محاسبه تعداد رول مورد نیاز کاغذ دیواری

معمولا مردم در محاسبه متراژ و قیمت کاغذ دیواری دچار شک و شبه میشوند و براورد اولیه ای که در نظر دارند با واقعیت مغایر میشود، برای اینکه این شک رفع شود و بتوانید راحت تعداد رول مورد نیاز کاغذ دیواری منزل خودمان را برای بازسازی محاسبه کنید یک راه ساده وجود دارد که در اینجا به توضیح آن می‌پردازیم.

کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری
اولین اشتباهی که افراد غیر متخصص در زمان بازسازی خانه در رابطه با خرید کاغذ دیواری می‌کنند این است که فکر می‌کنند کاغذ دیواری به صورت متر مربعی به فروش می‌رشد، در صورتی که کاغذ دیواری ها به صورت رولی فروخته میشود. (جز مواردی معدود که کاغذها از الیاف و متریال طبیعی ساخته شده باشد) این اشتباه باعث میشود طول و عرض دیوار را متر کنند و مساحت مورد نیاز خود را به فروشنده اعلام کنند که روش غلطی برای خرید کاغذ دیواری در بازسازی ساختمان به شمار می‌رود. رول های کاغذ دیواری معمولا رولهایی ۵ مترمربعی (عرض۵/۰*طول۱۰) یا ۷ مترمربعی ( عرض۷/۰*طول۱۰) هستند. اما به این معنی نیست که ۵ مترمربع یا ۷ متر مربع از دیوار را بطور کامل پوشش میدهد.

اجرای کاغذ دیواری در بازسازی
بطور مثال در نظر میگیریم که یک دیوار به طول ۷ متر در ارتفاع ۷۰/۲ داریم و میخواهیم با کاغذ ۵ مترمربعی (عرض۵/۰*طول۱۰) آنرا پوشش دهیم، افراد غیر متخصص مساحت دیوار را محاسبه میکنند ( ۹۰/۱۸=۷۰/۲*۷) و سپس تقسیم بر متراژ کاغذ دیواری می‌کنند (۵ متر مربع) که حاصل آن عدد ۸۷/۳ رول می‌شود و در نهایت سفارش ۴ رول کاغذ را می‎دهند ولی هنگامی که نصاب اقدام به نصب کاغذ میکند متوجه می‌شوند که کاغذ دیواری خریداری شده کم می‌باشد.
روش صحیح صحیح محاسبه کاغذ دیواری برای بازسازی ساختمان، بر اساس فرمول زیر است:
الف – طول کاغذ دیواری (عموما ۱۰ است) تقسیم بر ارتفاع دیوار = تعداد ردیف هایی که هر رول کاغذ دیواری می تواند پوشش دهد ب- رند کردن تعداد ردیف هایی که کاغذ دیواری می‌تواند پوشش دهد به پایین که عدد فوق نشان می‌دهد هر رول دقیقا چند ردیف را پوشش میدهد. د- عدد فوق را ضرب در عرض کاغذ دیواری (عموما ۵/۰ یا ۷/۰ است) این عدد نشان می‌دهد هر رول کاغذ دیواری چند متر طول از دیوار شما را پوشش می‌دهد.
د- طول کل دیوار را به عدد فوق تقسیم می‌کنیم.
– در مثال بالا که دیواری به طول ۷ متر و ارتفاع ۷۰/۲ داریم ابتدا ۱۰ را تقسیم بر ۷۰/۲ می‌کنیم و به عدد ۷۰/۳ می‌رسیم.
– سپس در مرحله بعدی عدد ۷/۳ را رند می‌نماییم و به عدد ۳ می‌رسیم. این عدد به ما می‌گوید هر رول به ما سه ردیف کاغذ می‌‎دهد.
– پس ۳ را در عرض کاغذ دیواری که ۵/۰ است ضرب می‌کنیم و به عدد ۵/۱ میرسیم. این عدد به ما میگوید هر رول از کاغذ دیواری ۵/۱ متر طول را پوشش می‌دهد.
– حال باید ببینیم چند رول لازم داریم، با توجه به اینکه هر رول ۵/۱ متر طول را پوشش می‌دهد، طول کل که ۷ متر هست را بر ۵/۱ متر تقسیم می‌نماییم تا به عدد ۶/۴ برسیم. با رند کردن این عدد به بالا تعداد دقیق کاغذ دیواری مشخص می‌شود.
– تعداد دقیق کاغذ دیواری مورد نیاز برای مثال فوق ۵ رول کاغذ دیواری می‌باشد.


اجرای کاغذ دیواری در بازسازی
با توجه به نکاتی که عنوان شد اکنون شما می‌توانید به راحتی ، تعداد رول مورد نیاز در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل خود را محاسبه نمایید و بعد از محاسبه آن و در نظر گرفتن هزینه خرید کاغذ دیواری، هزینه خود را در خرید کاغذ دیواری محاسبه نمایید. البته باید در نظر داشته باشید در برآورد هزینه کاغذ دیواری ، باید هزینه نصب آن را نیز جداگانه به هزینه ها اضافه نمایید.

هزینه کاغذ دیواری با اجرت نصب و اجرا

قیمت کاغذ دیواری از رولیحدود ۵۰ هزار تومان در نمونه های چینی تا رولی ۱ میلیون تومان برای کاغذ دیواری های اروپایی قیمت دارد ولی عمده کاغذ دیواری هایی که شما در خانه ها می‎بینید از نمونه هایی با قیمت های ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان می‌باشد. به غیر از هزینه خرید کاغذ دیواری شمال هزینه دیگری برای اجرت نصب و اجرا نیز دارید که عموما به صورت رولی در حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به ازای هر رول می‌باشد. البته برای تعداد رول پایین، حداقل هزینه تفاوفقی در نظر گرفته می‌شود.

م: haftshahrbazsazi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *