ویژگی های سقف کاذب گریلیوم

یکی از سقف‌های کاذب مدرنی که شاید کمتر با آن آشنایی داشته باشید، سقف کاذب گریلیوم است. گریلیوم کلمه‌ای است که که از کلمه‌ی انگلیسی Grille به معنی مشبک گرفته شده است. همان‌طور که از معنی ریشه‌ی این کلمه پیدا است، گریلیوم نوعی سقف کاذب مشبک است که با شمایل ساده و مشبک خود، فضای کاملا مدرنی را به محیط می‌دهد که بنا بر سلیقه، در محیط‌های مختلف می‌توانید از آنها استفاده کنید. معمولا از این نوع سقف‌های کاذب در سالن‌ها و پاساژهای بزرگ استفاده می‌شود تا حسی از مدرنیته و تجمل را القا کنند. در این مطلب سقف‌های کاذب گریلیوم را معرفی کرده و راجع به مزایای آن صحبت می‌کنیم.

ویژگی های سقف کاذب گریلیوم
سقف کاذب گریلیوم چیست؟
سقف کاذب گریلیوم در خانواده‌ی سقف‌های دکوراتیو و تزئینی است که معمولا در مکان‌هایی مثل بیمارستان‌ها، پاساژها و ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این سقف‌ها معمولا از آلومینیوم، آهن یا ورقه‌های آلیاژی است. شبکه‌های موجود درون این سقف کاذب مربع یا مستطیل هستند که بنا بر سلیقه می‌توانید آنها را در ابعاد مختلف خریداری کنید. به این نوع از سقف‌های کاذب، سقف باز هم گفته می‌شود؛ چرا که با وجود شبکه‌های درون آن می‌توانید سطح زیرین را ببینید. به همین دلیل اگر نخواهید تاسیسات و لوله‌کشی‌های زیر آن دیده شوند، باید لایه‌ی نازکی را برای پوشش‌دهی زیر آن در نظر بگیرید.
از آن‌جایی که این نوع سقف‌ها از لحاظ جنس و کیفیت مشابه سقف‌های آلومینیومی هستند، می‌توانید آنها را با هم در بخش‌های مختلف فضای مدنظرتان استفاده کنید تا به ترکیب زیبا و شیکی دست پیدا کنید. ابعاد شبکه‌های موجود در سقف گریلیوم از ۳×۳ سانتی‌متر تا اندازه‌ی ۶۰×۶۰ سانتی‌متری است. می‌توان سقف‌های گریلیوم ترکیبی با اندازه‌ی شبکه‌های مختلف داشت یا اینکه به صورت یک‌پارچه از ابعاد متناسب استفاده کرد. همچنین با ترکیب لامپ‌های ال‌ای‌دی و سیستم‌های نوپردازی مختلف می‌توان نمایی فوق‌العاده به این نوع از سقف‌ها بخشید.

نحوه‌ی اجرای سقف کاذب گریلیوم
نگه‌دارنده‌های گریلیوم‌ها مستقیما روی زیرسازی اصلی -که معمولا از جنس آهن گالوانیزه هستند- نصب می‌شوند. در نصب سقف کاذب گریلیوم هم رعایت تراز و یک‌دست بودن واحدهای گریلیوم از نکات مهم است. نگه‌دارنده‌هایی که روی زیرسازی اصلی قرار دارند، به سقف‌ کاذب گریلیوم پیچ می‌شوند. شاید به دلیل شکل باز این نوع سقف‌ها، امکان استفاده‌ی آن‌چنانی از آنها در محیط خانه وجود نداشته باشد. اما اگر در بخشی از خانه نیاز به نورگیری از سقف وجود داشته باشد، می‌توانید از ترکیب شیشه و سقف کاذب گریلیوم به نمای فوق‌العاده زیبایی برسید. برای اجرا بهتر سقف‌های کاذب گریلیوم بهتر است که زیرسازی آهنی نیز انجام شود تا این سقف‌ها به خوبی در جای خود قرار گیرند.

ویژگی های سقف کاذب گریلیوم
مزایای استفاده از سقف گریلیوم
برای پوشاندن تاسیسات زیر گریلیوم جای هیچ نوع نگرانی نیست و این سقف‌ها هم به خوبی سایر سقف‌های کاذب می‌توانند لوله‌ها و سیم‌کشی‌ها زیر خود را بپوشانند.
سقف‌های کاذب گریلیوم بهترین امکان نورپردازی را در اختیارتان قرار می‌دهند و علاوه بر آن به پوشاندن و قرارگیری شبکه‌های تهویه هم در کنار خود کمک می‌کنند.
سقف کاذب گریلیوم امکان رنگ‌آمیزی دارد و به همین دلیلی می‌توانید آنها را در هر رنگی که دل‌تان بخواهد، استفاده کنید.
مقاومت و استحکام بالای این سقف‌ها باعث می‌شود که از شر تعمیر و مراقبت دائمی آنها خلاص شوید. همچنین در صورت نیاز به ترمیم یا دسترسی به تاسیسات زیرین به راحتی می‌توان سقف کاذب گریلیوم را باز و بسته کرد.

جمع‌بندی
سقف کاذب گریلیوم یکی از انواع جدید سقف است که معمولا به درد محیط‌های بزرگ و تجاری می‌خورد. اما اگر ایده‌ی خوبی برای آنها داشته باشید، می‌توانید در هرجا که بخواهید از این سقف فلزی استفاده کنید.

منبع: وبسایت کبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *