آشنایی با کفسابی استخر

به طور معمول بعد از مدتی استخر ها به دلیل رسوب زیبایی و شفافیت خود را از دست می دهند و با کفسابی استخر می توان این رسوب ها را رفعه و شفافیت و زیبایی اولیه استخر را برگرداند و همچنین آن را ضد عفونی نمود. این استخر به دلیل استفاده از آب چاه به مرور در کف آنها رسوب شکل می پذیرد که با کف سابی استخر تمام این رسوب ها از بین رفته و جرم زدایی با کفسابی انجام می شود. با کفسابی همه موادی که به دیواره و کف استخر چسبیده شده باشد و ممکن است در طولانی مدت باعث کثیفی و بیماری شوند از بین می روند. یکی دیگر از کاربرد کف سابی استخر تمیز نمودن و شفافیت و براق شدن آن می باشد با این کار بازتاب نور در آب بیشتر و سبب درخشندگی استخر می شود.

این کفسابی تنها برای استخر ویلاها و منازل نبوده و پیشنهاد می شود برای هر استخری به صورت دوره ای کفسابی انجام شود. به دلیل استفاده بیشتر از استخر های عمومی و باشگاه ها این استخر ها نیاز به کفسابی دارند. همچنین در استخر های روباز به دلیل استعدادی که این استخر ها به ایجاد جلبک دارند می توان با کفسابی دوره ای از ایجاد آن جلوگیری نمود.

آشنایی با کفسابی استخر

دستگاه کف سابی استخر یک دستگاه مخصوصی می باشد که می تواد در شیب استخر ها نیز به راحتی کار کفسابی را انجام دهد. کف سابی استخر متفاوت از کفسابی معمول است و باید کفساب قبلا تجربه چنین کاری را داشته باشد تا بتواند به راحتی نسبت به اجرای کار با حساسیت و دقت بالا اقدام نمود و خروجی مناسب را نمایش دهد. همچنین مراحل انجام آن نیز متفاوت بوده و می بایست در ابتدا با لقمه ۴۶ کار انجام شود تا پستی و بلندی های دیواره و کف استخر برطرف شود. در مرحله بعد تیز با لقمه ۶۰ نسبت به پر کردن درزهای سنگ با کمک بتونه ماری اقدام شده و در مرحله سوم با لقمه ۱۲۰  و ۲۲۰ خط و خش های باقیمانده برطرف می شود. در چهارمین مرحله نیز باید با لقمه لاکی نسبت به براقیمت آن اقدام نموده و در مرحله بعدی نیز باید با لقمه ۶۰۰ خطوط ریز کار با لقمه لاکی از بین برود. در مرحله ششم ساب با لقمه ۸۰۰ انجام شده و در مرحله هفتم نیز با لقمه سیناکس کار ادامه پیدا نموده و در آخر با ساب ایتالیایی برای درخشندگی سنگ ها کار به اتمام می رسد.

بهتر است قبل از انجام رنگ آمیزی استخر به دلیل شایعاتی و پوششی که ممکن است بر روی سطح دیوار و کف استخر باشد یک بار از خدمات ساب زدن استخر استفاده نمود تا نتیجه رنگ آمیزی بهتر و درخشن تر باشد. همچنین قیمت کفسابی استـخر بسته به متراژ و میزان کار و همچنین محل کار تعیین می شود که باید قبل از کار توسط کفساب براورد و اعلام گردد.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *