مقدار ضخامت کفپوش اپوکسی

همانطور که در مقالات قبلی صحبت نمودیم ضخامت کفپوش اپوکسی با توجه به یک سری موارد تعیین شده و اثر مستقیمی بر کیفیت و ماندگاری کفپوش اپوکسی دارد. این ضخامت می تواند هزینه اجرای کفپوش اپوکسی را به تناسب مقدار افزابش دهد و از این رو باید به شکل دقیق بررسی گردد. اجرای اپوسکی پس از زیرسازی در سه مرحله انجام می پذیرد که اولین آن پرایمر اپوکسی می باشد که باعث افزایش چسبندگی می شود. در دومین مرحله لایه های میانی کفپوش اپوکسی اجرا می شود. این لایه از رنگ اپوکسی و سیلیس دانه بندی شده تشکیل شده و انجام می پذیرد.

در مرحله سوم نیز لایه رویه کفپوش اپوکسی انجام میشود. برای اجرای لایه رویه از غلطک یا کاردک شانه ای استفاده شده و ضخات آن بین ۳۰۰میکرون تا ۱۰۰۰ میکرون می باشد و در صورت نیاز برای افزایش صخامت هزینه ها نیز افزایش می یابد. با همه این اوصاف بیشترین قسمتی که ضخامت آن مهم می باشد لایه میانی می باشد. لازم است این را بدانید که به طور علمی افزایش ضخامت لایه های میانی هیچ ارتباط مستقیمی با بهتر شدن و بالا رفتن کیفیت ندارد.این را هم باید بگوییم که برای لایه میانی ضخامت ۷۰۰ میکون کافی بوه ولی گاه برای یکسان سازی سطح . صاف کردن آن کمی بیشتر از اپوکسی در حدود یک میلی متر را مصرف می نمایند و افزایش آن به طور معمول لزومی ندارد.

بررسی ضخامت کفپوش اپوکسیهمانطور که می دانید مقدار استفاده از رنگ اپوکسی و ضخامت کفپوش اپوکسی هزینه نهایی را تحت شعاع قرار می دهد. برای اچرای کفپوش اپوکسی یک سطح یک متر مربعی با ضخامت یک میلی متر حدودا شما نیاز به یک لیتر رنگ اپوکسی و مواد مورد نیاز دارید. البته خرید و فروش رنگ های اپوکسی بر حسب کیلوگرم می باشد. نیاز است تا قبل از انجام اپوکسی یک سری موارد از جمله تست های رطوبت و دما به شکل دقیق انجام شده تا بتوانید درک درستی از مقدار رنگ اپکسی مورد نیاز داشته باشید.

برای سوحی که بتن آنها صاف و یکدست می باشد لازم نیست که حدود ۳ میلی متر ضخامت کفپوش باشد و به همان مقدار حداقلی که اشاره شد کفایت می کند. سعی کنید در هر استعلام قیمتی علاوه بر کیفیت رنگ ها و مواد اولیه استفاده شده مقدار ضخامت هر لایه را نیز در نظر بگیرید و این هم مهم است که مجری باید اطلاعات درستی از زیرسازی و برسی آن داشته باشد تا بتواند بر حسب مقدار رنگ اپوکسی مورد نیاز برآورد قیمت نماید.

با انتخاب درست کفپوش اپوکسی و ارای مناسب هر لایه از آن می توان کفپوشی را با ویژگی های لازمه داشته که کمک می نماید بتوانید هزینه های خود را در طولانی مدت کاهش دهید. ایم کفپوش ها به دلیل مزایای مهمی همچون افزایش روشنایی و قابلیت ضد باکتریایی و امکان پیاده سازی علائم در آن و همچنین شستشوی اسان و اجرای سریع توانسته تا به عنوان یک کفپوش صنعتی امروزه در بسیاری از فضاها انتخاب و پیاده سازی شود.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *