نقاشی مولتی کالر ساختمان و ابزار آن

مولتی کالر رنگی است بسیار شیک و زیبا که پس از اجرا یک رنگ با دانه ها و رگه های رنگی مجزا دیده میشود که بسیار زیبا و چشم نواز است. این رنگ قابل اجرا بر روی هر سطحی میباشد از جمله گچ؛ سیمان؛ آهن؛ چوب و…

ویژگی های رنگ مولتی کالر
این رنگ برای اجرا نیازی به حلال خاصی ندارد و به همین خاطر بدون بو بوده و برای اماکنی که بوی رنگ و حلال ها اذیت کننده است بسیار مفید و قابل استفاده میباشد.

مولتی کالر از لحاظ اجرا بسیار سریع اجرا میشود و تنها یک مرحله بر روی سطح اسپری میشود و این خاصیت برای پروژه هایی که برای اتمام کار عجله دارند بسیار عالی میباشد.

مولتی کالر قابل اجرا در هر محیطی مثل راه پله؛ پارکینگ؛ اطاق خواب؛ دفتر کار و… میباشد.

وسایل اجرای این رنگ پمپ باد پیستوله و مخزن فشار میباشد یکی دیگر از خصوصیات بارز رنگ مولتی کالر مات بودن این رنگ بوده که باعث میشود تمام خرابی های سقف از جمله موج ها را در خود محو کند. مولتی کالر یک سر سختی منحصر به فرد دارد و از لحاظ آسیب دیدن به راحتی قابل ترمیم میباشد.

نقاشی مولتی کالر ساختمان و ابزار آن

این رنگ بسیار تزئینی و زیباست که میتواند گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی محیط مخصوصا فضاهایی که در معرض گرد و غبار؛ دود؛ دوده و… میباشند.

ابتدایی ترین وسایل مورد نیاز نقاشی ساختمان لیسه و کاردک میباشد که جنسهای متفاوت و سایزهای مختلفی دارند و هر کدام کارایی خاص خود را دارند.

کاردک های کوچک برای تمیزکردن چهارچوب ها و پنجرها کاربرد بیشتری دارد و کاردک های پهن تر برای بتونه کاریهای حجم بالا و ماستیک و لیسه ها هم همینطور قلم وسیله دیگری است که به قول معروف عصای دست نقاش است.

ازقلم موها گرفته که برای رنگ امیزی ابزارهای کوچک استفاده میشود تا قلم های بزرگتر که برای رنگ پلاستیک استفاده میشوند البته از زمانی که غلتک وارد عرصه ی کار نقاشی شد نقش قلم کم رنگ تر و سرعت کاری افزایش زیادی گرفت…

غلتک ها هم به چندین دسته تقسیم میشوند: یک سری از غلتک ها که حجم بیشتری دارند برای رنگ پلاستیک و یک سری برای رنگ روغنی مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین غلتک هایی وجود دارد که برای رنگهای دکوراتیو استفاده میشوند.

نردبان نیز یکی دیگر از وسایل مورد نیاز نقاش است اینها ابزارهای اولیه یک نقاش ساختمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *