نکات مهم اجرای رنگ نما ساختمان

یک سری نکات می تواند کمک ند تا اجرای رنگ نما ساختمان به بهترین نحوه انجام شده و بهترین کیفیت را نیز در بر داشته باشد. رنگ نما دارای ویژگی های متفاوتی بوده که قبلا در مورد آنها صحبت کرده ایم در این مطلب دارید نکاتی را برای اجرای مناسب تر رنگ نما بیان نماییم. رنگ نما  با توجه به قیمتی که دارا می باشد می تواند یکی از گزینه های جدی برای نمای ساختمان ها باشد که انواع مختلفی را نیز دارا می باشد.

اجرای رنگ نما متناسب با شرایط آب و هوایی

ساختمانی که نیاز است رنگ نما بر روی آن انجام بشود ممکن است در مناطق مختلفی قرار گرفته باشد. این به آن معنی می باشد که ممکن است در برخی متاطق بارش باران یا وزش باد متغییر باشد از سویی دما در همه جا یکسان نمی باشد. مهمترین مسئله نیز تابش نور خورشید و اشعه ماورابنفش می باشد که به مرور سبب کم رنگ شدن آن می شود و به همین دلیل شما باید رنگی را که با آن محیط سازگار می باشد را انتخاب نمایید. رنگ هایی نانو به سبب ویژگی هایی که دارد بهترین گزینه برای انتخاب می باشد.

رنگ نانو در برابر اشعه ماورابنفش بسیار مقاوم می باشد و از طرف دیگر نیز می تواند در برابر رطوبت و باران های شمال مقاومت بالا داشته باشد. شما می توانید بدون آنکه از خرابی سطح نگران باشید به شستشوی آن بپردازید. این نوع رنگ به دلیل چسبندگی بسیار بالایی که دارد می تواند برای سطوح مختلفی چون سیمان و بتن مناسب باشد. این رنگ همچنین به دلیل مقاومت در برابر سرما و گرما می تواند مصرف انرژی خانه را نیز کم کند. اگر فکر می کنید رنگ های ارزان نیز همان کیفیت رنگ های دیگر را دارند باید بدانید این رنگ ها طول عمر کمتری داشته و هزینه مجدد نقاشی را در مدت کوتاهی برای شما به بار می آورند.

نکات مهم اجرای رنگ نما ساختمان

 

انتخاب نوع مناسب رنگ

نکته بعدی به انتخاب رنگ بر اساس نوع ساختمان می باشد. اینکهشما این رنگ را برای چه نوع نمایی می خواهید اجرا نمایید ، این نوع ساختمان می تواند یه خانه با معماری سنتی یا مدرن و یا حتی خانه های ویلایی و … که با همه این تنوع شما باید از رنگ های درست و مناسب برای اینکار استفاده نمایید. به طور مثال استفاده از رنگ های روشن و تیره می تواند ترکیب زیبایی را به وجود بیاورد. این ترکیب رنگ همانطور که گفتیم باید متناسب با نوع و معماری ساختمان باشد.

تقسیم بندی برای انجام رنگ آمیزی

بهتر است قبل از اینکه شروع به رنگ آمیزی نمایید بخش هایی که نیاز است که رنگ شوند را تفکیک نمایید. این تفکیک می تواند شامل دیوار های پشتی و دیوار های جلویی و درب و سقف و بخش های دیگر باشد. این تفکیک کمک می کند بتوانید بر اساس رنگ هایی که در اختیار دارید بدانید هر بخش باید چه رنگی داشته باشد و از قبل می توان برای ایجاد یک هارمونی و یک نمای زیبا بر روی فکر نمود.

استفاده از رنگ های عایق گرما و سرما

ساختمان یا ویلایی که قرار است رنگ نما روی آن اجرا شود می تواند در محیط های مختلفی باشد اما برای کاهش هدر رفت انرژی بهتر است از رنگ هایی که عایق گرما و سرما می باشند استفاده کنید. این کار باعث می شود تا در تابستان و زمستان مصرف انرژی کمتری برای سرد و گرم کردن محیط به کار برود. از طرف دیگر شما باید بر اساس منطقه ای که خانه در آن واقع شده است رنگ نما را نیز انتخاب کنید. به طور مثال در خانه های شهری چون اکثرا گرم می باشد از رنگ های روشن و برای خانه های کوهستانی از رنگ های تیره استفاده کنید تا نور را جذب کرده و داخل آن گرم بشود.

توجه به پوشش گیاهی منطقه

اگر می خواهید نمای ویلا یا خانه ای در منطقه ای با پوشش گیاهی سبز شامل چمن و درخت و درختچه رنگ امیزی نمایید پیشنهاد می کنیم که از رنگ هایی استفاده نمایید که دارای یک کنتراست با محیط اطراف بوده و رنگ متفاوتی از رنگ قالب سبز داشته باشد تا نمای خانه شما به خوبی خود را به نمایش بگذارد.

نکات مهم اجرای رنگ نما ساختمان

توجه به نوع نمای ساختمان

هر رنگ برای نوعی از نما ها می باشد که دارای ویژگی های خاص خود می باشد و به همین دلیل لازم است در هنگام خرید رنگ از فروشنده بخواهید تا بر اساس نوع نما رنگ مناسب را به شما پیشنهاد بدهد زیرا این نوع رنگ ها برای نوع خاصی از نما مناسب می باشد. مثلا رنگی که سبب می شود تا نمای چوبی زیباتر شده و جلا پیدا کند برای نمای سیمانی یا بتنی مناسب نبوده و کیفیت و دوام لازم را ندارد. برای رنگ نمای بتن نیز رنگ های مخصوصی وجود دارد.

این نکات می تواند به شما برای اجرای بهتر اجرای رنگ نما ساختمان کمک نموده و سبب بشود تا نتیجه نهایی بسیار مناسب باشد. مطالب دیگر سایت در این مورد نیز می تواند اطلاعات شما در این زمینه را افزایش دهد.

منبع: سایت ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *