اجرای کفپوش اپوکسی منزل

همانطور که می دانید کفپوش اپوکسی موارد استفاده گوناگونی داشته و قابلیت این را دارد تا اجرای کفپوش اپوکسی برای هر فضایی اعم از صنعتی و حتی منزل ها انجام شود. از این رو در این مطلب قصد داریم تا به طور کوتاه در مورد کفپوش اپوکسی و نکاتی را در مورد استفاده از آن برای منزل بیان نماییم. به طور خلاصه اپوکسی یا به بیان دیگر پلی پوکساید در واقع یک بسپار ترموست می باشد که از واکنش های اپوکساید یا سخت کننده پلی آمید تشکیل و به وجود می آید. اپوکسی کاربرد های بسیار دارد و می توان به مواردی مانند رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی و اپوکسی ضد اسید و اپوکسی صنعتی و اپوکسی گرانیتی و اپوکسی مقاوم اشاره نمود.

اپوکسی به عنوان نقش محکم و سفت کننده می تواند در هر جایی به کار رفته و پوششی مقاوم و غیر قابل نفوذ را به وجود بیاورد. برای به وجود آوردن ترکیبات متفاوت می توان از اپوکسی در کنار مواد دیگر مانند تینر طبق دستور مورد نظر استفاده نمود.به طور کلی کفپوش های اپوکسی را می توان بر سطوح سیمانی و موزاییک و سنگ و سطوح دیگر پیاده سازی و اجرا نمود. تنها نکته مهم این می باشد باید سطح زیرین به صورت یکدست و تراز باشد و بدون هیچ گونه بند و درز نیز باشد. سطوحی که به صورت صاف و یکدست نباشند نیازمند این می باشد تا قبل از اجرای کفپوش اپوکسی نسبت به کفسابی اقدام شود.

کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش هایی می باشد که علاوه بر اجرای راحت در زمان سریع نیز می شود بعد از اجرا از آن استفاده نمود. این نکته برای فضاهای صنعتی که نیاز دارند خط تولید زمان کمتری تعطیل شود بسیار مناسب می باشد. این کفپوش می تواند در دمای اتاق حداکثر ۲۴ ساعته خشک شود منتها بهتر است برای نتیجه بهتر و جلوگیری از آسیب های احتمالی تا ۷۲ ساعت از تردد و عبور و مرور بر روی آن جلوگیری شود. ضخامت کفپوش های اپوکسی با همه ویژگی هایی که دارند بین ۶ تا ۱۰ میلی متر ضخامت داشته و تحمل وزن تا ده تن را نیز دارا می باشد. این کفپوش ها دارای عمر بسیار طولانی داشته و در صورت اجرای صحیح و استفاده اصولی می تواند تا ۱۵ سال ماندگاری داشته باشد.

اجرای کفپوش اپوکسی منزلهمانطور که گفتیم این کفپوش ها به دلیل ویژگی های بسیار زیادی که دارند امروزه به طور متداول در همه فضاها استفاده می شود. از مهمترین این ویژگی ها می توان به ضد آب بودن آنها اشاره نمود که جذب آب آن صفر می باشد. و این برای فضاهایی که می خواهند ایزوله سازی نمایند بسیار مناسب می باشد که سبب می شود آب و روغن و مایعات به سطح زیرین اپوکسی نفوذ نکند. این کفپوش ها از ایجاد گرد و خاک و غبار جلوگیری نموده و می تواند برای فضاهای آزمایشگاهی و درمانی بسیار مناسب باشدو یا در خط تولید محصولات غذایی استفاده شود. این کفپوش در برابر سایش و فشار مقاومت بالایی دارد و می تواند با هزینه کم نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام شود. از نکات مثبت دیگر این کفپوش می توان به شستشوی آسان آن اشاره نمود. همچنین این کفپوش ضد حریق و عایق الکتریکی بوده و در برابر مواد شیمیایی نیز مقاوم می باشد.

همچنین این نوع کفپوش به دلیل عمر و مقامت بالا و تنوع در ایجاد طرح های زیبای کف امروزه در کفسازی منزل و خانه ها نیز کاربرد دارد. کفپوش اپوکسی سه بعدی امروزه به طور متداول در برخی اتاق های منزل استفاده شده و باعث افزایش زیبایی بصری می گردد. سطوح زیرین بتنی بیشتری چسبندگی را برای کفپوش اپوکسی داشته و باید توجه نمود در حین اجرای اپوکسی سطح زیرین بدون هر گونه گدو غبار و رطوبتی باشد تا چسبندگی تحت شعاع قرار نگرفته و کفپوش به خوبی اجرا و نصب شود. همچنین سطح زیرین باید به طور هموار بوده و در غیر این صورت با کفسابی و بتونه کاری باید نسبت به یکسان سازی سطح اقدام نمود.

این کفپوش ها به دلیل جلوگیری از گسترش میکروبها و باکتری ها و قارچ ها که تا حد زیادی می تواند موثر باشد در فضاهایی مانند خط تولید مواد دارویی و غذایی و بهداشتی و آرایشی استفاده می شود. لذا مدیران مجموعه ها می توانند با مشاهده ویژگی های بسیار کفپوش اپوکسی که در دراز مدت هزینه ها را کاهش داده و کیفیت را افزایش می دهد. برای اجرای بهتر کفپوش اپوکسی باید یک سری موارد قبل از اجرا و نصب و بعد از نصب رعایت شود تا ماندگاری و کیفیت کفپوش حفظ گردد.  باید قبل از اجرا نسبت به آماده سازی سطح زیرین اقدام شود. و در صورت ناهمواری نسبت به اصلاح آن اقدام شده و سپس نسبت به از بین بردن هر گونه رطوبت و یا گرد و خاک برای افزایش چسبندگی اپوکسی اقدام لازم انجام شود.

اجرای کفپوش اپوکسی منزلدمای مناسب برای محیط باید ۵ تا ۴۵ درجه ساتی گراد بده و هر دمایی بالاتر یا پایین تر از این دما می تواند سبب شود که کفپوش ترک بردارد. در حین اجرا و نصب نیز باید به صورت دقیق انجام شود. نسبت ماد مختلف برای مخلوط کردن باید حساسیت های لازم انجام شود. بعد از اجرا نیز باید تا حداکثر ۳ روز از رفت و آمد بر روی کفپوش خوددداری شود تا اتفاقی نیفتد و یا اشیا تیز بر روی کف کشیده نشود که کفپوش خراب گردد. همچنین با اینکه این کفوش در برابر مواد شیمیایی مقاوم است اما بهتر است از مواد شیمایی قوی مانند اسید و جوهرنمک برای تمیز کردن اپوکسی استفاده نگردد.

به دلیل اینکه فضای منزل بسیار محدود تر نسبت به فضاهای صنعتی می باشد به همین دلیل حمل و نقل و هزینه اجرایی برای کفپوش خانه ها بسیار هزینه بر می باشد. به دلیل طرح های متنوع کفپوش اپوکسی مشتریان برای منازل خود کفپوش های سه بعدی را سفارش داده که یکی از مهمترین دلایل آن زیبایی بیشتر کف می باشد. همپنین به دلیل اینکه کف بیشتر خاه سرامیک یا موزاییک می باشد برای اجرای اپوکسی باید از موادی برای افزایش چسبندگی استفاده نمود که این هم قیمت را افزایش می دهد. هزینه اجرای کفپوش اپوکسی متناسب با متراژ خانه ها تعیین می شود و جدا از قیمت برای هر متر مربع با افزایش مترژ هزینه ها کاهش پیدا می کند.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *