نکات طلایی برای انتخاب رنگ دیوارها

هنگامی که به یک فضا وارد می شوید اولین چیزی که می بینید  انتخاب رنگ های موجود در آن محیط است. این رنگ ها می توانند بر روی زیبا یا زشت جلوه دادن عناصر دیگر نیز تأثیر بگذارند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب و رنگ آمیزی درست در طراحی دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است.

انتخاب رنگ

بهره گرفتن از رنگهای محو و خسته کننده بر روی تمام دیوارهای خانه می تواند باعث شود که محیط خانه ضعیف و ناراحت کننده به نظر برسد در حالی که استفاده از رنگهای متوسط می تواند باعث ایجاد یکنواختی و خستگی در منزل شود. در عین حال استفاده یکدست از رنگهای تیره و طیف های سنگین نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا باعث ایجاد فضای افسرده و تاریک می شود. این در حالیست که استفاده از ترکیب رنگها، فضایی پویا و دکوراسیونی نشاط آور خلق خواهد کرد.

با انتخاب رنگ می توان دانش کمی را در مسیری طولانی انتقال داد، چه از رنگ های خنثی استفاده کنید و چه از رنگ های جعبه ی مداد رنگی یا رنگ های روشن. اکنون قوانینی را که در ادامه آمده دنبال کنید تا بتوانید مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید./ نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب بسیار مهم است.

برای تمام خانه یک رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس طیف های مختلف آن را در بخشهای مختلف منزل مورد استفاده قرار دهید. این رنگ اصلی می تواند در مهمترین قسمت خانه، رنگ غالب باشد در حالی که در بخشهایی که از اهمیت کمتری برخوردارند باید به عنوان طیف زیر مجموعه طیف اصلی مورد استفاده قرار گیرد. در انتخاب طیفهای تابع اصلی برای هر اتاق می توانید به رنگ و طرح اثاثیه آن محل توجه کنید. این تکنیک در عین استفاده از یک طیفهای مختلف یک رنگ باعث ایجاد هماهنگی در بین بخشهای مختلف خواهد شد.

رنگهای روشن باعث می شوند فضا گسترده تر و بازتر به نظر بیاید. رنگهای روشن اتاقها را بزرگتر و روشن تر نشان می دهند. رنگهای تیره پیچیده تر و گرم تر هستند و باعث می شوند اتاقهای وسیع صمیمانه تر و دنج تر به نظر برسند.

اصطلاح عشق در نگاه اول برای انتخاب رنگ صدق می کند، بنابراین به احساسات خود در رنگ آمیزی منزل اعتماد کنید. اگر همواره رنگ خاصی را دوست داشته اید به احتمال زیاد از این به بعدم آن را دوست خواهید داشت. فروشگاه های رنگ با انواع سمپل های رنگی منبع بسیار خوبی برای الهام گرفتن هستند.

اگر اتاقهای تاریک با دیوارهای رنگ تیره می خواهید، رنگ آستر و رنگ نهایی را دقیقاً یکسان انتخاب کنید.

عیوب معماری فضای داخلی منزل را با استفاده از رنگهای خنثی که هیچ تضادی با رنگ سقف، کف اتاق و دیوارهای اطراف نداشته باشند بپوشانید.

از تقسیم ارتفاع دیوارها با رنگهای متفاوت بپزهیزید و دیوارها از کف اتاق تا سقف با یک رنگ یکسان بپوشانید. اگر طاق یا آرکی در فضای داخلی منزل موجود باشد آنها را نیز با همان رنگ دیوارهای اطراف بپوشانید. استفاده از رنگهای بسیار روشن باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد.

پایه های رنگی مختلف برای کاربری های مختلف وجود دارد و هرکدام فرمولی دارند که متناسب با آن محیط است. برای مثال برای سرویس بهداشتی یا آشپزخانه پایه ی رنگی ای را انتخاب کنید که اجزای ضدمیکروب دارد که باعث می شود در برابر کپک و قارچ مقاوم باشد. اگر می خواهید نمای خارجی را رنگ بزنید، رنگی انتخاب کنید که در برابر اشعه ی فرابنفش مقاوم باشد، در نتیجه رنگ ها محو نمی شوند.

برای اسباب و لوازم رنگ آمیزی از قبیل برس ها و غلتانک های مناسب کمی بیشتر هزینه کنید. ابزار با کیفیت نه تنها باعث می شوند دوام رنگ بیشتر شود بلکه کمک می کنند رنگ بهتر به دیوار بچسبد و احتمال ماندن تارهای غلتانک و مویه های برس بر روی دیوار کمتر خواهد بود.

اگر یکی از اتاقهای خانه شما باریک و دراز است می توانید کاری کنید که کوتاهتر و عریض تر به نظر برسد. برای این کار دیوارهای کوتاه تر را کمی تیره تر از دیوارهای بلندتر رنگ کنید.

اگر می خواهید هماهنگی بیشتری بین رنگ دیوارها و سقف ایجاد کنید، از رنگ دیوارها به مقدار کم در رنگ مورد استفاده برای سقف استفاده کنید.

می توانید از اینترنت برای جمع آوری تصاویری که الهام بخش شما هستند استفاده کنید و آنچه را که در هر تصویر می پسندید یا نمی پسندید بنویسید. حال ببینید چه الگوهایی به دست می آیند. برای مثال ممکن است متوجه شوید رنگ مورد علاقه ی شما برای وسایل تزیینی، رنگی نباشد که برای دیوارها می پسندید یا می بینید رنگی که شما همیشه برای اتاق خواب تصور می کردید، برای آشپزخانه خیلی مناسب تر است. درباره ی انتخاب رنگ اتاق خواب بیشتر بخوانید.

م: mentodecor.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *