معرفی کامل رنگ مولتی کالر ساختمان

رنگ مولتی کالر ساختمان یکی از رنگ های مناسب برای مکان های عمومی و در عین حال بی بو و یا کم بو است که آن هم ناشی از رزین ها و رنگدانه های رنگ می باشد. قیمت  رنگ مولتی کالر بستگی به مارک رنگ و البته فضای رنگ آمیزی دارد که به سختی برمیگردد. مثلا مولتی کالر به دیوار ساده زده شود یا روی داربست اجرا میشود که قیمت براین اساس متغیر می باشد. این نوع رنگ ها محاسن و معایبی دارند که اگر با ما همراه باشید در ادامه به توضیح رنگ مولتی کالر و نکته های پیرامون آن خواهیم پرداخت.

رنگ مولتی کالر چیست؟

رنگی مولتی کالر ، رنگیست که از چندین نوع رنگ مختلف تشکیل میشود، در واقع این ترکیب رنگی بستگی به انتخاب رنگ مشتری دارد که چند نوع رنگ در آن وجود داشته باشد. شرکت رویال در این خصوص راهنمایی های لازم را به مشتری ارائه می دهد و به مشتری در انتخاب رنگ های مولتی کالر کمک میکند. گاهی ممکن است   رنگ مولتی کالر را ببینید که رنگ هایی به صورت مجزا از هم در آن دیده میشود که برای آن تکنولوژی خاصی به کار میرود و رنگ ها را از هم جدا میکند. در حقیقت باید اینگونه گفت که بسته به حساب جنس و حلال رنگ های به کار رفته باید طوری ترکیب شوند که با یکدیگر قاطی نشوند.

رنگ مولتی کالر

رنگ آمیزی با مولتی کالر چند سال پیش در بین مردم یک رنگ شیک و خاص بود. وقتی مشتری ها با شرکت تماس میگرفتند جمله ای که بکار می بردند این بود که همسایه های ما برای نقاشی منزل خود مولتی کالر استفاده کردند ما هم همین نوع  رنگ را میخواهیم، اما رفته رفته این نوع رنگ مشتری های خود را نسبت به قبل از دست داد. در واقع از مد افتاد، و این خود به دلیل معایب رنگ های مولتی کالر است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

رنگ مولتی کالر همان طور که از اسمش پیداست، یک رنگ اروپایی می باشد. مولتی کالر وقتی برای اولین بار به ایران آمد، اجرای این نوع رنگ ها برای استاد کاران سخت بود، چون این نوع رنگ ها با قلم مو و غلتک قابل اجرا نمی باشند و دستگاه و پمپ مخصوصی دارد. استادکاران برای آموزش اجرای رنگ مولتی کالر به خارج از ایران سفر کردند.

معرفی کامل رنگ مولتی کالر ساختمانمحاسن رنگ مولتی کالر

خصلت آنتی استاتیک: مولتی کالر مقاومت بالا در برابر ذرات معلق هوا و دوده های هوا دارد. در نتیجه این کار هزینه نظافت و شستشو ندارد. همچنین مولتی کالر آلودگی و دوده های هوا را به خود جذب نمی کنند. از این لحاظ این نوع رنگ ها برای رنگ آمیزی مکان های عمومی فوق العاده می باشد.(راه پله، پارکینک ها، راهرو ، اداره ها ،…)

شستشوی راحت و سریع: رنگ مولتی کالر که قبلا در رنگ آمیزی منازل در تهران مشتری بسیاری داشت. با انواع شوینده و آب به سادگی قابل شستشو می باشد و رنگ مولتی کالر مقاومت نسبتا خوبی در مقابل رطوبت از خود نشان می دهد.

ادامه مزایای مولتی کالر

بسیار تزئینی: همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، رنگ مولتی کالر انواع و طرح های مختلفی دارد. با توجه به تجربه ای که شرکت رویال در این زمینه دارد می توان گفت بیش از ۵۰ نوع رنگ مولتی کالر مشاهده کردیم و همچنین هارمونی خاصی بین رنگ مولتی کالر حاکم است. همچنین باید گفت مولتی کالر براقیت کمی دارد و بیشتر حالت مات دارد. رنگ مولتی کالر برای که منازلی که گچکاری مناسبی ندارد پیشنهاد می شود زیرا  رنگ مولتی کالر موج و خرابی زیر کار را نشان نمیدهد.

ضخامت کم : دانه های رنگی که در رنگ مولتی کالر وجود دارد بسبار ضخامت کمی دارند و در واقع بافت زمینه رنگ چشم نواز است . طبق تحقیقاتی که از یک شرکت معروف تولید رنگ مولتی کالر کردیم، دانه های رنگی موجود در مولتی کالر  کم تر از یک میلیمتر می باشد.

بدون نیاز به حلال: یکی از محاسن رنگ مولتی کالر نسبت به رنگ های دیگر که بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که این نوع رنگ به هیچ گونه حلالی نیاز ندارد. لذا مولتی کالر در محیط بوی نامطبوع ایجاد نمی کند و در واقع رنگ های مولتی کالر برای مکان هایی که امکان تخلیه طولانی مدت آن ها وجود ندارد. مانند مراکز درمانی، مراکز آموزشی، هتل ها،متل و … به راحتی قابل اجرا و انجام می باشد.

معایب رنگ مولتی کالر:

خستگی از فضای منزل : انسان ذاتا تنوع طلب است به همین دلیل مدام در تغییر دادن دکوراسیون منزل خودشان هستند، اما این در مورد رنگ مولتی کالر هم صدق می کند. این نوع رنگ ها بعد از اجرا پس از مدتی از فضای منزل خسته میشوند وفضای منزل تکراری میشود. به همین دلیل عمده دلیل اینکه رنگ مولتی کالر مشتری خود را از دست داد این مساله بود .

در صورت تغییر رنگ هزینه بر و زمان بر:شاید این سوال برای شما عزیزان پیش بیاید که در صورت خستگی از فضای خانه میتوان رنگ مولتی کالر را عوض کنیم. بله میشود رنگ را عوض کرد ولی رنگ مولتی کالر همان طور که عرض کردیم حالت دون دون و بافت خاصی دارد که برای اینکار ابتدا باید دو دست بتونه ماستیک چپ و راست انجام گیرد. و این خود هم زمان بر بوده و همچنین هزینه دو چندان می شود.

معرفی کامل رنگ مولتی کالر ساختمانروش اجرا رنگ مولتی کالر:

برای اجرای رنگ مولتی کالر در نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان در تهران و کرج و اماکن عمومی، ابتدا باید کار سطح مورد نظر را تمیز و خشک نموده و عاری از هر گونه دوده و چربی باشد. در غیر این صورت رنگ به خوبی روی محل مورد نظر نخواهد چسبید. همچنین توجه داشته باشید که پیش از اجرا بر روی سطوح فلزی از قبیل : مبلمان فلزی، کابینت و …زنگ زدگی و ضایعات فلزی را پاک کنید.

قبل از باز کردن درب قوطی رنگ آن را به خوبی تکان دهید که رنگ ته نشین شده حل شود، و برای به هم زدن رنگ به هیچ وجه از اشیا و جسم خارجی استفاده نکنید. رنگ آمیزی باید به صورت اسپری بوده و همچنین با دستگاه مناسب رنگ مولتی کالر را نقاشی کرد.

تجهیزات برای اجرا: برای نقاشی رنگ های مولتی کالر باید از پمپ باد پیستوله با نازل مخصوص، مخزن فشار (ایستاده) استفاده نمود.

منبع: نقاشی ساختمان رویال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *