تزئین سقف منزل

وقتی وارد یک بنا تاریخی می شوی در نگاه اول، نوع معماری آن توجه ات را جلب می کند، به دیوارها و سقف منزل نگاه می کنی، با موشکافانه ترین حالت ممکن به تزییناتش می نگری، روی آن ها دست می کشی، سقف اتاق را می بینی، سقفی که همانند تاجی گران بها بر سر آن نشسته است، پر از نقش ها و طرح ها و تزیینات زیبا. توجه به سقف و تزئینات آن به یکی از کارهای اصلی طراحان داخلی تبدیل شده است. در بسیاری از آپارتمان های نوساز می توانید انواع سقف های کاذب، نورپردازی های زیبا یا طرح و نقش و نگارهای زیبا را در بالای سر خود ببینید که واقعا زیبا و هیجان انگیز هستند.
شاید از آنجا که سقف خیلی دیده نمی شود، در بسیاری از خانه ها به طراحی داخلی آن توجهی نشود. اما ما به شما توصیه می کنم اگر قصد ساخت یا طراحی داخلی خانه را دارید، حتما سقف را نیز در نظر بگیرید. برای داشتن ایده های زیبا هم ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید.

سقف منزل
ایجاد ارتفاع جدید: برای کوتاه تر نشان دادن سقف های بسیار بلند، می توانید از تیرچه های چوبی نیز بهره بگیرید. البته برای این منظور به طراح داخلی نیاز دارید تا با سلیقه زیاد تیرچه هایی با ارتفاع مناسب را به سقف نصب و موجب زیبایی و صمیمیت بیشتر فضا بشود.

وقتی به سقف بخش دیگری اضافه و آن را به کف نزدیک می کنید، باید توجه داشته باشید با دکور خانه جفت و جور باشد تا به جای زیباتر شدن، زشت و نازیبا از آب در نیاید.

در این اتاق، تیرچه ها و الوارهایی که با جسارت زیاد در کنار هم روی سقف نصب شده اند، زیبایی روستایی به خانه بخشیده است. این دکوراسیون را بیشتر در خانه های آسیایی می توان مشاهده کرد.

مقرنس کاری ها عناصری هستند بی نظیر برای تزیین سقف ها، پس و پیش به روی سقف ها می نشینند، شبیه پای آهویی در جست و خیز، آهویی که می خرامد و ردی از زیبایی را بر جای می گذرارد، مقرنس ها بر بالاترین حد سقف می نشینند، در دلشان نقش های پر پیچ و خمی موج می زند، نقش هایی از اصالت و زیبایی، وقتی رنگ شان فیروزه ای است، آسمان را برایت تداعی می کند و شکوفه های نقش های اسلیمی درون آن می شود ستاره های این اسمان بی بدیل.

خانه های قدیمی که در مناطق سردسیر قرار دارند، داشتن سقف کوتاه یک مزیت به شمار می رود. زیرا کوتاهی سقف باعث بیشتر گرم ماندن خانه می شود. وقتی سقف کوتاه است، گرمای شومینه یا شوفاژ هدر نمی رود و خیلی زود می توان اتاق را گرم کرد و گرم نگه داشت./ گچبری

مالک این خانه از انواع تیرچه های چوبی کهنه در سقف و تخته های مسطح چوبی در کف استفاده کرده است تا ذات درونی چوب به فضای خانه گرما ببخشد.

در اتاق های کوچک نیز می توان از انواع سقف کاذب یا تیرچه های چوبی برای کوتاه نشان دادن سقف استفاده کرد. به طور مثال، این اتاق خواب، سقف ۲٫۴ متری دارد و با نصب تخته هایی به ضخامت ۱۳ سانتی‌متر در سقف و تزیین شطرنجی آن، باعث شده است تا اتاق خودمانی و صمیمی تر دیده شود.

سقف ها گاه با سادگی شان و تنها با نقاشی هایی که بر پیکره شان نقش بسته متمایز و زیبا می شوند، نقش هایی که با ظرافت هر چه تمام تر کشیده شده اند، فقط کافی است تا وقتی پا به یکی از بنا های قدیمی می گذارید و از دیدن نقاشی های روی سقف لذت می برید، مردی را تصور کنید که بر روی داربست های چوبی لغزان، قلمویی ظریف بر دست گرفته و نقشی ظریف تر را بر پهنه سقف می کشد، حتی از تصورش هم حیران می مانی، آن جاست که دیگر نمی توانی از کنار این زیبایی ها ساده بگذری، آن جاست که می خواهی تمام روح این اثر هنری را نفس بکشی و ذره ذره اش را زندگیکنی تا مبادا حیف شود و از دست برود.

اگر ارتفاع سقف خانه شما استاندارد است و نمی خواهید آن را کوتاه یا بلند کنید اما دوست دارید شکل و طرح زیبایی داشته باشد، می توانید از ایده راه‌راه بهره بگیرید. با این کار گویا سقف از تخته چوب های یک اندازه در کنار هم تشکیل شده است.

یا می توانید از طراحی های دیگر همچون طرح سقفی که در تصویر مشاهده می کنید، استفاده کنید./ گچبری

حتی حصیرهای بافته شده از چوب های بامبو نیز از دیگر موارد مورد استفاده در سقف خانه ها است. می توانید آنها را در ترکیب با الوارهای چوبی به رنگ فندقی و هالوژن های کوچک در سقف نصب و به زیبایی اتاق بیفزایید.

م: mentodecor.ir

این نوشته در گچ بری ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *