تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه قدیمی

گروه طراحی “ولوسو” تصمیم به بازسازی و نوسازی فضا و معماری داخلی خانه قدیمی در شهر لیسبون پرتقال گرفتند. سال ساخت و تولد این خانه به سال ۱۹۸۳ برمیگردد. این خانه در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه قرار دارد، فضای داخلی خانه، طراحی و معماری کلاسیک داشت و قرار هم نبود بعد از نوسازی این فضای تاریخی تغییر زیادی بکند./ بازسازی ساختمان

در نتیجه نقشه داخلی و دیوارهای گچی داخلی منزل هیچ تغییری نکردند و گچبری های روی سقف هم فقط مرمت شدند و هیچ تغییر در طرح و مدل آنها داده نشد. در وسط سالن خانه یک کتابخانه چوبی قرار داده شد که تقریبا فضای سالن را به دو بخش تقسیم کرد. حضور کتابخانه ای که با کتاب های تاریخی پر شده بود باعث شد تا خانه فضای هیستوریک و تاریخی خود را حفظ کند و این همان چیزی بود که صاحب خانه می خواست.

خانه قدیمی

در اتاق نشیمن همان شرایط سالن خانه وجود داشت و تنها یک ست مبلمان راحتی چرمی و یک میز تلویزیون چوبی در آن دیده میشد. ولی چیزی که خیلی به چشم می آمد لوستری با نمای سنگی و صخره ای شکل بود که از سقف آویزان شده بود و چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره می کرد.

در هال و راهرو ورودی خانه تغییر خاصی ایجاد نشده بود فقط یک تکه فرش قرمز رنگ انداخته شده بود تا فضای سرد راهرو را کمی گرم کند.

در اتاق کودک هم یک طراحی خیلی ساده می بینیم که برای یک فضای کودکانه خیلی سنگین به نظر می آید. باز هم اینجا حضور همان رنگ گرم را می بینم که روی سرویس خواب کودک خودنمایی میکند.

تنها بخشی از خانه که می توانستیم بگوییم تا حد زیادی مدرن شده است آشپزخانه بود. هر چند آشپزخانه معماری سنتی و بسته خود را حفظ کرده است و به شکل اپن درنیامده است ولی از نظر طراحی داخلی، تجهیزات و کابینت هایی که در آن به کار گرفته شده است خواسته یا ناخواسته دکوراسیون آشپزخانه تا حدی به شکل مدرن درآمده است. گویا بُرش خانه خانه زیاد بوده است و برخلاف شکل کلی خانه، آشپزخانه را آنطور که دوست داشته تغییر دکوراسیون داده است.

نکته جالب استفاده همگانی از رنگ های نارنجی و قرمز در تمام بخش های خانه بود که در هر بخش به یک شکل این رنگ ها ابراز وجود می کردند.

م: نوبرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *