نحوه کفسابی سفال

کفسابی برای انواع سنگ ها و کف ها مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از این انواع سفال می باشد. کفسابی سفال با توجه به نام آن شاید خیلی دور از ذهن باشد زیرا سفال ها دارای ویزگی های مانند ظرافت هستند که با کفسابی شاید جور نیاید. به طور کلی کفسابی برای بهسازی و ترمیم و براق سازی و درخشندگی سطوح به کار گرفته می شود که به دلیل استفاده نامناسب و بسیار زیاد دچار مشکل شده است.

برای کفسابی سفال باید دقت داشته باشید که به دلیلظرافت و حساسیت هایی که سفال دارد باید دقت بیشتری نمود و این کار توسط کفساب های حرفه ای انجام شود. اصولا کفسابی سنگ ها مراحل کاری متفاوت و سخت تری نسبت به سفال داشته و این کار متفاوت از کفسابی سفال انجام می گیرد. با کفسابی می توان آلودگی ها و جرم موجود بر روی سفال را که در طی سالها ایجاد شده است را برطرف نمود و عمر مفید آنها را نیز افزایش داد.

نحوه کفسابی سفال

اگر بخواهیم به استفاده سفال در ساختمان اشاره کنیم باید بگوییم که سفال ها از سال ها پیش در ساختمان سازی و تزئین خانه ها استفاده شده و توانسته تا به مروز این نقش خود را حفظ نمایند. این سفال ها امروزه برای فضاهای سنتی و یا نماهای ساختمان استفاده می شود و کاربرد آن با ورود متریال و مصالح ساختمانی دیگر نه تنها تحت تاثیر قرار نگرفته بلکه به دلیل استفاده صحیح افزایش و تنوع طرحی نیز داشته است. برای کف سابی سفال ها باید با کمک مواد شستشو دهنده این کار انجام شده و برای براقیت آن نیز براق کننده ها و کیلر استفاده نماییم. سفال ها استعداد زیادی در ترک خوردگی دارد و باید چند مرحله از مراحل کفسابی را برای آن حذف نمود تا به سفال ها آسیب وارد نشود. بارش باران و نفوذ آب در بافت سفال سبب می شود تا عمر سفال ها کاهش و بعد از زمان کمی دچار فرسایش شوند.

اگر بخواهیم مراحلی برای کف سابی سفال نا ببریم باید آن را در سه مرحله خلاصه نماییم و اولین مرحله آن کفشویی می باشد که با آب و مواد شوینده ای معمولی سطح سفال را شستشو داده تا تمامی جرم و آلودگی ها از روی آن حذف شود. برای از بین بردن مصالح ساختمانی از روی سفال می توان ار یک کاردک فلزی استفاده نموده و در انتها باید سطح مورد نظر کامل خشک شود. در مرحله بعدی با کمک دستگاه کفساب می توان  از لقمه های نرم استفاده نموده و با دور کند با دستگاه کار نمود. این کار جهت دقت بالاتر ممکن است کمی کند انجام شود. برای کیفیت بهتر نیز می توان از لقمه های ایتالیایی برای براق نمودن سطح زیر استفاده شود.

عموما کفسابی سفال برای محیط های عمومی استفاده می شود و دلیل آن هم عبور و مرور بسیار بر روی آن می باشد اما امروز این کار برای سفال های خانه ها نیز معمول گشته است. لازم به ذکر می باشد این کار باید با دقت بسیار انجام شود. قیمت کفسابی سفال متناسب با شرایط تعیین شده و کفساب باید با استعلام مواردی نسبت به برآورد قیمت اقدام نماید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *