نقاشی ساختمان های مسکونی

در دنیای امروزی دیگر خبری از خانه های ویلایی با حیاطی بزرگ نیست، مردم به ناچار آپارتمان نشین شده اند. وقتی چرخی در خیابانهای تهران و دیگر شهرها بزنید بادیدن مجتمع های بزرگ مسکونی و ساختمان های مسکونی خودتان نیز این موضوع را به خوبی درک خواهید کرد.

وقتی ساخت و ساز مجتمع های مسکونی به این سرعت افزایش پیدا کرده باید نگران چشم انداز شهر نیز باشیم، وقتی یک سازنده اقدام به ساخت یک مجتمع مسکونی میکند نمای آن مجتمع باید برایش در اولویت قرار بگیرد. در نقاشی نمای مجتمع های مسکونی البته لازم به ذکر است با متریال های جدید دیگر خبری از نقاشی در نمای ساختمان ها نیست.

چند سال پیش تمام پنجره ها ی ساختمان ها نیاز به رنگ داشت حتی در بیشتر ساختمان ها یک نمای پنجر ه ای به عنوان دیوار راه پله در جلوی ساختمان قرار میگرفت که اکثرا آهنی بوده و نیاز به رنگ آمیزی داشت.

اما امروزه با آمدن پنجره هی upvc دیگر خبری از رنگ آمیزی نیست گاها ساختمان هایی که نمای آنها سیمانی باشد رنگ آمیزی میشوند، برای رنگ آمیزی این نماها باید از کنیتکس و رنگ های مخصوص نما استفاده کرد.

نقاشی ساختمان های مسکونی

نقاشی مجتمع های مسکونی
برای نقاشی یک مجتع مسکونی نکاتی باید در نظر گرفته شود به عنوان مثال باید تمام قسمتهایی که جنبه عمومی در ساختمان را دارند مثلا چهار چوب درهای ورودی از قسمت بیرون یا نمای بیرونی پنجره های ساختمان نرده های تراس و… با یک رنگ نقاشی شوند و نه هرکدام یک رنگ حتی اگر درهای ورودی از جنس های قدیمی و رنگ شدنی بودند آنها نیز به یک شکل و رنگ رنگ آمیزی شوند.

گروه پایتخت با داشتن تعداد اکیپ بالا قادر به انجام هر پروژه ای با حجم بالا میباشد گواه این موضوع پروژه های مجتمع های مسکونی در نقاطی مانند ولنجک زعفرانیه سعادت آباد پونک و… میباشد.

نحوه رنگ آمیزی مجتمع های مسکونی از لحاظ تنوع و نوع رنگ و انتخاب رنگ به اینگونه است که نوع رنگ مثلا تیره روشن سفید کرم و… را کار فرما تعیین میکند و این وظیفه نقاش است که از رنگها و مواد درجه یک استفاده کند. استفاده از رنگ درجه یک حتی به نفع نقاش نیز هست چون سطح مورد نظر زودتر به پوشش دهی میرسد و کیفیت کار نیز بسیار بالا میرود.

برای دیوارهای واحدهای ساختمانی در اکثر نقاط و پروژه ها از رنگ روغنی استفاده میشود و انتخاب نوع دیگر پوشش طبق سلایق کارفرماها متفاوت است، برای قسمت لابی و ورودی ساختمان طرح های متفاوتی وجود دارد که میتوان با در کنار هم قرار دادن پوشش های مختلف نمای زیبایی به لابیها داد مثلا استفاده از سنگ آنتیک کاغذ دیواری نقاشی و دیگر پوشش ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *