آموزش رنگ آمیزی کنیتکس

رنگ آمیزی کنیتکس دارای نکات خاصی می باشد که باید در این زمینه اطلاعات کاملی داشته باشید. کنیتکس  از جمله پوشش های بسیار زیبا و دارای بافت می باشد . شما وقتی بر روی این سطوح دست بکشید به راحتی می توانید برجسته بودن آن را احساس نمایید.  از این رنگ برای پوشش سقف و دیوار ها در فضاهای داخلی و حتی نمای ساختمان استفاده می شود. این رنگ در مقایسه با رنگ های معمولی ضخیم تر می باشد و با کمک پیستوله و یا اسپری هایی با سرعت زیاد پوشش دهی می گردد. با کمک این رنگ می توان تمام سوراخ ها یا ترک ها و نقص های دیوار و سطح را برطرف نمود. این رنگ برای استفاده بر روی سیمان و سنگ و فلز و … مناسب می باشد.

 

معرفی انواع رنگ کنیتکس

رنگ های کنیتکس به سه دسته اصلی تقسیم می شوند. رنک کنیتکس روغنی بر پایه آب بنزین بوده و در صورت استفاده از این نوع رنگ در فضاهای سربسته باید حواستان باشد که آتش سوزی نشود. این نوع رنگ کنیتکس ضد آب بوده و برای نما استفاده می شود و با توحه به طرح برجسته می تواند زیبایی نمای خانه شما را دوچندان سازد. رنگ کنیتکس هم نوع دیگر می باشد که ضد آب نبوده و به همین دلیل برای نمای ساختمان ها توصیه نمی شود.

حلال رنگ کنیتکس پلاستیک آب بوده و به همین دلیل نیز خطرناک نبوده و سریع هم خشک می شود. به همین دلیل می توان از این رنگ برای فضای بسته استفاده نمود. نوع سوم هم رنگ کنیتکس اکرولیک می باشد که کاربرد ها و ویژگی های بیشتری را دارا می باشد. حلال این رنگ آب بوده و سریع نیز خشک می شود. همچنین این رنگ قابل شستشو بوده و می توان هم برای نمای خارجی و هم دیوارهای داخلی از آن استفاده نمود. رنگ بندی و بافت برجسته این رنگ نیز به زیبایی بیشتر آن کمک نموده است. به دلیل مزیت های بیشتر این رنگ قیمت آن نیز بیشتر می باشد.

 

مراحل اجرای رنگ آمیزی کنیتکس

برای اجرای کنیتکس مراحل مختلفی وجود دارد و اولین مرحله آن نیز آماده سازی سطح می باشد که باید سطح را از هر گونه آلودگی و گرد و خاک پاک کنید. ضمنا باید تمام ترک ها و شکاف های عمیق را برطرف کرده و بپوشانید.  سپس می توانید با پرایمر آستری یک پوشش اولیه را روی سطح ایجاد نمایید تا در ادامه کار راحت تر بتوانید کار را جلو ببرید. این کار سبب می شود تا سطح دیوار برای رنگ آمیزی رنگ اصلی یک دست شود. در مرحله بعدی نیز می توانید رنگ کنیتکس را در سطل های بسیار بزرگ و متناسب با مقدار مورد نیاز ورز دهید و با کمک یک پیستوله مخصوص این کار شروع به رنگ آمیزی کنید.

 

آموزش رنگ آمیزی کنیتکس

نحوه اجرای رنگ کنیتکس

در بالا مراحل کلی را گفتیم. اگر بخواهیم کمی در این زمینه ریز شویم باید اشاره کنیم اگر سطح زیرین پوسته پوسته می باشد قبل از شروع رنگ آمیزی این سطح با روش مکانیکی برطرف شود و پوسته ها از بین برود و یک لایه برداشته شود تا سطح کامل یک دست باشد. اگر سطح مورد نظر شما سیمانی می باشد برای اجرای کنیتکس باید حداقل دو هفته از زدن سیمان گذشته باشد. رنگ کنیتکس با پیستوله با کمپرسور به دیوار پاشیده می شود. اما در برای برخی قسمت ها که حساسیت و وسواس دارید می توانید از غلطک های مخصوص استفاده کنید.

مدت زمان اجرای کنیتکس برای یک خانه 80 متری در حدود 8 ساعت می باشد. در هنگام اجرا نیز باید دقت داشته باشید که فقط رنگ کنیتکس روغنی دارای بوی بد یا زننده ای می باشد که ممکن است شما را اذیت کند. بعد از رنگ آمیزی با این رنگ هم باید زمان زیادی را صبر کنید تا رنگ کنیتکس روغنی به خوبی خشک بشود. در هنگام کار نیز گفتیم که مواد اشتعال زا نباید در نزدیکی شما باشد.

 

نکات مهم اجرای کنیتکس

باید به یاد داشته باشید که درجه غلظت و ترکیب مواد این محصول بسیار مهم است زیرا هر گونه تغییر در ترکیبات و غلظت آن سبب می شود تا کیفیت و طول عمر رنگ کاهش پیدا کند. در صورت عدم رعایت این موارد در طول مدت کوتاهی ممکن است شاهد تغییر رنگ و یا پوسته شدن کار بشوید. برای انتخاب یک مجری باید علاوه بر مشاهده نمونه کار سعی کنید از شرکت هایی استفاده کنید که قابل پیگیری در حین مشکلات برای نما باشند.

 

پر کردن ترک های ایجاد شده در رنگ کنیتکس

در بالا در مورد ویژگی های بسیار رنگ کنیتکس از جمله ضد آب بودن و عایق خوب صدا و مقاومت در برابر آتش و موریانه که نواقص دیوار و سطح هم می پوشاند صحبت کردیم. هر چقدر که کنیتکس کیفیت و دوام بالایی داشته باشد به مرور زمان و سبب اتفاق های گوناگون ممکن است خراش برداشته و یا ترک بردارد. در صورتی که ترک ها مشاهده شد با مقدار کمی کنیتکس و یک عدد کبریت ترک ها را برطرف سازید. بهتر است از برس رنگ استفاده نکنید زیرا سبب می شود تا رنگ مشخص شده و تفاوت ها قابل دیدن باشد. به خاطر داشته باشید که هرگز نباید آب به پشت رنگ کنیتکس نفوذ کند زیرا چسبندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

آموزش رنگ آمیزی کنیتکس

 

پاکیزه نگه داشتن کنیتکس

پوشش کنیتکی و نوع روغنی و اکریلیک آن که برای نمای خارجی نیز استفاده می شود . این پوشش دارای طول عمر زیادی می باشد اما گاهی ممکن است کثیف شده و یا آلودگی روی آن از زیبایی آن کم کند در این مواقع می توانید با کمک یک برس و صابون نقاط کثیف را برس به آرامی تمیز کنید. ضمنا می توانید در دوره های متعدد با کمک شلنگ این پوشش را تمیز نگاه دارید.

 

آموزش استفاده از پیستوله در اجرای رنگ کنیتکس

برای اجرای رنگ کنیتکس با پیستوله بهتر است پاشیدن رنگ را از چپ به راست و از راست به چپ انجام دهید. در حین کار با پیستوله باید توجه داشته باشید که پیستوله را در فاصله یکسان از سطح قرا دهید زیرا در صورتی که به طور قوسی اینکار را انجام دهید سبب می شود تا در نقاظی حجم رنگ بیشتر شود. این فاصله باید به اندازه و مناسب باشد زیرا فاصله اگر بسیار کم باشد سبب می شود تا تراک رنگ زیاد بشود و اصلاحا رنگ شره کند. از طرف دیگر اگر فاصله هم زیاد باشد سبب می شود تا رنگ در هوا پودر شده و سطح را زبر می کند.

این فاصله یک عدد ثابت نمی باشد و بر اساس معیار های مختلفی چون نوع رنگ و غلطت آن بین 20 تا 30 سانتی متر می باشد. در هنگام کار با پیستوله باید درجه حرارت رنگ 22 درجه باشد و درجه حرارت قطعه کار نیز بین 22 تا 30 توصیه می گردد. فشار هوا نیز بسیار مهم می باشد و باید به اندازه باشد اگر فشار هوا کم باشد سبب می شود تا رنگ گرد نشده و سطح را چروک بر می دارد و از آن طرف نیز در صورت فشار هوای زیاد سطح رنگ شده دانه می زند.

منبع: شرکت ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *