آشنایی با انواع دستگاه کفسابی

دستگاه کفسابی در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. این دستگاه ها بر اساس مدل و ویژگی های خود قیمت های متنوعی داشته و همچنین با گارانتی قابل تهیه می باشند. در این مطلب ضمن معرفی انواع دستگاه سابز زنی و کفسابی در مورد ویژگی های و محدوده قیمت آنها صحبت می نماییم. ابزار کفسابی بسیار مهم هستند زیرا بر روی کار تاثیر می گذارند.

یکی از انواع این دستگاه ها دستگاه کفسابی الکتروژن با موتور الکتروژن می باشد. اینکه در موقع انتخاب دستگاه کفسابی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم بسیار مهم می باشدو اولین و مهمترین مورد نیز طبیعتا قیمت آن می باشد که باید به صرفه باشد. بحث بعدی در مورد سایز و وزن آن می باشد که بتوان در بیشتر فضاها از آن استفاده نمود صفحه سابی زنی باید مساحت کافی برای پیشرفت کار را داشته باشد. مورد بعدی نیز گارانتی دستگاه می باشد سبب می شود اطمینان از کیفیت دستگاه و در صورت خرابی بالا برود. و در نهایت بحث خمات پس از فروش می باشد تا در صورت بروز مشکلی در سریعترین زمان ممکن مشکل حل گردد.

قیمت دستگاه کفسابی می تواند بر اساس موارد گوناگونی تعیین شود و اینکه بتوان در بازار فعلی قیمت دقیق را داد امکان پذیر نمی باشد. طبیعتا قیمت دستگاه تک فاز در مقایسه با دستگاه سه فاز پایین تر بوده و دلی آن هم قدرت موتور و ابعاد دستگاه می باش. دستگاه های دارای موتور های موتوژن در مقایسه با دیگر دستگاه ها قیمت بالاتری داشته و سپس دستگاه های الکترو موتور قرار داشته و موتور های چینی نیز در دسته اخر از لحاظ قیمت قرار می گیرند.

آشنایی با انواع دستگاه کفسابی

در مورد دستگاه کفسابی سه فاز باید بگوییم که این دستگاه برای روشن نمودن نیاز به برق سه فاز داشته و به دلیل اینکه صفحه آن بزرگ می باشد باید دارای موتور قوی با دور بالایی باشد. موتور های این دستگاه ها بهتر است موتوژن باشد تا کیفیت کار بالا برود و این موتور دارای گارانتی نیز می باشد. این دستگاه به نسبت دستگاه تک فاز وزن بیشتری داشته و کارها ر می تواند سریع انجام دهد. بنابراین برای متراژ های بالا بسیار مناسب می باشد.

در مقابل دستگاه سه فاز ، دستگاه کفسابی تک فاز قرار دارد. طبیعتا این دستگاه در مقایسه با دستگاه سه فاز ابعاد و کارایی پایین تری داشته و قیمت آن هم نیز پایین می باشد. این دستگاه دارای ویژگی های خاصی می باشد که آن ها را بیان می کنیم. مهمترین نکته این این دستگاه استفاده از آن برای محیط های کوچک و حجم کارهای پایین می باشد که استفاده از دستگاه سه فاز به صرفه نبوده و به دلیل وزن آن نیز حمل و نقل سخت تر می شود. مورد بعدی در دسترس بودن برق تک فاز در همه ساختمان ها می باشد در صورتی که برای کار با دستگاهسه فاز نیاز به برق سه فازمی باشد. کار با این دستگاه راحت تر می باشد و می توان به سادگی با آن کار نمود. این دستگاه دارای دقت بالایی می باشد و برای ساییدن گوشه ها و فضاهای دو از دسترس که با دستگاه سه فاز قابل دسترسی نمی باشد مناسب می باشد.

دستگاه کفسابی دستی نیز کوچکترین عضو خانواده دستگاه های کفسابی بوده و به صورت تک فاز می باشد و قابلیت تنظیم تعداد دور را دارد. از این دستگاه برای ساب زنی فضاهایی استفاده می شود که به طور معمول با دستگاه های کفسابی قابلیت این کار وجود ندارد. این دستگاه دارای یک صفحه نگهدارند پد های الماسی بود و می تواند برای ساب زدن انواع پله ها با سنگ گرانتی و گوهره استفاده شود. دستگاه کفسابی دستی قابلیت نصب انواع پد ها با شماره های گوناگون را داشته و کار با آن بسیار راحت و آسان می باشد اما کیفیت کار به تجربه و تخصص کفساب ارتباط دارد.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *