استفاده کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

یکی از کاربردهای کفپوش اپوکسی استفده از آن در صنایع دارویی می باشد. ویژگی های مثبت این کفپوش سبب شده تا در خط تولید دارو ها مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی ها هم به علت ضد آلودگی بودن و ضد باکتریایی آن می باشد هم به دلیل نظافت و شستشوی آن که بسیار مهم می باشد. از این رو این کفپوش های اپوکسی در بسیاری از فضاها مانند انبار دارو ها و آزمایشگاه و خط تولید مورد استفاده برای کف قرار می گیرند.

بخش دیگری که در این اتخاب تاثیر گذار است دستور العملی می باشد که بیان می نماید باید همه کفوش ها و دیوار ها کارخانه های داروسازی کاملا صاف و بدون درز و میکروب باشد و پیدا کردن این نوع کفپوش با دانستن ویژگی های کفپوش اپوکسی اصلا سخت نیست. حال شما می توانید بنا بر نیاز از یکی از کفپوش های اپوکسی یا کفپوش پلی یورتان استفاده نمایید. این موارد بهترین کفپوش ها برای خط تولی دارو و انبارهای دارو می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین راحتی در پاک کردن و نظافت کفپوش های اپوکسی بسیار مهم می باشد. زیرا آلودگی و گرد و غبار را جذب ننموده و می توان به راحتی آن را مورد شستشو قرار داد.

ویژگی دیگری که برای این کفوش ها مهم است مقاومت بالای آنها د برابر مواد شیمایی و تحمل فشار بالا می باشد. که سبب می شود ماشین آلات به راحتی بر روی آنها حرکت و در صورت ریختن مواد شیمیایی به راحت پاک شوند. اگر بخواهیم مزایایی را که کفپوش اپوکسی برای صنعت داروسازی دارد را لیست کنیم می توانیم به مواردی همچون اجرای یکواخت و بدون درز اشاره نمود. مزیت دیگری که در مورد آن گفتیم سهولت در شستشو می باشد که شما می توانید بدون هیچ نگرانی نسبت به تمیز کردن آن کفپوش اقدام کنید. بحث بعدی قابلیت پیاده سازی علائم ترافیکی و هشداری در کف با اپوکسی می باشد که می تواند برای خط کشی و جانمایی و موارد هشداری به کار بیاید.

استفاده کفپوش اپوکسی در صنایع داروییبحث بعدی در مورد مقامت این کفپوش در برابر مواد شیمیایی است که سبب می شود در فضاهایی که از مواد شیمیایی استفاده می شود نسبت به تحت تاثیر قرار گرفتن این کفپوش نگرانی به وجود نیاید. از سویی دیگر شما می توانید به راحتی و با هر ماده شوینده ای این کفپوش ها را شسته و نگرانی نیز در این باره نداشته باشید. این کفپوش ها مقاومت بسیاری زیادی را نیز در برار فشار داشته و می توانید در فضاهایی که ماشین آلات سنگین قرار دارد از آن استفاده نمایید. ویزگی آنتی باکتریال و آنتی داست بودن این کفپوش ها هم به مسائل و استاندارد های بهداشتی کمک می نماید تا به راحتی از آنها در خط تولید دارو و انبار های دارو استفاده نمایید. در صورت نیاز نیز می توان از خاصیت آنتی استاتیک برای زمان هایی که لازم است استفاده نمود.

بنابراین با ویژگی هایی که گفتیم می توانید از این کفپوش ها در سالن ها و خط تولید دارو و همچنین انبارهای دپو دارو و جاهایی که نیاز به ایجاد محیطی بدون آلودگی می باشد استفاده نمود. همچنین این کفپوش ها برای آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و درمانگاه که نیاز به ویژگی های ضد میکروبی و حداقل آلودگی دارد بسیار مناسب می باشد. برای ایجاد محیطی پاکیزه می توانید برای دیوار ها و کف از اپوکسی استفاده نموده تا با ویژگی های گفته شده کحیطی مناسب را ایجاد نمایید.

سالن های تولید و بسته بندی دارو ها و مواد بهداشتی باید به طور کامل مقاوم و نفوذ ناپذیر و ضد اسید باشد. همچنین دیوار ها و کف نباید دارای هیچ گونه ترک و شیار و درزی باشد. برای این سالن ها باید کفپوشی انتخاب شود که بتوان به طور کامل شستشو شده و دارای شیب مناسب برای فاضلاب باشد تا آب جمع نشود. از سویی دیگر باید کفپوش های اپوکسی اجرا شده استاندارد های لازم وزارت بهداشت را اخذ نماید.

منبع: بلاگ ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *