سئوال و جواب پیرامون اجرای کنیتکس

اجرای کنیتکس امروزه بسیار متداول شده است ، پوشش کنیتکس یک پوشش دارای بافت می باشد که برای محافظت از نما های و سطوح استفاده می شود. در مقالات قبلی سایت در مورد کنیتکس به طور مفصل صحبت کرده ایم که می توانید آنها را در سایت مشاهده و مطالعه نمایید. در این بخش از سایت قصد داریم تا به یک سری از سئوالات مهمی که ممکن است شما در حین اجرای کنیتکس یا قبل از آن برایتان پیش بیاید پاسخ دهیم تا اجرا بدون مشکل انجام شده و شما بتوانید به آنچه که می خواهید دست پیدا نمایید.

 

آبا امکان اجرای کنیتکس روی دیوار های بلوکی می باشد ؟

به طور معمول از کنیتکس برای سطوح و دیوارهای داخلی استفاده می شود و در صورتی که نیاز به اجرا برای دیوارهای بلوکی و یا سطح اینچنینی دارید می توانید از لاتکس استفاده کنید. رنگ لاتکس قابل اجرا بر روی هر سطوحی از جمله گچ و فلزات و بتن و دیوار سیمانی می باشد.

 

سئوال و جواب پیرامون اجرای کنیتکس

 

آیا امکان اجرای کنیتکس با غلطک می باشد ؟

باید این را بگوییم که مناسب ترین روش برای اجرای کنیتکس کمک از پیستوله می باشد که سبب می شود تا علاوه بر افزایش سرعت به یک دست شدن سطح نیز کمک کرده باشد. اما برای جاهایی که امکان استفاده از پیستوله نمی باشد و یا سطوح بسیار کوچک می توانید از غلطک نیز استفاده نمایید. لازم به ذکر است که غلطک ها انواع مختلفی را در بازار دارا می باشد و باید در هنگام خرید بگویید که آن را برای چه نوع رنگی احتیاج دارید.

 

آیا دیواری را که کنیتکس زده شده را می توان نقاشی نمود؟

در مورد کنیتکس بالاتر گفتیم که دارای بافت می باشد که در صورت رنگ آمیزی نیز خروجی نهایی صاف نمی باشد و متفاوت از چیزی است که انتظار خواهید داشت. باید دقت داشته باشید که برای نقاشی دقیقا باید از جنس زیر کار استفاده کنید تا نتیجه مطلوب به چشم بیاید. به طور مثال اگر کنیتکس اکریلیک می باشد باید از کنیتکس اکریلیک برای نقاشی استفاده کنید. این را هم در نظر داشته باشید جنس هر کدام نیز می توانید متفاوت باشد و بافت قبلی با بافت بعدی یکسان نباشد زیرا کنیتکس ها دارای سه نوع جنس ریز دانه و دانه متوسط و درشت دانه می باشد که بافت های مختلفی را ایجاد می کند.

 

آیا می توان سقفی را که قبلا کنیتکس سفید زده شده است ، با رنگ روغن سفید رنگ آمیزی کنیم ؟

طبیعتا اگر می خواهید همان بافت باشد نیازی به زیر کاری نمی باشد و تنها لازم است که بخش های ترک خورده و یا بخش هایی که پوسته شده را ترمیم نمایید و برای این کار از رنگ روغنی استفاده کنید.

 

آیا امکان تغییر رنگ کابینت فلزی که حالت برجسته دارد ، وجود دارد ؟

به طور کلی امکان رنگ آمیزی مجدد وجود دارد. اما برای آنکه کار به خوبی انجام پذیرد بهتر است از یک نفر که در زمینه تعمیرات کابینت و رنگ آمیزی فعالیت می کند مشورت بگیرید. طبیعتا اگر بون مشورت اقدام به رنگ آمیزی نمایید نتیجه غیر مطلوب به دست می آید زیرا خود رنگ کنیتکس دارای بافت برجسته می باشد.

 

آیا می توان رنگ کنیتکس را به طور دستی تولید نمود ؟

خود کنیتکس دارای ترکبیات متعددی می باشد که به مقدار معینی در کنار هم قرار گرفته اند و از جمله این مواد می توان به پرلیت و پنبه نسوز و میک و مواد رنگی و رزین های سنتیک و … اشاره نمود. لدا لازم است برای پاسخ به این سئوال از افرادی که به طور حرفه ای در این زمینه و رنگ های ساختمانی فعالیت می کنند مشوره گرفته و پاسخ خود را دریافت نمایید.

سخن پایانی اینکه سعی کنید برای اجرای بهتر از قبل اطلاعات کاملی را در مورد کنیتکس و نحوه اجرا و نکات مد نظر در اجرای کنیتکس به دست آورید. این اطلاعات در مقالات متعددی در سایت ساختمانی پایتخت قرار گرفته است که می توانید مشاهده نمایید. در صورت تمایل به اجرای کنیتکس و دریافت مشاوره های لازم نیز با شماره های ما تماس خاصل نمایید.

منبع: سایت ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *