معرفی ترکیبات کنیتکس

امروزه استفاده از رنگ کنیتکس برای فضاهای مختلف داخلی و خارجی افزایش یافته و این رنگه به واسطه ترکیبات کنیتکس دارای ویژگی ها و مزیت ها و معایب مختلفی می باشد. از کنیتکس می توان برای نمای ساختمان یا سطوح داخلی مانند فروشگاه ها و فضاهای پر رفت و آمد استفاده نمود. همچنین کنیتکس دارای انواع مختلفی از جمله کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک و کنیتکس اکریلیک می باشد که هر کدام موارد استفاده و ویژگی های خود را دارند.

کنیتکس را بر اساس دانه بندی برسه نوع بافت ریز و بافت متوسط و بافت درشت تقسیم می کنند که هر کدام بافت مختلفی را روی سطح مد نظر شما به وجود می آورد.

ترکیبات رنگ کنیتکس اکریلیک

رنگ کنیتکس اکریلیک توسط شرکت های مختلفی و در انواع مختلف از جمله کنیتکس ممتاز صادراتی و کنیتکس سوپر صادراتی عرضه می شود ، اما ترکیبات این نوع رنگ ها شبیه به یکدیگر بود و شامل انواع رزین های اکریلیک و الیاف های مصنوعی در گرید های مختلف و اکسید تیتان و بنتونیت و آب شرب و پرلایت و بی کربنات کلسیم در مش های مختلف و پودر میکا و اکسید زنگ و ضد کپک و ضد رویه و ضد یخ و فرمالین و ضد قارچ و پودر تالک می شود. این ترکیبات سبب شده تا ویژگی های زیادی را کنیتکس اکریلیک داشته باشد و استفاده از آن در مقایسه با سایر کنیتکس ها بیشتر می باشد.

معرفی ترکیبات کنیتکس

ترکیبات رنگ کنیتکس روغنی

رنگ روغنی بیشتر برای سطوح خارجی استفاده می شود و ضد آب و قابل شستشو می باشد. از ترکیبات این نوع کنیتکس نما نیز باید به انواع رزین های الکیدی و اکسید تیتان و پرلایت و حلال های مخصوص و الیاف های مصنوعی در گرید های مختلف و اکسید زنگ و بنتونیت و پودر تالک و بی کربنات کلسیم در مش های مختلف و کبالت و کلسیم و سرب و پودر میکا اشاره نمود. این نوع کنیتکس دارای بوی نامطبوعی بوده و خطر آتش در هنگام اجرا نیز وجود دارد و بیشتر برای فضاهای خارجی استفاده می شود.

 

ترکیبات رنگ کنیتکس پلاستیک

نوع دیگر رنگ های کنیتکس ،کنیتکس پلاستیک می باشد که به دلیل آنکه قابل شستشو نمی باشد و بوی بدی ندارد و سریع نیز خشک می شود بیشتر برای فضاهای داخلی استفاده می شود و از جمله ترکیبات آن باید به انواع رزین های کوپلیمر و آب و بی کربنات کلسیم در مش های بالا و فرمالین و الیافت های مصنوعی در گرید های مختلف و آمونیاک و اکسید تیتان و ضد رویه و ضد قارچ و پرلایت اشاره نمود.

سخن پایانی

ترکیبات انواع کنیتکس نزدیک بهم می باشد اما در انوع مختلف این ترکیبات متفاوت می باشند و همین امر سبب ایجاد ویژگیهای مختلف و استفاده های مختلف از آن شده است. همچنین شرکت های مختلف انواع گوناگونی از این نوع کنیتکس ها تولید می کنند که هر تفاوت کمی در ترکیبات دارا می باشد و از سوی دیگر می تواند سطح بیشتری را پوشش داده و یا طول عمر بیشتر و دوام و مقاومت بیشتری را نیز داشته باشد. اطلاع از ترکیبات کنیتکس و مشخصات فنی آن برای افرادی که در زمینه اجرای کنیتکس فعالیت می کنند ضروری بوده و این افراد می توانند بر این اساس کیفیت و طول عمر کنیتکس را متوجه شوند. در سایت شما می توانید مقالات مفید دیگری را در این زمینه مطالعه نمایید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *