ایده های نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است ولی متاسفانه در نورپردازی آشپزخانه های ایرانی توجه چندانی به آن نمی شود. در آشپزخانه آنقدر که به کابینت ها و کفپوش و پرده بها داده میشود به نحوه و مدل تامین روشنایی آشپزخانه بها داده نمی شود. منظور از نورپردازی در آشپزخانه، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و به جا در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیفزاید.

نورپردازی آشپزخانه
نورپردازی کابینت ها
یکی از ایده های نورپردازی داخلی آشپزخانه استفاده از نور مخفی در کابینت های آشپزخانه است که به آن نورپردازی کابینتی نیز می گویند. کابینت بزرگترین و در چشم ترین اجزای هر آشپزخانه ای است به همین علت، پیاده سازی ایده هایی برای نورپردازی آن می تواند هم خود کابینت را و هم فضای کل آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد.

نورمخفی کابینت آشپزخانه
سیستم نورمخفی یک سیستم و سبک نورپردازی است که در آن منبع تولید کننده نور در نما و جلوی چشم نیست و سیم کشی و جاسازی لامپ ها طوری انجام می شود که تنها چیزی که بیننده در حالت معمول می بیند فقط اثر و هاله نور است. فضایی که روی کابینت ها برای نور مخفی می تواند مورد استفاده قرار گیرد فضای زیرین کابینت های طبقه بالا است و نور ایجاد شده فضای خالی بین کابینتی را تحت پوشش قرار دهد. در این روش ریسه یا شیلنگ نورانی در فضای زیر کابینت ها جاسازی یا چسبانده می شود.

نورپردازی کف آشپزخانه
روش جدیدتری که برای نصب نورمخفی و نورپردازی کابینت ها وجود دارد جاسازی ریسه ها در فضای خالی اطراف پایه های کابینت طبقه پایین است. در این روش علاوه بر کابینت ها کف آشپزخانه هم نورپردازی می شود که زیبایی فضای آشپزخانه را چندین برابر می کند. البته نورپردازی صفحه اپن آشپزخانه سبک نوین دیگری است که تاثیرگذاری آن محدود تر و فضای پوشش نور آن معمولا کمتر است.

م: نوبرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *