بررسی رنگ کنیتکس اکرولیک

رنگ کنیتکس برای فضاهای مختلفی کاربرد داشته و شما می بایست متناسب با محل از کنیتکس مخصوص استفاده نمایید. به طور مثال رنگ کنیتکس اکرولیک از انواع کنیتکس بوده که به دلیل ویژگی هایی که دارا می باشد برای فضاهای مختلفی از داخلی تا خارجی استفاده می شود. رنگ کنیتکس اکرولیک دارای مزیت های هر دو کنیتکس روغنی و پلاستیک بوده و همین سبب شده تا این نوع در نقاشی ساختمان استفاده زیادی شود.

کنیتکس اکرولیک بر پایه رزین های اکریلیک پایه آبی درست شده و دارای حلال شیمیایی نمی باشد که خود ویژگی مهمی محسوب می شود. ضمن اینکه مقاومت مناسبی را در رطوبت و همچنین شسته شدن دارا و زیبایی خوبی را نیز دارا است. این پوشش دارای بافت های ریز و درست بوده و قابلیت لمس دارد و به عبارت ساده یک رنگ بافت دار می باشد که عموما برای نمای ساختمان ها استفاده می شود. سرعت خشک شدن این پوشش بالا بوده و با همه این ویژگی ها امروزه استفاده از این نوع کنیتکس برای اجرا استفاده می شود. در ادامه در مورد مزایا و معایب این کنیتکس اکریلیک صحبت خواهیم نمود.

 

مزیت های کنیتکس اکرولیک

  • حلالیت در آب
  • غیر قابل اشتعال
  • قابل شستشو
  • دوام بسیار بالا
  • قابل اجرا در تمام سطوح بتنی و سیمانی و گچ و چوب و داخلی وخارجی
  • مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه یو وی
  • مقاومت قلیایی بسیار مناسب
  • سازگار با محیط زیست
  • بدون بوی نامطبوع
  • مقاومت زیاد در برابر سایش
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • پوششی چشم نواز و زیبا

بررسی رنگ کنیتکس اکرولیک

نحوه اجرای کنیتکس اکرولیک

برای شروع ابتدا باید سطح مورد نظر آماده شود یعنی اگر مشکلاتی روی سطح است برطرف شده و زیرسازی انجام شود. همچنین باید سطح مورد نظر بدون گرد و غبار و آلودگی باشد تا چسبندگی مناسب به وجود بیاید. ضمنا می توان قبل از اجرای کنیتکس پرایمر کنیتکس اکرولیک را روی سطح اجرا نمود تا از زرد آب زدن سطح جلوگیری شود.  کنیتکس ابزارهای مخصوصی چون کمپرسور و کنیتکس پاش وجود دارد. برا شروع باید غلظت رنگ کنیتکس بررسی شود البته به صورت معمول غلظت اولیه خوب است اما در صورت نیاز می توان با حلال مناسب که برای کنیتکس اکرولیک حلال آب می باشد به مناسب ترین غلظت رسید. مقدار مناسب رنگ کنیتکس با کمک دستگاه کمپرسور درون محفظه متراکم شده و با فشار هوا به دستگاه کنیتکس پاش منتقل شده تا کار اجرا انجام شود. البته باید دقت داشته باشید که حجم کمپرسور کم نبوده و فشار هوا نیز خیلی زیاد نباشد. گاهی ممکن است بخواهید تا پوشش ضخامت بیشتری داشته باشد که می توان برای این کار سرعت کنیتکس پاش را کاهش داده و زمان بیشتری را در هر بخش بگذارید. در برخی مواقع نیز برای اجرای دو لایه باید بین لایه اول و دوم زمان مناسبی قرار دهید تا لایه اول خشک شود. در مورد ایمنی کار نیز باید به دستکش مخصوص و ماسک تنفسی و لباس کار و عینک محافظ حین کار اشاره نمود. این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که باید بعد از باز شدن درب قوطی و رقیق کردن کنیتکس با آب در کمتر از نیم ساعت اجرای آن روی سطح انجام شود زیرا سرعت خشک شدن آن بسیار بالا می باشد.

بررسی رنگ کنیتکس اکرولیک

کاربرد های کنیتکس اکرولیک

اگر بخواهیم در مورد کاربرد ها و موارد استفاده از رنگ کنیتکس اکرولیک صحبت کنیم باید بگوییم یکی از انواع کنیتکس که برای همه نوع سطحی مورد استفاده قرار می گیرد و بدون مشکل اجرا شده و نیازهای ما را رفع می کند این نوع کنیتکس می باشد و شما می توانید از آن برای سطوح مختلفی چون سیمانی و آجر و بتن و یا سطوحی چون نمای ساختمان و داخل ساختمان و اطراف استخر از آن استفاده نمایید.

 

برند های مختلف کنیتکس اکرولیک

رنگ کنیتکس اکرولیک در انواع گوناگونی وجود داشته از جمله اینکه می تواند در دانه بندی های مختلف چون بدون دانه و دانه ریز و دانه متوسط و دانه درشت انتخاب شود و رنگ بندی های مختلفی نیز داشته که به دلخواه مشتری انتخاب می شود. بسته بندی این محصول به صورت حلب 20 کیلوگرمی بوده و از جمله برندها و شرکت های تولید کنند این نوع کنیتکس می توان به کنیتکس اکریلیک صهبا اشاره نمود. سهند کنیتکس نیز از تولید کننده های دیگر این کنیتکس نما می باشد.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *