زیرسازی کنیتکس

دوام و زیبایی کنیتکس مرتبط با این است که زیرسازی به درستی انجام شود. به طور مثال در صورتی که این کار به خوبی انجام نشود و ترک ها و یا سوراخ ها و موج ها برطرف نشود ممکن است بعد از اجرای کنیتکس به مرور ترک ها مشاهده شده و کیفیت کار پایین بیاید. از سوی دیگر چسبندگی سطح نیز ارتباط مستقیمی با کیفیت زیرسازی داشته و اگر گرد و غباری روی سطح باشد پوشش کنیتکس ممکن است چسبندگی خود را از دست بدهد و سطح مورد نظر آسیب پذیر شود.

نکات زیرسازی کنیتکس

مراحل زیرسازی کنیتکس

برطرف نمودن ایرادات

هر سطحی ممکن است دارای ایرادات مختلفی باشد ازجمله اینکه ترک هایی بر روی سطح باشد یا موج های سطح بسیار زیاد باشد و یا اینکه درز و شکاف داشته باشد. این موارد باید برطرف شود زیرا ممکن است بعد از اجرای کنیتکس روی ظاهر اثر بگذارد و یا اینکه ترک های عمیق بعد از مدتی نمایان شود. البته کنیتکس با دانه بندی متوسط می تواند ترک های کوچک را برطرف سازد. به طور کلی باید سطح یکدست و صاف باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود. گچ و سیمان می تواند در این زمینه به شماکمک کند.

 

تمیز نمودن سطوح

در اولین مرحله نیاز است تا سطح مورد نظر برای کنیتکس را تمیز نمایید. این کار برای آن انجام می شود تا گرد و غبار و کثیفی بر روی چسبندگی کنیتکس اثر نگذاشته و اجرای کنیتکس با سرعت انجام شود و همچنین بعد از اجرا نیز مشکلاتی ازجمله از بین رفتن چسبندگی کنیتکس به وجود نیاید. شما می توانید از صابون و آب و گرم و همچنین پارچه یا اسفنج برای تمیز نمودن سطح استفاده نمایید. اگر سطح دارای چسبندگی نیز می باشد می توانید از محلول فسفات سدیم نیز کمک بگیرید.

 

خشک نمودن سطح

با آنکه کنیتکس قابلیت اجرا روی هر نوع سطحی را دارا می باشد اما اجرای آن بر روی سطحی که رطوبت دارد باعث می شود تا چسبندگی کنیتکس کاهش پیدا نماید و همین امر نیز بر روی روند اجرا و همچنین طول عمر کنیتکس اثر گذار است. شما می توانید بعد از تمیز نمودن سطح مورد نظر با پارچه نیز سطح مورد نظر را خشک نمایید تا کیفیت اجرا بالا برود.

 

اجرای پرایمر

شما بعد ازانجام مراحل بالا می توانید یک لایه پرایمر آستری را بر روی سطح مورد نظر خود اجرا نمایید. دلیل انجام این کار برای آن می باشد که سبب می شود تا چسبندگی سطح بالا رفته و علاوه بر اینکه اجرای رنگ کنیتکس را راحت تر می نماید با افزایش چسبندگی طول عمر کنیتکس را نیز افزایش داده و از بروز مشکلات احتمالی بعد از اجرا جلوگیری می نماید. یکی دیگر از مزیت های مهم این بخش جلوگیری از زرد آب زدن یا بروز لکه های زرد رنگ بعد از اجرا می باشد.

 

سخن آخر

اجرای کنیتکس باعث می شود تا تجربه های زیادی به دست بیاورید و در اجراهای بعدی از آن استفاده نمایید. ما در این طلب سعی کردیم تا به بخش زیر سازی کنیتکس و مراحلی که باید قبل از اجرای رنگ کنیتکس انجام شود بپردازیم. مقالات دیگر سایت از جمله نکات خرید رنگ کنیتکس و روند اجرای کنیتکس می تواند به شما کمک زیادی در این زمینه نماید که در سایت میتوانید مطالعه نمایید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *