نکات مهم در خرید رنگ کنیتکس

کنیتکس دارای انواع مختلفی بوده و دانستن نکات مهم در خرید کنیتکس کمک می کند تا بتوانید خرید بهتری را در این زمینه داشته باشید. شما میتوانید رنگ کنیتکس را از روش های گوناگونی خریداری نمایید. اینکه به مراکز پخش رنگ که انواع رنگ های ساختمانی را عرضه می کنند مراجعه نمایید و یا اینکه از طریق وبسایت تولید کننده و شماره نمایندگی های پخش اقدام به خرید نموده و یا اینکه از سایت های فروش اینترنتی رنگ های ساختمانی خرید خودرا انجام دهید.

اما آن چیزی که مهم است توجه ویژه به رنگ کنیتکس و کیفیت آن و متناسب با نیاز های شما می باشد. طبیعتا برند های مختلف و شرکتهای مختلفی نسبت به تولید رنگ کنیتکس از جمله کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک و کنیتکس اکریلیک می کنند که کیفیت های مختلفی و همچنین سطح پوشش های مختلفی را دارد. در ادامه مقاله نکات مهم در خرید کنیتکس را بررسی می کنیم.

کاربرد های کنیتکس

کنیتکس دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام از این انواع نیز ویژگی ها و کاربرد و مصارف خاص خود را دارا می باشد. کنیتکس پلاستیک چون بر پایه آب بوده و ضد آب نیست بیشتر در محیط های داخلی استفاده می شود. کنیتکس روغنی نیز بر پایه بنزین یا تینر بوده و ضد آب می باشد اما چون بوی بدی دارد و دیر خشک می شود باید توجه داشت در محیط های شلوغ استفاده نشود. نوع دیگر که کنیتکس اکریلیک می باشد مزیت های زیادی داشته و می تواند در محیطی استفاده شود و سریع نیز خشک شودو بوی بدی ندارد و استفاده از آن برای هر فضایی حتی فضاهای شلوغ نیز ممکن است.

نکات مهم در خرید رنگ کنیتکس

انواع بافت کنیتکس

نکته بعدی در خرید کنیتکس مرتبط با بافت و دانه بندی کنیتکس می باشد. کنیتکس ها می توانند بر اساس دانه بندی خود بافت های مختلفی را به وجود بیاورند و اینکه برای چه سطحی می خواهید از این کنیتکس استفاده نمایید در انتخاب دانه بندی مهم می باشد زیرا بعضی از دانه بندی ها متوسط یا ریز و یا حتی بدون دانه می باشد که سبب می شود تا سطح یکنواخت شده و یا بافت داشته و ایراداتی که بر روی سطح وجود دارد را برطرف سازد. شما می توانید در قسمت مشخصات کنیتکس نوع دانه بندی آن را مشاهده نمایید.

رنگ بندی کنیتکس

کنیتکس می تواند ظاهر زیبایی را برای هر سطحی از جمله نمای ساختمان به وجود بیاورد و این با توجه به تنوع آن در طرح و رنگ می باشد. ممکن است کنیتکس ها در رنگ های سفید در بازار عرضه بشوند که می توانید برای تغییر رنگ آنها از مادر رنگ استفاده کرده و با اضافه کردن آن به کنیتکس رنگ مد نظر خود را بدست بیاورید.

کیفیت رنگ کنیتکس

کیفیت رنگ کنیتکس از دیگر نکات مهم در خرید رنگ کنیتکس می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشت. ممکن است هرکدام از برندهای تولید کننده کیفیت متفاوتی را داشته باشند. این کیفیت می تواند به انواع مختلفی تقسیم شود از جمله اینکه بعضی از برند ها دارای انواع کنیتکس چون ممتاز یا صادراتی و یا سوپر می باشند که تفاوت هایی را با یکدیگر دارد. این کیفیت می تواند به مفاومت کنیتکس در برابر نور و یا آسیب های احتمالی مرتبط شود و یا اینکه هر کیلوگرم از این رنگ چه مقدار از سطح را می پوشاند. از سوی دیگر این شرکت ها برای هر نوع از محصولات ممکن است تعداد سال گارانتی را ذکر کنند. به طور مثال برخی از محصولات دارای 15 سال گارانتی و محصولات دیگر کنیتکس دارای 10 سال گارانتی می باشد.

اطلاعات محصول

رنگ کنیتکس می تواند در سطل و یا ظرف های پلاستیکی و فلزی باشد که بر اساس نیاز در بسته بندی های 4 کیلوگرمی یا 12 کیلوگرمی و 20 کیلوگرمی موجود می باشند. هر کدام از این محصولات نیز یک سری مشخصات فنی از جمله ترکیبات و اینکه نحوه اچرا آن به چه شکل می باشد را دارا می باشد. روی آن در مورد دمای مطلوب برای اجرای کنیتکس و زمان خشک شدن آن نیز نوشته شده است. یکی دیگر از نکات را باید توجه به دمای نگهداری کنیتکس و تاریخ تولید و بهترین زمان مصرف دانست. از دیگر موارد نوشته می توان به نحوه آماده سازی و مقدار حلال و پرایمر و ضخامت اشاره نمود.

تجربه های دیگران

همه مواردی که گفته شده به صورت نکاتی بوده که باید رعایت کنید اما می توانید از تجربه های دیگران و افرادی که در زمینه فروش رنگ کنیتکس و یا اجرای کنیتکس می باشند استفاده کنید. طبیعتا این افراد با برند های مختلفی کار کرده و می توانند علاوه بر اینکه شما را در انتخاب یک کنیتکس با قیمت مناسب راهنمایی کنند ، یک کنیتکس که کیفیت و دوام بالایی نیز دارد را نیز معرفی کنند. ضمن اینکه ممکن است اجرای خود کنیتکس نیز لحاظ شده و اینکه کدام نوع بهتر اجرا می شود و مشکلات کمتری را در اجرا دارد نیز مهم باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهم در خرید رنگ کنیتکس به طور خلاصه شرح دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید رنگ کنیتکس را داشته باشید. این رنگ برای اجرا نیز نکاتی دارد که ما در مقاله نکات اجرای کنیتکس به آن پرداخته ایم و می توانید مطالب بیشتری را در آن صفحه مطالعه نمایید. قیمت کنیتکس نیز ممکن است امروزه به خاطر نوسانات دلار متفاوت باشد که ما از آن صرفه نظر کرده ایم.

منبع : خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *