انجام سنگسابی با لقمه سنگ ۳۶ و ۴۶

در انجام کفسابی و سنگسابی برای انجم ساب زنی سنگ می توان کار را با لقمه ۳۶ و یا ۴۶ آغاز نمود و این اولین مرحله در انجام کفسابی می باشد که باید به شکل دقیق انجام گیرد. با استفاده از این لقمه سنگ ها می توان پستی و بلندی های سطح و سنگ را از بین برد و برای یک دست انجام با کیفیت این مرحله در اولویت قرار دارد. ضمنا در این مرحله علاوه بر از بین برده پستی و بلندی ها مواد اضافی از قبیل مصالح ساختمانی نیز که بر روی سطح باقی مانده است نیز برطرف شده و سطح یکسان و یک دست می گردد.

کفساب های حرفه ای باید ساب اول را با دقت بالایی انجام دهند که در ساب های بعدی به مشکل برنخورده و کیفیت کار حفظ گردد. در مرحله انجام ساب زنی با لقمه سنگ ۳۶ و ۴۶ بین یک تا ۵ میلی متر لایه برداری انجام می شود. این میزان لایه بستگی به نوع و جنس سنگ داشته و به طور مثال برای سنگ تراورتن این لایه حدود ۴ و ۵ میلی متر می باشد. اما در سنگهای دیگری همچون سنگ گرانین مقدار این لایه برداری حود یک یا ۲ میلی متر می باشد. لقمه سنگ های ۳۶ و ۴۶ با هم تفاوت هایی جزئی داشته و لقمه سنگ ۳۶ خاصیت زبر بودن بیشتری نسبت به ۴۶ دارد. لذا انجام کفسابی با لقمه ۳۶ به نسبت ۴۶ بهتر می باشد.

انجام سنگسابی با لقمه سنگ 36 و 46

اگر بخواهیم مراحل کفسابی را بیان بداریم باید بگوییم که اولین مرحله انجام ساب زنی با لقمه ۳۶ یا ۴۶ می باشد اما شامل سنگ های گرانیت نمی شود. گرانیت به دلیل اینکه در زمره سنگ های سخت قرار می گیرد برای انجام ساب زنی این سنگ ممکن است زمان زیادی برای انجام مرحله اول نیاز باشد. به همین دلیل از الماس برای لایه برداری این مرحله استفاده می شود تا دقت و زمان اجرای کار لطمه نبیند. در مقالات دیگری از وبسایت در مورد تفاوت کفسابی اواع سنگ ها از جمله سنگ های نرم و سنگ های سخت صحبت نموده ایم که می توانید آنها را مشاهده نمایید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *