بررسی تفاوت کنیتکس و رولکس

برای سطوح داخلی و خارجی می توان از پوشش های مختلف چون کنیتکس یا رولکس استفاده نمود اما دانستن تفاوت کنیتکس و رولکس سبب می شود تا با شناخت بهتر این دو نوع رنگ متناسب با شرایط و نیاز خود بهترین پوشش را انتخاب نمایید. کنیتکس و رولکس بسیار بهم نزدیک بوده و شاید خیلی ها تفاوت این دو را با هم متوجه نشوند. در ادامه ضمن معرفی کنیتکس و رولکس به بیان تفاوت ها میپردازیم.

کنیتکس

کنیتکس نما یک پوشش سلولزی می باشد و ترکیبات آن شامل مواد شیمیایی و پنبه نسوز و مواد رنگی و پرلیت و میک و … می شود که استفاده از آن به سالها قبل و برای پوشش ناو های جنگی آمریکا بر میگردد زیرا این پوشش برای هر آب و هوایی امکان استفاده را دارا می باشد. کنیتکس انواع مختلفی داشته که به کنیتکس اکریلیک و کنیتکس پلاستیک و کنیتکس روغنی تقسیم می شود و هرکدام با توجه به ترکیبات خود دارای یک سری ویژگی ها و موارد استفاده می باشد.

استفاده از کنیتکس پلاستیک بیشتر برای داخل ساختمان بوده زیرا هم سریع خشک می شود و هم اینکه بوی بدی نداشته و خطر آتش سوزی وجود ندارد و از سویی ضد آب نمی باشد. کنیتکس روغنی نیز برای فضای خارجی استفاده می شود زیرا بر پایه تینر و بنزین بوده و خطر اجرای بیشتری دارد و از سویی بوی بد دارد. اما کنیتکس اکریلیک با آنکه ضد آب می باشد اما بر پایه آب بوده و به همین علت نیز بوی بد و خطرات احتمالی را نداشته و استفاده از آن بیشتر است.

دانه بندی های کنیتکس سبب شده تا سطح مورد نظر شما دارای بافت های مختلفی داشته باشد. از جمله این دانه بندی ها باید به پلی تکس (0.4) و ریز (0.5) و متوسط (0.6) اشاره نمود. نوع ریز ممکن است سطحی یکنواخت را ایجاد کرده و نوع متوسط نیز با توجه به بافتی که ایجاد می کنند باعث می شود تا ایرادات سطح چون ترک و سوراخ برطرف شود. دوام کنیتکس در صورت استفاده از برند مناسب و اجرای حرفه ای و مراقبت ها بسیار طولانی است. قیمت این پوشش در مقایسه با سایر پوشش ها چون سنگ و مونولیت بسیار کمتر است.

رولکس

به طور خلاصه باید گفت رولکس پوششی مانند کنیتکس می باشد و بسیاری از ویژگی های کنیتکس را دارا می باشد و رولکس نوعی از رنگ کنیتکس است که بافت نرم تری دارد. در مورد ترکیبات رولکس نیز باید گفت این ترکیبات بسیار نزدیک به کنیتکس بوده و شامل رزین های کو پلیمر و الیاف مصنوعی در گرید های مختلف و آب و اکسید تیتان و بی کربنات کلسیم در مش های مختلف می شود. بهتر است قبل از اجرای رولکس از پرایمر مخصوص چسب آکاکیم استفاده شود تا از زرد آب و طبله و ریزش جلوگیری کند.

بررسی تفاوت کنیتکس و رولکس

تفاوت کنیتکس و رولکس

با معرفی که از کنیتکس و رولکس و شباهت آنها داشتیم باید به بررسی تفاوت کنیتکس و رولکس بپردازیم. اولین تفاوتی که این دو با یکدیگر دارند در ظاهر می باشد. رولکس می تواند با دو رنگ مختلف اجرا شود و این سبب می شود تا طرح های مختلفی را بتوان اجرا نمود. به این صورت که یک رنگ به عنوان زمینه بود و نقش ها و دانه های رنگی نیز بر روی آن اجرا شود.

از نظر بافت نیز رولکس بافت نرم تری را نسبت به کنیتکس دارا می باشد. استفاده از رولکس برای فضاهای داخلی بیشتر می باشد و از سوی دیگر اجرای رولکس در چند مرحله انجام می شود. سطح رولکس دارای بافت متفاوتی بوده و لطافت بیشتری را نیز دارا می باشد. تفاوت دیگر این دو در مراحل اجرا می باشد که هر کدام مراحل خاص خود را دارا است. در اجرای رولکس یک رنگ ، رنگ زیرین و رنگدیگری به عنوان رنگ رویه مد نظر قرار گرفته و همین باعث می شود تا جلوه زیبایی به وجود بیاید. استفاده از رولکس در سالن ها و راه پله ها و فروشگاه ها بیشتر می باشد.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *