استفاده از رنگ مرجانی در ساختمان

رنگ سال ۲۰۱۹ و رنگ سال ۹۸ دارای ویژگی خاصی می باشد که آنها را بررسی می کنیم. رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال دارای ویژگی های زیادی می باشد که استفاده درست از آن در نقاشی ساختمان و منزل می تواند به زیباتر شدن منزل شما کمک شایانی کند.

تاثیر رنگ ساختمان بر روحیات فرد

طبق تحقیقات انجام شده رنگ نما و نقاشی نما یک ساختمان می‌تواند تاثیر به سزایی بر روحیه ساکنان همان آپارتمان یا ساختمان نیز بگذارد. اکثر افرادی که از زندگی خود در یک ساختمان یا آپارتمان راضی هستند در بیشتر اوقات در خصوص نمای ساختمانشان صحبت می‌کنند. در طرف مقابل اکثر افرادی که از زندگی قبلی خود در یک آپارتمان راضی نبوده بخش عمد‌ه ای از آنرا به دلیل نمای ساختمان خود مرتبط دانسته ‌اند.

رنگ سال ۲۰۱۹ برای رنگ آمیزی منزل

شرکت طراحی پانتون ۲۰ سال است که در ماه دسامبر، رنگ سال را انتخاب و معرفی می‌کند. پانتون همانند هر سال رنگ سال ۲۰۱۹ را تعیین کرد. رنگ مرجانی زنده انتخاب امسال شرکت پانتون بود.

رنگهای منتخب شرکت پانتون دردهه گذشته، زبانی زنده و گرمابخش همانند غروب خورشید را به ارمغان می‌آورند.  در واقع، پانتون در سال جاری یکی از اعضای خانواده رنگ نارنجی را انتخاب کرد؛ یک سایه غنی که یادآور غروب خورشید و بی مهرگان دریایی می شود، که الهام بخش نام مرجانی زنده ((Living Coral می شود.

انتخاب رنگ سال برای نقاشی ساختمان

این رنگ، نماد نیاز ذاتی انسان به خوش بینی و شادمانی، همچنین نماد تمایل انسان به بیان عواطف احساسی است. انعکاس حضور رنگ مرجانی که یک رنگ طبیعی است در ساختمانی مدرن، موجب حس طبیعت در زندگی می شود.

جالب است بدانید که در مصر باستان، زنان از مرجان به عنوان زیورآلات استفاده می‌کردند و بیشتر جهت رفع شر و جلب توجه معشوقه این کار را می‌کردند. این ویژگی محافظتی در رنسانس نیز وجود داشت. مرجان در عصر ویکتوریا نیز بسیار ارزشمند بود.

نارنجی  به عنوان رنگی درونی و معنوی شناخته شده است. نارنجی در هندوئیسم، نماد خلوص و بودایی ها نیز بر این باورند که رنگ روشنایی و خودمحوری است. همانطور که ما وارد سال ۲۰۱۹ می شویم، باید پیوندهای مرجانی را جهت به کمال رسیدن و حفاظت از آسیب ها به خاطر بسپاریم و از رنگ مرجانی برای طراحی دکوراسیون داخلی و محیط خود بهره بگیریم.

استفاده از رنگ مرجانی در ساختمان
رنگ ساختمانی مرجانی زنده

در انتخاب رنگ سال، شرکت طراحی پانتون به همه چیز در محیط و به آنچه که مردم در زیبایی، مد و هنر انجام می‌پسندند نگاه می کند. همچنین این شرکت چیز هایی که مردم در شبکه های مجازی پوشش می‌دهند یا کالا هایی که خرید و فروش می‌کنند، مورد توجه قرار می‌دهد. در یک زمان که بسیاری از ما کاملا غرق درفضای مجازی شده ایم و در انزوا به سر می‌بریم، رنگ مرجانی زنده (Living Coral) سایه ای جذاب از پیوند و ارتباط را ایجاد می‌کند و نشاط، خوش بینی و صمیمیت را در فضای خانه ایجاد می کند. ویژگی های یادشده دقیقا علت این است که استفاده از رنگ  مرجانی زنده در فضای خانه، ساختمان و طراحی بسیار کاربردی است.

هارمونی مناسب برای رنگ ساختمانی مرجانی

اگر فکر می‌کنید خاکستری تنها رنگی است که در کنار مرجانی زنده هارمونی زیبایی در ساختمان شما ایجاد می‌کند؛ پس بهتر است دوباره فکر کنید. به دلیل کنار هم قرار گرفتن مرجان و شن و ماسه ها در زندگی دریایی، ترکیب رنگ زیبایی بین رنگ های بژ و قهوه ای مایل به زرد و مرجانی زنده ایجاد می‌شود. انتخاب ترکیب رنگ مرجانی برای نقاشی ساختمان یک مساله پیچیده می باشد و باید تجربه ترکیب رنگ داشته باشید.

انتخاب رنگ مرجانی برای اتاق

رنگ مرجانی زنده، رنگی برجسته و درخشان است. با استفاده ازاین نوع رنگ شما می توانید کل یک اتاق را رنگ کنید و گرمای تابستان را با رنگ مرجانی زنده به ساختمان خود بیاوردید.

همچنین این رنگ،  رنگی مناسب است که برای در حمام و یا در ورودی خانه شما بسیار زیبا و پسندیده است. به علاوه این رنگ در آشپرخانه با رنگ سبز هماهنگی زیبا و جذابی را پدید می آورد.

همچنین اگر در حال انتخاب رنگ اتاق برای فرزندتان هستید بی تردید رنگ مرجانی زنده گزینه ای بسیار به جا می‌باشد. با انتخاب این رنگ ساختمانی برای اتاق کودک فضایی گرم و صمیمی و پر از شادابی و نشاط را برای کودکتان ایجاد کنید.

رنگ مرجانی میتواند برای دیگر قسمت های منزل و محیط اداری نظیر سالن پذیرایی، اتاق زوجین، رنگ دیوار، اتاق انتظار و … مناسب باشد و چه خوب است با تعیین رنگ مرجانی زنده به عنوان رنگ سال، از این رنگ برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان بهره مند شویم.

منبع: نقاشی ساختمان رویال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *