عوامل نقاشی کردن ساختمان موثر

نقاشی کردن ساختمان یکی از مراحل ساخت و ساز است و همیشه ساخت و ساز ساختمان تحت تاثیر آب و هوای منطقه است، یعنی ممکن به علت شرایط آب و هوایی، عملیات متوقف شود. معمولا، دو صنعت که تحت تاثیر آب وهوا قرار می گیرند، نقاشی کردن ساختمان و ایجاد و قرار سقف منزل است. در حالی ایجاد سقف می تواند در شرایط هوا بسیار گرم یا بسیار سرد است، انجام شود اما نقاشی ساختمان پروژه ای است که نیازمند وجود طیفی از درجه خاصی از هوا است تا نتیجه مطلوب مورد نظر را به کارفرمایان بدهد.

یکی از پیمانکاران مشهور آمریکایی به تازگی مطالعات و بررسی هایی را در منطقه ساحلی اقیانوس اطلس شمالی آمریکا انجام داده است. این پیمانکار یا درواقع پژوهشگر دریافت کرده است که، زمان خاصی به عنوان زمان چالش انگیز برای نقاشی کردن ساختمان مخصوصا نمای بیرونی در این منطقه وجود دارد. تغییرات مداوم دمایی، یکی از مهمترین عواملی است که نقاشی کردن ساختمان را در این ناحیه سخت کرده است. درواقع پیدا کردن شرایط هوایی مناسب برای نقاشی کردن ساختمان در این منطقه بسیار سخت است.

در ادامه می خواهیم چالش هایی را که نقاشان در این منطقه و همچنین مناطقی را که از نظر دمایی مشابه این منطقه هستند را بیان کنیم.

نقاشی کردن ساختمان

چالش دمایی نقاشی کردن ساختمان
قبل از بیان این سه چالش، بهتر است که بیان کنیم که این مقاله در خصوص تحقیقات این پژوهشگر آمریکایی درمنطقه ساحلی اقیانوس اطلس شمالی نوشته شده است. اما نکات بیان شده می تواند در تمامی مناطقی که دارای شرایط آب و هوایی مشابه هستند، درنقاشی کردن ساختمان استفاده شود.

۱٫ هوای به شدت گرم

اغلب دمای این منطقه به شدت گرم است و این یک چالش بزرگی را در نقاشی کردن ساختمان در نمای بیرونی به وجود آورده است. هوای گرم در واقع دمای کلی سطح ساختمان را افزایش می دهد و برای همین این مساله، پایبندی و نگه داشتن رنگ برروی سطح را به شدت سخت می کند. علاوه براین، به علت گرمای زیاد شاهد وجود حباب های بسیاری بعد از رنگ کردن خواهیم بود. بعد از اینکه رنگ خشک شد، حباب شروع به ترکیدن و پوسته پوسته شدن می کنند که این باعث ایجاد یک چهره زشت در نما می شود. در واقع در این هوای به شدت برروی کیفیت نقاشی کردن ساختمان اثر بسیار منفی می گذارد. هرچند همیشه توصیه می شود که در روزهای هوا گرم است، پروژه رنگ کردن را آغاز کنید اما نه در شرایطی که هوا به شدت داغ می باشد.

۲٫ هوای به شدت سرد

علاوه بر هوای گرم، هوای به شدت سرد هم در نقاشی کردن ساختمان موثر است. هوای سرد باعث می شود که رنگ ها، رطوبت بیشتری را به سمت خود جذب کنند. این رطوبت جذب شده مانع خشک کردن مناسب رنگ می شود که در نتیجه برروی چسبندگی و قرارگیری رنگ ها تاثیر منفی می گذارد.

اگر نقاشی کردن ساختمان خود را در هنگامی که هوا به شدت سرد است انجام دهید، باید منتظر شاهد ترک هایی برروی رنگ ها و نتیجه کار خود باشید. برای رهای یافتن از این شرایط بهتر است که از رنگ هایی خاصی مختص به کار بردن هوای سرد است یعنی از نظر کیفیت به گونه ای هستند که در این شرایط سازگاری بیشتری دارند، استفاده کنند برای مثال قسمت های شمال غرب و غرب کشورمان که بیشتر هوای به شدت سردی را تجربه می کنند، از این نوع رنگ های در پروژه های نقاشی کردن ساختمان در فصل سرما استفاده می کنند.

۳٫ رطوبت:

مناطق ساحلی، مناطقی هستند که رطوبت در آن ها نسبت به مکان های دیگر کشور زیاد است البته به جز اواخر زمستان و بهار که رطوبت کمتری دارند که بهترین فصل ها همیشه برای رنگ کردن می باشند البته اگر دو شرایط بالا وجود نداشته باشد. اما در زمانی که مجبور به رنگ کردن ساختمان خود در شرایطی رطوبتی هستید باید ملاحظاتی را در نظرر بگیرید و سپس اقدام به انجام پروژه خود کنید.

به هرحال هر قسمت با توجه شرایط آب و هوایی خود دارای چالش هایی است که مطمئنا برای هرکدام راهکارهایی و رنگ های مخصوصی وجود دارد. مطمئنا کیفیت رنگی که در شهری مانند تهران به کار می رود تا کیفیت رنگی که در مناطق گرم جنوب و یا به شدت سرد شمال غرب به کار می رود یکی نیستند و این رنگ ها با توجه به شرایط آن مناطق تولید می شوند.

منبع: نقاشی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *