صفر تا صد کفپوش اپوکسی

اپوکسی موارد استفاده بسیاری از جمله رنگ اپوکسی و کپفوش های اپوکسی را دارد. در این مطلب از صفر تا صد کفپوش اپوکسی را مورد بررسی قرار داده و به شکل دقیق در مورد آن صحبت می کنیم. ویژگی های اپوکسی سبب شده تا به یک کفپوش جذاب برای استفاده در فضاهای مختلف از جمله خانه و فضاهای صنعتی تبدیل شود. ویژگی های مهمی همچون لوکس بودن و زیبایی خیره کننده در کنار مقاومت و طول عمر بالا و از همه مهم تر شستشوی آسان این کفپوش می تواند برای خیلی ها ویژه باشد. این مطلب را تا انتها خوانده و در این مورد می توانید پیش زمینه و اطلاعات زیادی را کسب کنید که می تواند برای شما در انتخاب نوع کفپوش و دلیل استفاده از کفپوش اپوکسی کمک نماید.

در ابتدا باید شما را با کفپوش اپوکسی آشنا کنیم اینکه این کفپوش در تعریف به په شکل می باشد تا بتوانید با دانستن ویژگی ها و مزایا و معایب به درک درستی از آن برسید. اینکه تعریف کفپوش اپوکسی چیست به این بر می گردد که پایه آن از اپوکسی تشکیل شده و از کفپوش اپوکسی از لایه های مختلف اپوکسی تشکیل شده اس که روی کف مورد نظر با عمق حداقلی دو میلی متر اجرا میگردد. اگر ضخامت اجرا شده در کف کمتر از دو میلی متر بود باید به جای واژه کفپوش اپوکسی از پوشش اپوکسی برای آن استفاده نمود. برای اجرا کفپوش اپوکسی رزین ها و سخت کننده ها را با یکدیگر مخلوط می نمایند و بروی سطح مورد نظر اجرا می کنند. این عمل تا زمانی انجام می شود که ماده ترکیب شده مورد نظر  سفت شده و در برابر تخریب مقاومت بالایی داشته باشد. ممکن است شما در برخی سایت ها از واژه هایی نظیر کفپوش رزینی و کفپوش پلیمیری به جای کفپوش اپوکسی چیزی خوانده باشید اما در هر حال همه اینها یکی هستند.

اجرای کفپوش اپوکسی

برای اجرای کفپوش اپوکسی شما ابتدا نیاز دارید تا زیرسازی  کف سازی بتن را انجام دهید این به این دلیل می باشد تا زیر سازی مناسب برای کفپوش اپوکسی انام پذیرد. باید توجه داشت که این زیرسازی باید به گونه ای باشد که ویژگی های لازمه برای اجرای کفپوش اپوکسی را دارا باشد. هم اینکه رطوبت در زیر نباشد و هم گرد و غباری بر روی آن نباشد. زیرا این دو عامل پسبندگی کفپوش های اپوکسی را تحت تاثیر قرار داده و آن را کم می کنند. سطح زیر سازی شده باید به طور صاف و سطقلی باشد. لازم است به طور دقیق تمام ترک های موجود در کف قبل از اجرای اپوکسی تعمیر و برطرف گردد. باید به این نکته توجه داشت که کفپوشش پوکسی حداقل دارای ۲ میلی مت ضخامت باشد تا بتوان از پایداری آن اطمینان نمود. قبل از اجرا باید بگوییم اگر این کفپوش ها را برای سالن هایی با دمای بیش از ۷۰ درجه می خواهید ممکن است این کفپوش به کار شما نیاید زیرا این کفپوش اپوکسی درمقابل  دمای بالا آسیب پذیر بوده و تبله می کند و  پوسته پوسته می گردد. زمانی که شما مواد مورد نظر را مخلوط می نمایید فرصت کمی دارید تا نسبت به اجرای کفپوش اپوکسی اقدام نمایید زیرا ممکن است آن مواد سفت گردند. با رعایت این شرابط گفته شده در انتهای اجرا شما می توانید از کیفیت اجرای کفپوش اطمینان حاصل نمایید. نحوه استفاده از پرایمر ها شبیه رنگ می باشد و لازم است تا زمانی که هنوز اپوکسی کوت نشده بر روی سطح مورد اجرا شود. سپس بعد از خشک شدن باید با استفاده از یک پین غلتکی اپوکسی را در لایه نازک حداقل ۲ میلی متری بر روی سراسر سطج اجرا نمود و سپس پوشش دوم را اجرا کرد.

صفر تا صد کفپوش اپوکسیویژگی های مثبت کفپوش اپوکسی

اپوکسی و کفپوش های اپوکسی ویژگی های مثبت و مزایای بسیاری را دارند که سعی می کنیم تا در مورد آنها به صورت کوتاه صحبت کنیم. مهمترین دلیل استفاده از کفپوش اپوکسی این است که به دلیل رنگ بندی های مختلف می تواند طرح های بسیاری را پیاده سازی کند. مورد بعدی اینکه سطح ایجاد شده با این کفپوش به صورت براق و شفاف می باشد و به همین دلیل روشنایی در محیط هایی که از این کفپوشها استفاده می شود تا حد زیادی بالا می رود. این کفپوش های اپوکسی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند می توانند تحمل وزن زیادی و به صورت مداوم را داشته باشند. نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره نمود مدت زمان اجرای این کفپوش های اپوکسی می باشد که در مقایسه با دیگر موارد بسیار سریع و آسان می باشد. شستشوی آسان نیز از دیگر مزایای کفپوش اپوکسی بوده که می تواند برای سالن هایی که نیاز به شستشوی مداوم را دارند بسیار مناسب باشد. این کفپوش ها دارای ویژگی های آنتی باکتریال می باشد که برای بیمارستان ها و فضاهای درمانی بسیار مناسب می باشد و در آخر باید این را بگوییم با همه این ویژگی های گفته شده قیمت کفپوش اپوکسی به نسبت ویژگی های آن بسیار مناسب می باشد. این کفپوش می تواند  در سالن های صنعتی مثل انبار ها و خط تولید ها به کار بیاید. این کفپوش ها به طور صد در صد در برابر آب مقاوم بوده و لکه های نفتی و سایر مواد نیز به آن آسیب نمی زند. که البته با فرموله شدن نسبت به اسید ها نیز مقاوم می شود و به آن نیز کفپوش اپوکسی ضد اسید می گویند. باید گفت که اگر این کفپوش به طور اصولی اجرا و پیاده سازی شود می تواند دارای عمر بالایی بوده و در طولانی مدت هزینه چندانی نداشته باشد. سطح معمولی اپوکسی بسیار لغزان بوده و با اجرای یک پوشش ضد لغزش می توان در برابر حرارت بالا مقاومت بیشتری داشته و از لغزندگی آن کاسته شود. نکته بعدی در مورد ویژگی های این کفپوش اجرای الگو های منحصر به فرد مسیر یابی یاعلائم می باشد که به راحتی قابل اجرا با رنگ های متنوع می باشد. این کفپش می تواند بر روی سطح هایی همچون بتن و سنگ و موزاییک نیز پیاده سازی و اجرا گردد.

موارد استفاده از کفپوش اپوکسی

در ابتدای مقاله گفتیم کهکفپوش های اپوکسی در فضاهای مختلفی قابلیت استفاده ر دارند. مهمترینش هم سالن های صنعتی از جمله انبار ها و خط های تولید بود. از فضاهای دیگر نیز می توان به کف سازی پارکینگ ها و همچنین سوله اشاره نمود. ضمنا به دلیل ویژگی های آنتی باکتریال بودن این کفپوش می توان از آن در سالنهای بیمارستان و داروسازی و فضاهای درمانی و بهداشتی استفاده کرد. مورد بعدی برای این کفپوش ها استفاده در فضاهای آموزشی و ورزشی همچون سالن های بدنسازی و سالن های ورزشی و مهد کودک ها است. البته به دلیل تنوع رنگی این کفپوش می توان از آن در خانه های معمولیو محوطه سازی و کفسازی لابی ها و تالار و رستوران نیز استفاده کرد.

کفپوش اپوکسی مناسب برای کف سازی پارکینگ، کف سازی سوله، کفسازی انبار، کف سازی کارخانه، کف سازی بیمارستان، کف سازی داروسازی، کفسازی فروشگاه های لوکس و زنجیره ای، کف سازی قنادی و شیرینی پزی، کفسازی رستوران و فود کورت لوکس و مجلل، کفسازی مهد کودک و مدرسه، کفسازی سالن بدنسازی و باشگاه ورزشی، کفسازی آشیانه هواپیما، کفسازی سالن تولید محصولات بهداشتی آرایشی، کفسازی لابی و داخل منازل، کف سازی محوطه و زیباسازی و سایر کفسازی های صنعتی و بهداشتی و لوکس می باشد.

صفر تا صد کفپوش اپوکسیهزینه اجرای کفپوش اپوکسی

قیمت کفپوش اپوکسی به موارد بسیاری مرتبط می باشد که باید هر یک به طور دقیق بررسی شود. اولین مورد این است که باید کیفیت سطح مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا ممکن است مواد مصرفی برای اجرای کفپوش اپوکسی کم یا زیاد تر شود. در همین مرحله ارزیابی می توان درک درستی از میزان درز ها و ترک ها داشت و برای تعمیر این ترک ها نیاز به توری فایبرگلاس می باشد و هر چقدر که این درز و ترک ها بیشتر باشد طبیعتا مقدار بیشتری نیاز است و هزینه بیشتری را طلب می کند. سپس نیاز به لایههای میانی اپوکسی بوده و در صورتی که کف مهوجود به صورت دستی بتن ریزی شده باشد و یا به هر دلیل تخریب شده باشد نیاز به مواد بیشتری برای این لایه میانی می باشد. با همه موارد اعلام شده در بالا می توانید متوجه شوید هر سطحی ممکن است هزینه های متفاوتی از اجرا را در بر بگیرد لذا برای اعلام قیمت دقیق نیازمند بازدید و بررسی کف می باشد. از سوی دیگر بخش اعظمی از مواد اولیه اپوکسی از خارج وارد می شود و همین عامل سبب می شود تا ارتباط مستقیمی با نرخ دلار داشته باشد. ما همواره سعی کرده ایم تا ضمن بررسی قیمت و مواد اولیه یک نرخ متوسط برای اجرای هر متر مربع کفپش اپوکسی داشته باشیم تا مشتری بتواند با قیمت اعلام شده روز هزینه نهایی را برآورد نماید.

در بالا به صورت خلاصه گفتیم که این کفپوش به دلیل ویژگی های زیادی که دارد می تواند در انواع سالن ها و فضاها مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی ها در دسته های مختلفی قرار می گیرد. پوشش های اپوکسی آنتی باکتریال و پوشش های اپوکسی آنتی الکترو استاتیک و پوشش های اپوکسی دیوار و خود تراز و پوشش های ضد اسید و پوشش های صنعتی و پوشش های پارکینگی که بسته به فضای مورد نظر قابلیت استفاده را دارند.

به طور کلی کفپوش های اپوکسی دارای مقاومت بالایی هستند اما ممکن است در برابر برخی خراشیدگی ها نتواند مقاومت لازمه را داشته باشد. البته می توان بنا بر نوع سالن  میزان ترافیک و وزن و بررسی نهایی مقدار مواد اولیه لازم را بیشتر کرد تا این مقاومت بیشتر شود. اما در حالت کلی این کفپوش در برابر لاستیک های فولادی قابلیت خش دار شدن را دارد. البته این کفپوش می تواند وزن و ترافیک خودروهایی مانند لودر و دیگر وسایل سنگین را داشته باشد و هزینه کمی برای نگهداری نیز دارای می باشد. به دلیل وزن بالایی که این کفپوش قادر به تحمل آن است می تواند در سالنهایی مانند فرودگاه ها و بیمارستان ها و هر جایی که ترافیک بالایی دارد قابلیت پیاده سازی را دارد. البته ارگ فکر می کنید ای کفپوش مقاومت لازم را ندارد می توانید از پوشش های پلیمری دیگری استفاده نمایید. هر چند که اگر از متریال درجه یک استفاده شود این کفپوش ها در برابر خش و ساییدگی مقاوم است اما بهتر است از این کفپوش به طور دقیق مراقبت شود تادر موقع ترمیم دچار مشکل نگردید.

صفر تا صد کفپوش اپوکسیکفپوش های اپوکسی می تواند برای فضاهایی که حداقل دما یا حداکثر آن را دارا باشد به کار بیاید و این یعنی می توانید در سردخانه ها از آن به خوبی استفاده نمایید. همچنین در فضاهایی که باید از ماشین آلات سنگین استفاده نمایید این گزینه مناسبی برای شما می باشد. نظرات مثبت بسیاری از مشتریان توانسته گواهی بر مناسب بودن این کفپوش باشد. کفپوش ها اپوکسی با دارا بودن رنگ بندی های بسیار می تواند گزینه بسیار مناسبی برای سالن های مختلف بوده و هر طرحی با آن قابلیت اجرا را دارد. این کفپوش می تواند از بروز گرد و غبار در محیط های انبار جلوگیری نموده و به دلیل ویژگی ضد میکروبی بودن از آلودگی های ممکن جلوگیری می نماید. مقاومت و ماندگاری بالا سبب هزینه های بسیار پایین نگهداری این کفپوش در طولانی مدت می باشد. همچنین به دلیل ویزگی بازتابی این کفپوش می توان نور سالن را افزایش داد.

به دلایل ویژگی های همچون افزایش نور و خاصیت های اپوکسی بهره وری در خط های تولید افزایش چیدا می کند. با رویه های ضد لغزش می توان لغزندگی احتمالی این کفپوش ها را افزایش داد. همچنین به علت سرعت در اجرا لازم نیست تا خط تولید شما در زمان بسیاری متوفق شود و میتوان در حداقل زمان با کفپوش جدید به کار خود ادامه دهید. این کفپوش ها با محیط زیست سازگار بوده و به عنوان یک پوشش سبز شناخته می گردد.

اگر نیاز دارید تا برای کارخانه خود کفپوش انتخاب و اجرا کنید پس بهتر است این متن را با کمی دقت بخوانید. کفپوش های صنعتی به دلیل نوع کاربردی که دارند باید بتوانند در آزمون های مختلف از جمله دوام و مقاومت و استاندارد های ایمنی سربلند بیرون بیایند از این رو نیاز است تا به طور دقیق نوع کفپوش مورد نیاز انتخاب شود. کفپوش های اپوکسی به دلیل مزایا و ویژگی های خاصی که دارند مورد مناسبی برای کارخانه ها می باشد. سطح کفپوش اپوکسی به دلیل صیغلی بودن باعث نظافت و نگهداری راحت تر می شود. از سویی دیگر پاک کردن زباله ها و مواد جسبیده به کفپوش آسان می باشد.هزینه های پایین نگهداری و تعمیر این کفپوش ها نیز دلیل دیگری برای به صرفه بودن این کفپوش ها می باشد. این کفپوش در برابر روغن و بنزین و مواد شیمیایی و مواد پاک کننده مقاوم بوده و به دلیل غیر قابل نفوذ بودن می تواند کفپوش مناسبی برای کارخانه و سالن های انبار باشد.

این کفپوش ها در برابر میکروب ها و باکتری ها مقاوم بوده و از سویی دیگر با توجه به روش مکانیزه برای اجرا می تواند در سریعترین زمان اجرا می شود. این کفپوش به زیرسازی بتن احتیاج دارد.این کفپوش از رطوبت و ترک ها محافظت نموده و در صورت اجرای صحیح عمر طولانی تر نسبت به کفپوش های دیگر دارد. از سویی دیگر به دلیل رنگ های به کار برده شده در این کفپوش از شفایت و زیبایی بسیاری بهره می برد. از سوی دیگر انتخاب رنگ های درست می تواند روشنایی سالن های انبار و خط تولید کارخانه ها را دوچندان نماید.

این کفپوش ها به دلیل ویزگی های ضد میکروبی و شستشوی آسان که دارند گزینه مناسبی برای رستوران ها می باشد تا درخشندگی سالن های پذیرایی خود را افزایش دهند. ضمنا به دلیل عدم جذب گرد و غبار گزینه مناسبی برای سالن های موزه ها و گالری ها می باشد. شما می توانید مقالات مناسب دیگر را در سایت مشاهده و سپس برای انتخاب و خرید اقدام نمایید.

منبع: بلاگ خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *