نکات اجرای کنیتکس

کنیتکس یک پوشش دارای مقاومت بالا بوده که می تواند در هر شرایط آب و هوایی برای سطوح مختلف مناسب باشد و دانستن نکات اجرای کنیتکس نیز می تواند به افزایش کیفیت اجرای کنیتکس منجر بشود و از طرف دیگر شما برای دانستن مزایا و معایب رنگ کنیتکس می توانید مطالب قبلی سایت را در این زمینه مطالعه نمایید. این پوشش همانند بلکا دارای بافت می باشد. بلکا به دلیل استفاده از الیاف سلولزی دارای پوشش نرم تری بوده در صورتی که کنیتکس به دلیل داشتن سنگ ریزه در ترکیب خود بافت سخت تری را دارا می باشد.

این پوشش یکی از پوشش محبوب در دنیا به شمار می رود که می تواند بدون زیرسازی زمان بر و هزینه بر روی هر سطحی اجرا بشود و ایرادات آن سطح از جمله ترک ها و شکاف ها را پوشانده و همچنین موج هایی که بر روی دیوار وجود دارد را برطرف سازد. این نوع رنگ دارای سه دسته مختلف چون کنیتکس اکرولیک و کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک می باشد و برای هر محیطی نیز قابلیت استفاده را دارد و شما می توانید در ادامه با خواندن این نکات تسلط بیشتری را در این زمینه داشته باشید.

شناخت بافت های مختلف کنیتکس

کنیتکس دارای 3 نوع بافت می باشد. کنیتکس بافت درشت که می تواند برای برطرف نمودن ایرادات سطح بسیار مناسب بوده و موج های آن را از نظرها پنهان نماید. کنیتکس بافت متوسط و نوع سوم هم کنیتکس بافت ریز می باشد که دارای ظرافت و لطافت بیشتری بوده و می تواند خطوط طراحی شده در سطح زیرین را نمایش بدهد و برای رفع ایرادات سطح مناسب نمی باشد.

نکات اجرای کنیتکس

 

کار با کنیتکس روغنی

کنیتکس روغنی بر خلافت دیگری کنیتکس ها دارای یک سری ویژگی ها می باشد زیرا این نوع کنیتکس به دلیل بنزین پایه بودن دارای بوی بدی نیز می باشد که سبب شده تا کار کردن با آن کمی سخت بوده و از طرف دیگر به دلیل اینکه بوی بد دارد نتوان به سرعت از محیط استفاده نمود. در هنگام کار نیز باید توجه بیشتری داشته و مواظب مواد قابل اشتعال باشید. همچنین این نوع رنگ زمان بیشتری را برای خشک شدن نیاز دارد.

آماده سازی سطوح مورد نظر

سطوح باید به طور کامل آماده اجرای کنیتکس باشد یعنی اگر گرد و غباری بر روی سطح وجود دارد باید ابتدا این گرد و غبار برطرف بشود و سطح کاملا تمیز بشود. همچنین در صورتی که سطح پوسته پوسته بود شما باید در ابتدا این پوسته ها را از بین برده و سطح یک دستی را برای اجرا آماده نمایید. لازم است این را هم اضافه کنیم کیفیت و طول عمر کنیتکس ارتباط بسیار مهمی با سطح زیرین دارد تا چسبندگی لازم را داشته باشد.

روش اجرای کنیتکس

برای اجرای کنیتکس شما می توانید از کمپرسور و یا پیستوله برای پاشیدن رنگ بر روی سطوح دیوار استفاده نمایید. این یعنی سرعت شما برای اجرای کنیتکس بیشتر می باشد و به طور متوسط برای یک خانه 90 متری چیزی حدود 9 ساعت زمان نیاز دارید. البته این زمان برای اجرا می باشد و برای جا افتادن رنگ چیزی حدود دو تا سه هفته رنگ زمان نیازد دارد.

غلظت مناسب رنگ کنیتکس

موردی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم غلظت رنگ کنیتکس می باشد زیرا تغییرات غیر مجاز در غلظت و ترکیبات سازنده می تواند در آینده طول عمر کنیتکس را کاهش داده و همچنین روی کیفیت آن نیز اثر گذار باشد. در ابتدا شاید تفاوت ظاهری نداشته باشد و به طور معمول متوجه نشوید اما به مرور و با گذشت زمان این نوع رنگ بر روی دیوار اثر خود را نمایش می دهد که دیگر دیر می باشد و شما باید توجه کنید که از ابتدا رنگ درستی را انتخاب و یا اینکه بر روی انتخاب رنگ توسط مجری نظارت داشته باشید.

پر کردن ترک های ایجاد شده روی سطح

قبلا گفتیم که کنیتکس می تواند ایرادات سطح از جمله ترک ها را برطرف یا محو سازد اما ممکن است بعد از اجرای کنیتکس این ترک ها باز خود را نمایش بدهند و از این رو هیچ متریالی وجود ندارد که بتواند از به وجود آمدن این ترک ها جلیگری نماید. از این رو لازم است شما برای رفع ترک ها اقدام نمایید. وسایل مورد نیاز یک چوب کبریت و کمی کنیتکس می باشد تا این ترک  را پر نمایید. دلیل این که نگفتیم از برس استفاده کنید مربوط به این می شود که با برس مشخص می شود که اینجاپر شده است.

زمان های اجرای کنیتکس

به طور یک قاعده کلی وجود دارد که شما باید زمانی به اجرای کار بپردازید که چسبندگی سطح قابل قبول باشد این یعنی اینکه اگر بارندگی بود که موجب کاهش چسبندگی می شود کیفیت اجرا به نحو احسن نبوده و بعد از جرا نیز ممکن است تبله کند هچنین دمای مطلوب برای کار نیز زیر 40 درجه و بالای صفر درجه باشد تا کیفیت مناسب به وجود بیاید.

نگهداری درست از کنیتکس

یادتان باشد که نگهداری از کنیتکس در کنار طول عمر می تواند به زیبایی بیشتر آن کمک نماید. این رنگ ضد آب بوده و گاهی می توانید با شستشوی آن آلودگی های معمول را پاک نمایید. البته برای رفع کثیفی ها نیاز می باشد که با یک برس نرم و دانه ریز و صابون و آب در ابتدا این آلودگی را حل نموده و سپس با برس تمیز نموده و در انتها با آب آنرا بشوید. باید حواستان باشد این رنگ به دلیل مواد قابل اشتعال در ساخت آن نسبت به سنگ یا نمای مونولیت خطر بیشتری داشته و دقت بیشتری را نیز در این زمینه طلب می کند.

جلوگیری از لکه های زرد رنگ

اگر سطح مورد نظر شما سیمان کاری یا گچ کاری شده و زمان زیادی از آن گذشته است باید از پرایمر یا که ترکیب چسب مخصوص و آب می باشد استفاده نمایید تا بعد از اجرای کنیتکس اکرولیک سطح شما دچار لکه های زرد رنگ یا زرد آب نشود.

مطلب آخر

دانستن نکات بالا می تواند به اجرای بهتر کنیتکس توسط شما کمک بسیاری نماید و شما بتوانید کیفیت مطلوبی را برای سطح مورد نظر خود به ارمغان بیاورید. این پوشش دارای ویژگی های مختلفی می باشد و ما قبلا مطلبی در مورد سئوال و جواب پیرامون کنیتکس نوشته ایم که می توانید در سایت آنه را مطالعه نمایید. امیدواریم این مطالب توانسته باشد برای شما مفید واقع بشود.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *