دلایل آستر زدن دیوار

قطعا برای‌ شما هم پیش آمده که از نتیجه‌ی نقاشی ساختمان ناراضی باشید و ندانید دلیل کیفیت بد رنگ اتاق‌ها چیست. یکی از موارد مهمی که در رنگ‌آمیزی محیط خانه معمولا نادیده گرفته می‌شود، آستر زدن دیوار پیش از رنگ نهایی است. این کار نه تنها باعث می‌شود که رنگ نهایی با کیفیت بهتری روی دیوار بنشیند، بلکه دیوار نقاشی شده‌ی شما یک‌دست‌تر و زیبا‌تر خواهد بود. به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب در مورد آستر زدن دیوار و مزایای آن صحبت کنیم.

آستر زدن قدرت چسبندگی رنگ به دیوار را افزایش می‌دهد و به کمک آن حتی می‌توانید سرامیک‌ و کابینت‌ها‌ی خانه را هم رنگ کنید

آستر زدن دیوار یعنی چه؟
آستر زدن مرحله‌ای است که بعد از پاک‌سازی و هموارسازی دیوار با بتونه انجام می‌شود. این مرحله پیش از انجام رنگ‌آمیزی پایانی انجام می‌شود و با یک دست کردن سطح دیوار، کمک می‌کند در پایان کار تنها با یک دور رنگ‌آمیزی به نتیجه‌ی ایده‌آل دست پیدا کنید. ساختار رنگ‌ها معمولا بیشتر از رنگ‌دانه تشکیل می‌شود تا کیفیت و زیبایی بیشتری را هنگام رنگ‌آمیزی به وجود بیاورند. اما ترکیب اصلی آسترها معمولا از رزین (Resin) تشکیل می‌شود تا پایه‌ی خوبی برای رنگ‌آمیزی نهایی به وجود بیاورند و رنگ اصلی به خوبی روی این پایه قرار بگیرد. از رنگ‌های آستری مناسب برای نقاشی می‌توان آستر اکریلیک (Acrylic) را نام برد. این رنگ آستری، مقدار رزین زیادی دارد که کمک می‌کند رنگ نهایی به خوبی روی آن تثبیت شود. علاوه بر این، سرعت خشک شدن رنگ‌های آستری زیاد است و در عرض ۱۵ تا ۳۰ دقیقه خشک می‌شوند؛ در نتیجه این امکان را فراهم می‌کنند تا مراحل رنگ‌آمیزی بخش‌های مختلف خانه را به سرعت انجام دهید.
دلایل آستر زدن دیوار

آستر زدن چه مزایایی دارد؟
در مورد اینکه آستر زدن دیوار چه مزیت‌هایی دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود: ترکیبات موجود در رنگ‌های آستری به گونه‌ای است که سطوح مختلف را به خوبی می‌پوشانند؛ به این ترتیب وقتی که سطح دیوار به خوبی پوشیده و صاف باشد، میزان استفاده از رنگ نهایی کم‌تر می‌شود. دیگر نیازی به استفاده از چندین لایه رنگ برای پوشاندن دیوار نیست؛ اگر از رنگ آستری با کیفیتی استفاده کنید، یک لایه آستر و یک لایه رنگ کافی است تا دیوار‌های خانه‌ی شما به بهترین شکل ممکن نقاشی شوند. از آن‌جایی که رنگ‌های آستری معمولا از رنگ اصلی ارزان‌تر هستند، با آستر زدن دیوار در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌کنید.

۲- کیفیت رنگ‌آمیزی نهایی بیشتر می‌شود: آستر زدن باعث پوشانده شدن رنگ قبلی دیوار می‌شود (حتی اگر رنگ قبلی دیوار آبی و قرمز تیره بوده باشد) و کمک می‌کند هیچ اثری از آن باقی نماند. در نتیجه رنگ نهایی زیباتر و با طراوت‌تر به نظر می‌رسد.

۳- لکه‌ها به خوبی پوشانده می‌شوند: بیشتر لکه‌ها (لکه‌های آب، مداد رنگی، ماژیک و چیزهایی از این قبیل) زیر یک لایه ضخیم از رنگ هم به چشم می‌آیند. آستر زدن در چنین موقعیت‌هایی به خوبی اهمیت خود را نشان می‌دهد. رنگ‌های آستری به خوبی لکه‌های مختلف مداد یا خودکار را می‌پوشانند و باعث می‌شوند زحمتی که برای نقاشی می‌کشید، هدر نرود.

۴- امکان رنگ کردن هر چیز فراهم می‌شود: اگر قبلا سعی کردید که سطوح لیزی مثل انواع پلاستیک‌ها را رنگ بزنید و موفق نشده‌اید، مشکل از نچسبیدن خوب رنگ به این سطوح بوده‌است. ترکیب مواد موجود در رنگ‌های آستری به گونه‌ای است که کمک می‌کند رنگ اصلی به هر سطحی بچسبد؛ به کمک آستر حتی می‌توانید سرامیک‌ و کابینت‌ها‌ی خانه را هم رنگ کنید!

۵- دوام رنگ افزایش پیدا می‌کند: آستر زدن دیوار جلوی بسیاری از مشکلات رایجی که پس از رنگ‌آمیزی به وجود می‌آیند را می‌گیرد. پس از آستر زدن دیوار، دیگر مواردی مثل ترک خوردن، لایه لایه شدن و بالا آمدن رنگ را نخواهید دید و رنگ اصلی‌تان مدت طولانی‌تر و با کیفیت بیشتری روی دیوار باقی خواهد ماند. به این ترتیب دیگر مجبور نیستید خانه‌تان را زود به زود نقاشی کنید.

آستر زدن دیوارها نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند، بلکه کاری می‌کنند تا رنگ‌آمیزی نهایی کیفیت و زیبایی دوچندانی داشته باشد.

منبع: وبسایت کبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *