نکات نقاشی آپارتمان و هزینه آن

اگر نیاز به نقاشی آپارتمان دارید این مطلب می تواند به شما برای اینکه بدانید چه نکاتی را باید رعایت کنید و همچنین نیاز است برآوردی از هزینه نقاشی آپارتمان داشته باشید. این به شما کمک می کند تا رنگ مناسبی را برای نقاشی انتخاب کنید. .

قبل از تصمیم به نقاشی آپارتمان تان بهتر است تا اطلاعاتی جامع در موارد فوق داشته باشید که بتوانید دقیق تر تصمیم بگیرید لذا ما در این مقاله این اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهیم داد البته اگر اطلاعات کافی دارید و میخواهید صرفا در زمینه قیمت و شرایط کاری اطلاعات بیشتری کسب نمایید می توانید با تیم نقاشی رویال تماس حاصل فرمایید و به بهترین وجه جواب سوالاتتان را دریافت نمایید.

نقاشی آپارتمان چیست ؟

در حقیقت نقاشی آپارتمان یکی از بهینه ترین و زود بازده ترین راه ها برای تغییر فضای خانه و یا محل کار می باشد . البته نقاشی آپاراتمان یکی از حساس ترین و البته دقیق ترین سبک های تغییرات در خانه است . علاوه بر این نقاشی آپارتمان خود انواع مختلفی دارد که در دسته های مختلفی اعم از نقاشی رنگ پلاستیک ، نقاشی رنگ روغن ، نقاشی رنگ بی بو (اکریلیک)  ، جای می گیرد. همچنین نقاشی آپارتمان سبک های مختلفی همچون نقاشی با غلتک ، نقاشی نما ،نقاشی روی گچ و… دارد و همه ی  این موارد نیاز به یک استاد کار و شرکت مجرب در زمینه ی  نقاشی ساختمان را دو چندان می کند. البته باید خاطر نشان کرد به دلیل رشد روز افزون شرکت های نقاشی آپارتمان در تهران که متاسفانه اغلب آن ها نامعتبر هستند ، پیدا کردن یک شرکت توانا  با قیمت مناسب کار دشواری می باشد.

نکات نقاشی آپارتمان و هزینه آن
نقاشی آپارتمان چه اهمیتی دارد؟

از بین تعمیراتی که برای آپارتمان ها صورت می گیرد به جرات می توان گفت که نقاشی مهم ترین آن ها می باشد چرا که نقاشی کاملا در معرض دید است و چنانچه بصورت دقیق و مناسب انجام شود می تواند حس حضور در یک آپارتمان جدید را به افراد خانه منتقل نماید.

به همین سبب است که افرادی که ظاهر خانه شان قدیمی شده است در اولین اقدام تصمیم به نقاشی ساختمان می گیرند. چون نقاشی  بسیار به صرفه تر و کم هزینه تر از سایر تعمیرات صورت می گیرد و مازاد بر این بیشترین تاثیر را در نما و ظاهر خانه دارد چرا که نقاشی صرفا بر روی قسمت هایی انجام می شود که در معرض دید قرار دارند.

علاوه بر این با افزایش نرخ مصالح ساختمان و هزینه های مربوطه ، دیگر ساخت و ساز و یا گچ کاری و نما کاری برای صاحب خانه ها بسیار پر هزینه تمام می شود . از این رو است که بیشتر افراد برای تغییر ظاهر خانه ی  خود به نقاشی ساختمان روی آورده اند.

بیشتر افراد نیز قبل از اینکه تصمیم به فروش خانه ی خود بگیرند آن را مجدد نقاشی می کنند زیرا این کار سبب می شود تا خانه تازه به نظر بیاید لذا ارزش آن و به طبع میزان مشتری های آن نیز بیشتر خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که تمام این تغییرات منوط به این است که شما بتوانید با یک تیم مجرب کار کنید در غیر این صورت نتیجه ی  امر کاملا بر عکس خواهد شد.

هزینه نقاشی آپارتمان در تهران

بصورت کلی هزینه های نقاشی نسبت به سایر تعمیراتی که در داخل خانه صورت می گیرد بسیار پایین تر است. جالب تر اینکه میزان تاثیری که نقاشی بر روی ظاهر آپارتمان شما می گذارد بیش از هر نوع تعمیر دیگری است. اما بصورت کلی قیمت نقاشی آپارتمان در تهران نسبت به شهرستان ها کمی متفاوت می باشد که البته این موضوع هم مانند سایر مصارف دیگری که در تهران کمی متغیر است کاملا طبیعی به نظر می رسد .

بصورت کلی هزینه های نقاشی یک ساختمان بر مبنای متر مربع اندازه گیری می شود  و شامل دیوار ها و سقف یک فضا می شود.  هزینه ی هر نوع رنگ به ازای هر متر مربع متفاوت می باشد. برخی از رنگ های مانند رنگ روغنی نسبت به سایرین گران تر می باشد علاوه بر این فضای مورد رنگ آمیزی(مانند نرده ،دیوار گچی، نما یا… ) متفاوت می باشد.همچنین تجربه و کار استاد کار نیز در تعیین قیمت ها موثر می باشد به طوری که برخی از اساتید مجرب تر قیمت های بیشتری می گیرند البته کار های بهتری هم تحویل می دهند. لذا پارامتر های بسیاری در تعیین قیمت یک متر نقاشی دخیل است اما بصورت کلی قیمت یک متر نقاشی آپارتمان در تهران از ۶۰۰۰ تومان شروع می شود و  تا نرخ های خیلی بالا تر ادامه می یابد.

هزینه نقاشی آپارتمان در تهران

البته لازم به بادآوری می باشد که فاکتور های بسیار زیادی در تعیین قیمت یک متر نقاشی ساختمان اثر گذار هستند و در شرکت های مختلف ممکن است متفاوت باشد. ولی همواره در تعیین استاد کار و  شرکت حتما به سابقه ی شرکت ، عضویت در اتحادیه نقاشان و نمونه کار ها دقت نمایید و از یک تیم مجرب استفاده نمایید چراکه عدم استفاده از یک تیم معتبر سبب می شود تا شما در کمتر از سه سال دوباره مجبور به نقاشی مجدد آپارتمان خود شوید حال اینکه یک نقاشی استاندارد بصورت میانگین بین ۷ تا ۱۰ سال دوام می آورد.

حتما قبل از انجام امور نقاشی خود با تیم نقاشی ساختمان تان قرارداد کتبی تدوین و امضا نمایید چون این امر یک چهار چوب کلی برای کار تعیین می کند و لذا هیچ کدام از طرفین نمی توانند ادعایی خارج از بحث توافق شده داشته باشند علاوه بر این می توان در قرار تمام مفاد از جمله ، آماده سازی زیر ساخت ها ، تعهدات نسبت به جلوگیری از حباب شدگی و سفیدک ، هزینه های اجرایی و نحوه ی پرداخت و… را ذکر کرد که این موارد هم به نفع کارفرما می باشد و هم به نفع تیم اجرایی لذا حتما قبل از انجام نقاشی آپارتمان خود با تیم اجرایی خود قرار دادی کتبی منعقد نمایید.

منبع: نقاشی ساختمان رویال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *