برندهای مختلف تولید کننده کنیتکس

کنیتکس در ایران توسط شرکت های مختلف تولید کننده کنیتکس و در برندهای مختلفی عرضه می شود و این تنوع توانسته سبب شود که بتوان کنیتکس را در کیفیت و انواع مختلف از لحاظ دانه بندی تهیه کرد. کنیتکس به دسته های مختلفی چون کنیتکس پلاستیک و کنیتکس روغنی و کنیتکس اکرولیک تقسیم می شود.

ضمنا این کنیتکس نما می تواند بر اساس بافت دارای تقسیم بندی ریز دانه و درشت دانه یا متوسط دانه باشد که سبب می شود تا بافت های مختلفی بر روی سطح به وجود بیاید. رنگ بندی های مختلف نیز توانسته تا متناسب با هر فضایی رنگ مناسب را بتوان انتخاب نمود. شرکت های مختلفی در ایران نسبت به تولید انواع کنیتکس اقدام می کنند که قصد داریم در این مقاله در مورد آنها صحبت نماییم.

جهان کنیتکس

شرکت تولیدی و شیمیایی جهان کنیتکس دارای 25 سال سابقه تولید انواع کنیتکس چون کنیتکس اکریلیک و کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک بوده و بخش زیادی از کنیتکس های مورد استفاده محصول این شرکت می باشد. از محصولات تولید شده باید به کنیتکس سوپر صادراتی اشاره نمود که ترکیبات آن شامل انواع رزین های اکریلیک و الیاف های مصنوعی در گرید های مختلف و اکسید تیتان و اکسید زنگ و فرمالین و بی کربنات کلسیم و … می باشد که محافظ زیبایی برای داخل و خارج ساختمان ها بوده و در مقابل عوامل جوی نیز مقاومت و استحکام مناسبی درد. وزن کنیتکس های اکریلیک به دلیل وزن سبک بار کمتری روی ساختمان دارد. مقدار پوشش سطح کنیتکس نوع سوپر در هر کیلوگرم 1.5 متر مربع می باشد.

کنیتکس های روغنی دارای دانه بندی های متوسط و ریز و پلی تکس می باشد. سطل های این نوع کنیتکس 20 کیلوگرمی بوده و دارای پلمپ سربی کارخانه می باشد. محصول دیگر شرکت کنیتکس ممتاز صادراتی می باشد که ترکیبات آن مانند نوع سوپر بوده اما این نوع کنیتکس می تواند به ازای هر کیلوگرم 1.5 متر مربع را پوشش می دهد. از سوی دیگر درجه سوپر دارای 15 سال گارانتی بوده و درب آن قرمز می باشد و درجه ممتاز نیز دارای درب زرد و 10 سال گارانتی می باشد. سطل هایی که دارای درب آبی هستند حلال در آب و سطل هایی با درب نارنجی نیز پرایمر می باشند. شما میتوانید دستورالعمل اجرایی هر کدام از این کنیتکس ها را در سایت تولید کننده مشاهده نمایید. محصول دیگر این شرکت کنیتکس اکریلیک سهند می باشد که می تواند بر روی هر نوع سطحی چون سیمان و آهن و بتن و گچ اجرا شود. کنیتکس روغنی ممتاز محصول دیگر این شرکت است که از ترکیباتی چون انواع رزین های الکیدی و الیاف مصنوعی در گرید های مختلف و اکسید تیتان و پودر میکا و کبالت و … تشکیل شده است.

باید گفت مزیت کنیتکس های اکریلیک در مقایسه با کنیتکس روغنی استفاده از آب به عنوان حلال و همچنین نداشتن ضرر های حلال روغنی می باشد که قابلیت استفاده در محیط های بسته را به وجود می آورد. محصول دیگر نیز کنیتکس پلاستیک می باشد که آن نیز دارای ترکیباتی چون نواع رزین های کو پلیمر و الیاف مصنوعی در گرید های مختلف و آب و پرلایت و فرمالین و … اشاره نمود که بیشتر برای فضای داخلی استفاده می شود. این نوع کنیتکس دارای دانه بندی های مختلفی بوده و بسته بندی آن به صورت سطل پلاستیکی با درب آبی می باشد.

رنگ اطلس

این شرکت نیز اقدام به تولید کنیتکس اکریلیکی نموده که برای سطوح خارجی و نمای ساختمان قابل استفاده و میتواند در فضاهای پر تردد چون مدارس و دانشگاه ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول بر پایه آب بوده و قابل اشتعال نیست و از ویژگی های آن باید به اجرای آسان و سرعت خشک شدن بالا و بدون بو بودن اشاره نمود. مقدار پوشش آن نیز در هر کیلوگرم 1.5 متر می باشد.

برندهای مختلف تولید کننده کنیتکس

صهبا کنیتکس

از دیگر شرکت های تولید کننده کنیتکس باید به صهبا کنیتکس اشاره نمود که بیش از دو دهه در این زمینه سابقه داشته و انواع کنیتکس های اکریلیک و کنیتکس روغنی را تولید می نماید و محصولات خود را نیز صادر می کند. محصولات این شرکت متنوع بوده و شامل کنیتکس اکرولیک سوپر صادراتی و کنیتکس اکریلیک صادراتی صهبا و کنیتکس اکریلیک ممتاز صهبا و کنیتکس اکریلیک واتربیس صهبا می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا می باشند.

 

نیو کالر

از دیگر برند های کنیتکس باید به نیوکالر اشاره کرد که سه محصول کنیتکس اکریلیک و کنیتکس اکریلیک بدون دانه و سوپر کنیتکس اکریلیک را تولید می کند. این محصولات بر اساس رزین های اکریلیکی آب پایه بوده و همچنین بدون مواد و حلال های آلاینده و مضر می باشند. حدود مقدار پوشش آن نیز برای هر کیلوگرم بین 1 تا 1.20 متر مربع بوده و حلال آن آب می باشد. لازم به ذکر می باشد این محصولات در رنگ سفید در بازار عرضه شده و میتوان با اضافه کردن مادر رنگ آن را تغییر داد.

کوپرات کنیتکس

از دیگر تولید کننده ها کوپرات کنیتکس می باشد که محصولات آن در انواع ظرفیت های 4 کیلوگرمی و 12کیلوگرمی و 20 کیلوگرمی و با دانه بندی متوسط به بازار عرضه می شود و شامل کوپرات کنیتکس ممتاز دانه متوسط و کوپرات کنیتکس ممتاز صادراتی دانه متوسط می شود. این رنگ کنیتکس آکریلیک ممتاز می تواند در فضاهای مختلفی چون تونل ها و رستوران ها و سازه های بتنی و فروشگاه ها استفاده شود. 100 درصد قابل شستشو بوده و به سرعت بعد از اجرا خشک می شود و مقاومت زیادی را نیز دارا می باشد. رطوبت را جذب نکرده و همچنین خاصیت آکوستیک دارد.

ساندورا

برند دیگری که در این حوزه فعالیت دارد ساندورا می باشد که محصولات مختلفی را از جمله کنیتکس نمای ساختمان تولید میکند. این رنگ علاوه بر ظاهر زیبایی که به وجود می آورد دارای دوام و طول عمر بالایی می باشد و می توان از آن برای سطوح داخلی و خارجی استفاده کرد. در دمای 23 درجه سطح آن 4 ساعته و عمق آن 24 ساعته خشک می شود. می توان از پیستوله و غلطک و قلم مو برای اجرا استفاده نمود. بسته بندی آن به شکل 3.5 و 10 و 20 کیلو گرمی در ظروف پلاستیکی می باشد.

پارس دکو

این شرکت نیز دارای دو محصول کنیتکس نیو و کنیتکس ممتاز می باشد. کنیتکس نیو دارای سه نوع بافت بدون دانه که سطحی یکنواخت و صاف به وجود می آورد ، دانه ریز که بیشتر برای فضای خارجی استفاده می شود و دانه متوسط که در نمای خارجی برای پنهان کردن لکه های ساختمانی و ترک ها کاربرد دارد. این کنیتکس درحدود 4 تا 6 ساعت خشک می شود و برای خشک شدن عمق به 48 ساعت زمان نیاز دارد. سطح پوشش هر کیلوگرم نیز یک متر مربع است. محصول کنیتکس ممتاز نیز بر اساس رزین اکریلیک پایه آب بوده و بافتی ضخیم را ایجاد می نماید. این محصول برای تمامی سطوح قابل اجرا بوده و بافت های مختلفی را نیز دارد.

شرکت های دیگری نیز در زمینه تولید انواع کنیتکس فعالیت دارند از جمله شرکت افشار تهران که محصولات متنوعی در این حوزه تولید می نماید یا برند مشکات که محصول کنیتکس اکریلیک مشکات از جمله محصولات ارائه شده آن می باشد و یا سولماز کنیتکس که در این زمینه انواع محصولات را تولید و عرضه می نماید.

 

بهترین تولید کننده کنیتکس

با توجه به آنکه برند های مختلفی در این زمینه وجود دارد ممکن است کیفیت و قیمت و کاربرد هر کدام متفاوت باشد. افرادی که در حوزه نمای ساخمان و کنیتکس نما فعالیت می کنند با توجه به تجربه ای که دارا می باشند می توانند در این زمینه به شما مشاوره لازم را داده تا برای نما از مناسب ترین برند کنیتکس را تهیه نمایید تا علاوه بر کیفیت و زیبایی طول عمر بالا و مقاومت زیادی داشته باشد.

منبع : خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *