چگونگی محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

یکی از مباحث خیلی مهم در نقاشی ساختمان موضوع قیمت است که امروزه با تغییرات روزانه قیمت مصالح و رنگ مصرفی در حال تغییر است.

قیمت نقاشی ساختمان در پروژه های مختلف متفاوت است و یک نرخ قطعی و مشخصی ندارد البته فرد نقاش فقط و فقط برای دستمزد و مبلغی که دریافت میکند کار نمیکند بلکه وقتی کار خود را به اتمام میرساند لذتی میبرد که قابل مقایسه با پولی نیست که دریافت میکند.

یک نقاش ساختمان حرفه ای تمام تلاش خود را برای رضایت کارفرما انجام میدهد فرقی ندارد کار را ارزان گرفته باشد با یا با قیمت بالاتر البته این قیمتها بستگی به این دارد که کارفرما از نقاش چه نوع کاری بخواهد.

در بعضی پروژه ها کارفرما حساس بوده و میخواهد چندین دست ماستیک بتونه انداخته یا حتی سقفها را هم روغنی کرده و… بنابراین نقاشی ساختمان هیچوقت قیمت مقطوع و مشخصی نخواهد داشت. نقاش حرفه ای با تخمینی که برای کار خود میزند که چه مقدار مصالح برده چندروز کار میبرد و… یک قیمت در نظر میگیرد.

قیمت نقاشی ساختمان را هم میتوان متری حساب کرده و هم میتوان به صورت چکی قیمت داد در متر مربع به این صورت است که متراژ سقفها که تقریبا برابر با زیر بنای ساختمان است با مجموع مساحت دیوارها جمع میکنیم نهایتا در مبلغ مورد توافق ضرب مینماییم.

محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

البته این روش دردسرهایی در متر کردن دارد و متر کردن بعضی از قسمتهای دیوارها که قناسی دارد سخت میباشد معمولا در متراژ یک واحد ساختمان اگر زیربنای ساختمان را ضربدر سه کنیم یک متراژ تقریبی برای کار نقاشی در می آید که در همه پروژه ها به متراژ واقعی بسیار نزدیک است و در این موضوع کار را برای نقاش و کارفرما بسیار راحت میکند.

اما در قیمت به صورت چکی اینگونه است که نقاش بعد از بازدید ساختمان میزان مصالح مصرفی و مدت انجام کار را در نظر گرفته و قیمت میدهد فراموش نکنیم که کار نقاشی ساختمان یکی از سخت ترین شغلهای ساختمانی است که نقاش همیشه با مواد شیمیایی سرو کار دارد.

سقف ساختمان یکی از مهمترین قسمتهای ساختمان در رنگ آمیزی میباشد. شاید به جرات میتوان گفت در تمامی پروژه های نقاشی چه نقاشی منزل مسکونی؛ دفتر کار و… به سقف رنگ سفید و پلاستیک میزنند.

البته سقف های سرویسها و آشپزخانه به خاطر دوده گرفتن و کثیف شدن روغنی زده شده تا قابل شستشو باشند. شاید در کمتر جایی دیده باشیم که سقف مکانی به غیر از رنگ سفید باشد و دلیل آن شاید به خاطر این باشد که رنگ سفید باعث بلند تر دیده شدن و روشنایی بیشتر در ساختمان میشود.

یکی دیگر از دلایل استفاده از رنگ پلاستیک در سقف، مات بودن این رنگ و محو کردن تمام موجها و ناصافی های سقف میباشد. البته در مواردی کسانی هستند که رنگ اطاق یا دفتر کار و… خود را به رنگهای دیگری در می آورند. به عنوان مثال با اضافه کردن مقدار زیادی پودر لاجورد سقف را به رنگ لاجوردی در می آورند که این کار باعث جدا شدن رنگ سقف از دیوارها شده و زیبایی محیط را چند برابر میکند.

همچنین میتوان با رنگ آمیزی گچبری های جدا کننده سقف و دیوار با رنگی متفاوت از رنگ سقف و دیوار به زیبایی کار بیافزایید. برای رنگ کردن سقفی که قبلا نم داده و اکنون زرد شده است شما هر چقدر هم که رنگ پلاستی بزنید فایده ندارد و به قول معروف زنجاب زدگی باز خود را نشان میدهد.

در اینجا به چند راه حل این مشکل اشاره میکنیم برای حل این مشکل قبل از رنگ پلاستیک زدن میتوانیم از رنگ مات روغنی استفاده کرده سطح را پوشش داده و بعد از خشک شدن کامل اقدام به زدن رنگ پلاستیک کنیم. در این صورت زنجاب و زردی سطح کاملا برطرف شده و با بقیه سقف یک دست میشود.

روش دیگر حل این مشکل این است که وقتی سقف را کامل رنگ کردیم و بقیه سقف به غیر از محل نم داده کاملا پوشش داد مقداری مایع وایتکس به وسیله قلم به محل نم داده میزنیم با این کار تمام زردی و زنجاب کاملا بر طرف میشود و رنگ سقف یک دست و یکرنگ میشود البته تمام این کارها زمانی بازدهی کامل دارد که محل نم داده کاملا خشک شده باشد و دلیل نم زدگی بر طرف شده باشد.

منبع: نوین آریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *