معرفی رنگ سال ۲۰۲۰ و ۹۹

مطابق سال های گذشته امسال ینز موسسه رنگ پنتون یا پانتون (Pantone) رنگ سال ۲۰۲۰ را معرفی نموده تا طراحان و افراد سراسر جهان بتوانند وسایل و محصولات را متناسب با رنگ سال معرفی شده انتخاب و چیدمان نمایند. شرکت رنگ پانتون در شهر کارلستات نیوجرسی آمریکا می باشد و برای رنگ سال ۲۰۲۰ رنگ مرجانی سفید را انتخاب نموده است. این موسسه رنگ مرجانی زنده را برای سال گذشته میلادی انتخاب نموده بود و دلیل آن هم توجه مردم به دریا و حیات دریایی و به خصوص مرجان های دریایی بوده است.

معرفی رنگ سال 2020 و 99

در مورد دلایل انتخاب رنگ سال ۲۰۲۰ به عنوان رنگ مرجانی سفید یا Bleached Coral باید گفت که مرجان های دریایی بعد از مرگ دچار تغییر رنگ شده و به رنگ سفید تغییر می کنند. این موسسه قصد دارد تا با این انتخاب مرجان های دریایی را کانون توجه قرار داده و از خطراتی که آنها را تهدید می کنند دیگران را آگاه ساخته تا اقداماتی برای حیات دریایی این گونه انجام گیرد. در مورد تاثیر نابود شدن مرجان های دریایی و کلا جانوران دریایی باید این را بگوییم که این نابود سازی سبب می شود تا دما و سطح آب شده و همچنین سبب تغیر پی اچ آب نیز شده و آب اقیانوس ها اسیدی می شود و در نتیجه نیز سبب انتشار گازهای گلخانه ای می شوند. و همین سبب می شود تا آب آشامیدنی از بین رفته و سبب نابودی نسل بشر شود و امید از با حفظ این گونه های دریایی بتوان از مشکلات بزرگ تری جلوگیری نمود.

در چند ماه گذشته موسسه زیست شناسی دریایی هاوایی و مرکز دانشگا ایالتی آریزونا با همکاری یکدیگر در حین آزمایشتی در مورد مرجان های دریایی متوجه شدند که می توان با کاهش درجه حرارت سطح دریا وضعیت مرجان ها را بهبود بخشید. سفید شدن مرجان های دریایی در جزایر هاوایی و در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ ویرانگر بوده و بعد از آن سعی شده تا طی تحقیقاتی نسبت به جلوگیری از این وضعیت اقدام نمایند.

معرفی رنگ سال 2020 و 99

رنگ سال ۹۹ می تواند به شما کمک کند تا متناسب با رنگ سال وسایل و یا تغییراتی در دکوراسیون داخلی خانه خود انجام دهید. در حوزه تزئینات ساختمان شما می توانید از این رنگ برای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان یا انتخاب وسایل متناسب با این رنگ برای منزل خود استفاده کنید. این رنگ زیبا بین رنگ شاید خنثی باشد اما در تلفیق با رنگ های دیگر می تواند به زیباتر شدن خانه شما کمک شایانی نماید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

کلمات کلیدی : رنگ سال – رنگ سال ۲۰۲۰ رنگ سال ۹۹ – رنگ سال ۱۳۹۹ – رنگ مرجانی – رنگ مرجانی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *