از بین بردن حباب کاغذ دیواری

کاغذ های دیواری امروزه به دلیل صرفه اقتصادی و تنوع طرحی که دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و ممکن است در مواردی با مشکل حباب کاغذ دیواری مواجه شوید که در این مطلب به بررسی این مورد و روش از بین بردن آن را شرح می دهیم. کاغذ دیواری امروزه که قیمت رنگ و نقاشی ساختمان تا حد زیادی بالا رفته می تواند گزینه مناسبی باشد. شاید در نگاه اول قیمت رول های کاغذ دیواری کمی بالا به نظر برسد اما طول عمر این کاغذ های دیواری بسیار بالا بوده و همچنین طرح های بسیار زیبایی را نیز دارد که با همه این موارد می تواند در طولانی مدت به شدت صرفه اقتصادی داشته باشد.

موارد بالا می تواند شما را مجاب به انجام کاغذ دیواری نماید اما باید نکته هایی را نیز بگوییم که شاید شما را مردد سازد. از جمله این موارد می توان به ایجاد حباب در زیر سطح کاغذ دیواری اشاره نمود که سبب می شود تا ظاهر دیوار و کاغذ دیواری کمی زشت شده و همه زحمت های شما خراب شود. در صورتی که به تازگی منزل و دیوار های منزل خود را با کاغذ دیواری پوشانده اید ممکن است با مشکل حباب کاغذ دیواری برخورد کرده باشید. شاید در ابتدا تصور کنید که همه زحمات شما خراب شده اما این طور نیست و شما می توانید در زمان کمی نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید.

از بین بردن حباب کاغذ دیواری

دلایل ایجاد حباب کاغذ دیواری

در ابتدا باید این را بدانید که دلایل ایجاد حباب در زیر کاغذ دیواری چیست تا بتوانید از بروز آن جلوگیری نموده و در مرحله بعد نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. اولین دلیل و مهمترین آن به نفوذ هوا در زیر کاغذ دیواری مربوط می شود که در صورتی که تجربه کافی برای انجام نصب کاغذ دیواری نداشته باشید این مشکل به وجود می آید. دلیل بعدی هم مربوط به جمع شدن در نقطه ای از زیر کاغذ دیواری می باشد که سبب ایجاد حباب می شود. این مسائل برای افرادی که زمان زیادی است که کاغذ دیواری را نصب می کنند قابل پیشگیری بوده و می توانند در هنگام نصب با توجه به تخصص و تجربه از بروز این مسائل جلوگیری کنند.

نحوه رفع حباب زیر کاغذ دیواری

شاید رفع این مشکل چند دقیقه زمان بیشتر نیاز نداشته باشد اما باید دقت داشته باشید در صورتی که بدون دانش و سریع و بی دقت نسبت به انجام این کار مبادرت بورزید سبب می شود تا ظاهر کاغذ دیواری خراب شده و همه تلاش ها برای رفع مشکل از بین برود. وسایلی که شما برای این کار لازم دارید یک کاتر و چسب و سرنگ و اسفنج خیس می باشد. مرحله اول کار بررسی حباب های ایجاد شده می باشد و باید آن را کمی فشار دهید تا متوجه شوید دلیل ایجاد این حباب به چه دلیل می باشد. دقت داشته باشید که فشار زیاد ممکن است باعث ترکیدن حباب و پاره شدن کاغذ شود. حال باید روی حباب یک سوراخ ایجاد کنید. این سوراخ باید در کناره حباب بوده و آنقدر ریز باشد که ظاهر کاغذ دیواری خراب نشود.

حال این حباب می تواند به دلیل هوا یا وجود چسب باشد. اگر در زیر آن هوا می باشد به آرامی هوای داخل آن را خالی نمایید. نکته ای که اینجا باید به آن اشاره کنیم این می باشد که سعی کنید مدت زمانی از نصب کاغذ دیواری گذشته باشد و سپس برای رفع حباب اقدام کنید. زیرا در صورتی که چسب خشک نشده باشد سبب می شود تا هوا به قسمت های دیگر منتقل شود. خارج نمودن هوا باید به دقت انجام شود تا کاغذ پاره نشده و یا به قسمت های دیگر کاغذ دیواری فشار وارد نکند. خوب حالا که هوا خارج شده باید با کمک سرنگ کمی چسب وارد حباب کنیم. این مقدار چسب نباید خیلی زیاد باشد زیرا خود سبب ایجاد حباب می شود. بهتر است کمی صبر کنید تا چسب داخل حباب کمی خشک شده و سپس با کمک غلتک روی دیوار کشیده تا کاغذ دیواری صاف شود.

از بین بردن حباب کاغذ دیواری

اگر هم این حباب به دلیل وجود چسب در زیر کاغذ دیواری بود می توانید بعد از سوراخ نمودن حباب با کمک سرنگ مقداری از چسب های اضافه را خارج نمایید. بدیهی است که این عمل تنها زمانی ممکن است که هنوز چسب تر بوده و خشک نشده است پس بهتر است از قبل برای موارد این چنینی پیش بینی نموده تا در صورت لزوم هم وسایل لازم را در اختیار داشته باشید و هم دانش کافی برای انجام این کار را تا زمان طلایی برای رفع مشکل از بین نرود. بهتر است در هنگام خارج نمودن چسب کمی چسب را نگه دارید تا کاغذ دیواری چسبیده شود. سپس با کمک غلتک می توانید این سطح را صاف نمایید. در صورتی هم که چسب خشک شده می توان آن قسمت کاغذ دیواری را برید و دوباره بعد از برداشتن چسب خشک شدن آن را مجدد چسب زد که اگر مهارت و تجربه بالایی داشته باشید ممکن است کار به خوبی پیش نرود.

امیدواریم متوجه شده باشید که چقدر رفع این مشکل به تجربه و دانش و داشتن ابزارهای متاسب بستگی دارد. پس سعی کنید اگر اقدام به خرید کاغذ دیواری برای منزل خود نمودید از افراد متخصص در این حوزه برای نصب کاغذ دیواری استفاده نمایید تا هزینه هایی که برای این کار پیش بینی نموده اید از بین نرفته و یا ظاهر دیوار شما با وجود حباب و مشکلات دیگر خراب نشود. امید واریم این مطلب به شما برای رفع مشکل کمک نموده باشد. در مقالات دیگر سایت نیز می توانید مطالب مفید دیگری در مورد انتخاب و نصب کاغذ دیواری بخوانید و از آنها استفاده نمایید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *