زرد و خاکستری در دکوراسیون اتاق

زرد و خاکستری از دو خانواده رنگی متفاوت هستند یکی جزء رنگ های شاد و گرم قرار می گیرد و دیگری که یک رنگ کاملا خنثی است و در دسته رنگ های سرد قرار می گیرد. حالا تصمیم داریم راجب حضور همزمان این دو رنگ در دکوراسیون اتاق خواب کمی صحبت کنیم.

زرد رنگ گرمی است که هر جا باشد یک شادابی و نشاط دوست داشتنی را با خود به همراه می برد در مقابل خاکستری یک رنگ کاملا سرد و خنثی است که معمولا در فضاهای رسمی از آن خیلی بهره برده می شود. معمولا افراد از اینکه دو رنگ متضاد را در طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود به کار ببرند فراری هستند چون احساس میکنند فضا بد ترکیب و زشت دیده میشود به همین خاطر هم هست که اکثر مردم هنگام خرید تزیینات و مبلمان داخلی منزل خود فقط به فکر ست کردن رنگی اجزاء هستند. ولی واقعیت این است که گاهی همین تضادهای رنگی زمینه بخش زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی می شوند، نمونه بارز این تشبیه را بین دو رنگ زرد و خاکستری می بینیم .

زرد و خاکستری

– اگر دوست دارید فضای اتاق خواب خیلی گرم و خودمانی به نظر بیاید از رنگ زرد نسبت به خاکستری بهره بیشتری ببرید. زرد هر چقدر به سمت نارنجی برود گرمتر و پر هیجان تر دیده میشود و برعکس هر چه به سمت کرم و سفید حرکت کند سردتر و سنگین تر دیده میشود.

– اگر طرفدار اتاق خواب هایی با دکوراسیون مدرن و سنگین هستید خاکستری را بعنوان رنگ اصلی اتاق خواب انتخاب کنید، هر چه تیرگی رنگ خاکستری بیشتر شود فضای اتاق سنگین تر دیده میشود پس سعی کنید در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید که فضای اتاق خواب خسته کننده و خفه به نظر بیاید.

– خاکستری و زرد، وزن و درجه های رنگی بسیاری دارند که انتخاب صحیح این درجه های رنگی برای زیبایی اتاق خواب بسیار تاثیر گذار هستند. پیشنهاد می کنیم اگر رنگ خاکستری که انتخاب کرده اید خیلی تیره و نزدیک به مشکی است برای خنثی کردن این تیرگی از رنگ زرد کم رنگ، چیزی نزدیک به کرم استفاده کنید تا این تیرگی تا حدی خنثی شود.

– تنها رنگی که در کنار خاکستری و زرد می تواند بعنوان قُل سوم مورد استفاده قرار بگیرد سفید است، سفید بخوبی با این دو رنگ هماهنگ می شود و به بهترین شکل ممکن بین زرد و خاکستری ایجاد توازن می کند.

چند مدل اتاق خواب را که دکوراسیون آنها با این دو رنگ طراحی و دیزاین شده است را در ادامه می توانید ببینید. این نمونه مدل ها اثبات می کنند که شاید این دو رنگ از نظر ظاهری از نظر شخصیت رنگی و از نظر وزنی خیلی با هم متفاوت باشند ولی هیچ یک از اینها مهم نیست چیزی که مهم است تفاهم است که این دو دارند.

م: نوبرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *