راهنمای انتخاب و خرید آبنما برای ویلا

خرید آبنما یکی از تزیینات جذاب و پرطرفداری است که در طراحی و دیزاین دکوراسیون خارجی، خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. آبنماها با جنس و اندازه و مدل های متنوع تولید و عرضه می گردد و این تنوع یکی از محاسن مهم آبنماهای تزیینی است. در اینجا نکاتی را که در انتخاب و خرید آبنماها می تواند کمک کننده باشد را ارائه کرده ایم.

خرید آبنما
مدل جدید آبنمای آینه ای برای فضای خارجی خانه
جنس و متریال اصلی آبنماها از سیمان و سنگ یا مرمر است و جنس سرامیکی و فلزی آبنماها هم به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. جنس آبنماها با عمر و شکل فیزیکی آبنماها رابطه مستقیم دارند، بعنوان مثال آبنماهای فلزی از مقاومت بالایی برخوردار هستند ولی در فضای باز و تماس مستقیم با رطوبت احتمال زنگ زدگی آبنماهای فلزی وجود دارد. در مقابل، آبنماهای سنگی زیبایی بیشتری نسبت به دیگر مدل ها دارند ولی احتمال ترک خوردگی آبنماهای سنگی هم تا حدی وجود دارد. انتخاب آبنماهای سنگی با میزان تراکم و قدرت مقاومت بالا برای فضای خارجی مناسب است ولی از طرف دیگر، افزایش هزینه را نیز در برخواهد داشت.

اندازه و سایز آبنما
آبنماها همانطور که در شروع مطلب گفتیم از نظر اندازه دارای تنوع است، بعضی از آبنماها قابل نصب روی دیوار هستند که در حیاط خانه های شخصی که محدودیت فضا وجود دارد می تواند مورد استفاده قرار گیرد. آبنماها بطور کل به شکل‌ مکعب، کُره، کاسه، گلدان و مجسمه‌های مختلف همچنین ساده و طبقه طبقه موجودند که هر یک طرح خاصی به باغ یا حیاط می‌دهند و تا حد زیادی سلیقه خریدار در این مورد تاثیرگذار است.

ایمنی آبنما
زمان خرید آبنما، ایمنی را در مورد کودکان مورد توجه قرار دهید. خطر برق‌گرفتگی و غرق‌شدگی مواردیست که در آبنماهای بزرگ، کودکان و حیوانات خانگی را تهدید می‌کند.

نگه‌داری آبنما
آبنماها همانند دیگر تزیینات داخلی و خارجی نیاز به نگه‌داری و رسیدگی دارند. بعضی مانند نوع سیمانی آبنما نیاز به مراقبت کم‌ترب دارند اما بعضی دیگر مانند نوع فلزی را نمی‌توان در هوای سرد به حال خود رها کرد، در طول زمستان حتما باید خشک شوند و آب لوله‌های آن‌ها خارج شود./ محوطه سازی

محل نصب آبنما
برای نصب آبنما باید جایی را در نظر گرفت که به آب و برق دسترسی داشت چون آبنماها برای چرخش آب و سیستم فواره نیاز به برق دارند.

م: نوبرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *