بازسازی و نوسازی ملک قدیمی

بعضی وقت ها شرایط مادی باعث میشود انسان به سکونت در یک ملک قدیمی ساز هم تن در دهد و خدای خود را شکر بگوید. با مقداری سلیقه و حوصله می توان دکور داخلی املاک کهنه ساز را با هزینه منطقی و کم، بازسازی و نوسازی کرد.

ملک قدیمی
بازسازی و نوسازی خانه کوچولوی کهنسال
ملک مورد نظر ما یک خانه کوچک ۴۷ متری است که تاریخ تولد آن به سال ۱۹۳۹ برمیگردد و در ابتدا کاربری فروشگاهی داشته است و برای چند دهه از آن بعنوان زرگری استفاده شده است. صاحبان جدید ملک تصمیم گرفتند تا کاربری این ملک تجاری ۷۵ ساله را به مسکونی تغییر دهند و از طرفی هم پول کافی برای یک دیزاین شیک و مدرن را نداشتند و مجبور بودند از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببرند.

آشپزخانه کوچک و تا حدی مدرن
همانطور هم که در تصاویر مشخص است اثری از وسایل مدرن چند هزار دلاری در دکوراسیون داخلی خانه دیده نمی شود. اکثر تزیینات داخلی خانه از محصولات کلاسیک و قدیمی هستند که بازسازی و مرمت شده اند. شاید بتوان گفت مدرن ترین و پرهزینه ترین بخش خانه آشپزخانه آن است که یک طراحی نیمه مدرن و امروزی را در آن می بینیم که این مدرنیته حاصل ترکیب رنگ های سفید و نقره ای است.

اتاق خواب ساده ولی جادار
در اتاق خواب چیزی جز یک تخت خواب دو نفره ساده و نیمکت چوبی پاتختی نخ نما شده چیز دیگری چیدمان نشده است. اگر چند عنصر تزیینی ساده با رنگ های گرمی مثل نارنجی یا زرد به دکوراسیون اتاق اضافه می شد فضا انقدر سرد و کسل کننده به چشم نمی آمد.

یک کمد دیواری ۴ متری طول یکی از دیوارهای اتاق خواب را بصورت کامل پوشش داده است که اگر وسایل به شکل mp3 در آن قرار گیرد به اندازه یک کانتینر گنجایش دارد.

خانه دو طرفه
شکل قرارگیری خانه بصورت شمالی و جنوبی است و در هر دو طرف درب وجود دارد درب شمالی درب ورودی است و درب جنوبی رو به یک پاسیو و حیات خلوت نقلی و سرسبز باز می شود. اتاق نشیمن و آشپزخانه در بخش جلو و اتاق خواب در بخش پشتی خانه قرار گرفته است و یک راهروی کوچک این دو بخش خانه را به یکدیگر متصل می کند.

م: نوبرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *