انجام عایق کاری در بازسازی

یکی از مهم ترین نقاط در بازسازی ساختمان عایق کاری است. مفهوم عایق کاری اینست که شما قسمت هایی که بیشتر دارای رطوبت هستند یا آبریز مستقیم دارند را به لحاظ نشت آب عایق کنید. عایق کاری در بازسازی ساختمان جایگاه ویژه ای دارد و عدم دقت در این بخش می تواند خسارات جبران ناپذیری را به ساختمان وارد کند.

عایـق کاری معمولاً به وسیله مشتقات نفتی مانند قیر انجام می شود. شما می بایست قسمت های مختلف را بوسیله قیر و گونی عایق کنید. ابتدا سطح مورد نظر و دیواره های اطراف را کاملاً با قیر آغشته کنید و سپس گونی هایی که برای اینکار هستند را روی آنها قرار دهید. امروزه بحث عایـق کاری نیز مانند دیگر بخش های بازسازی ساختمان پیشرفت داشته است و شما می توانید از وسایل و ابزار آماده برای این منظور استفاده کنید.

 عایق کاری
عایق کاری آشپزخانه:
معمولاً آشپزخانه محلی است که ممکن است نشت آب در آن رخ دهد. به دلیل خروجی های آب مصرفی در آشپزخانه و تجمع لوله های آب در این قسمت عایق کاری باید با دقت بیشتری انجام شود. دقت داشته باشید در بازسازی ساختمان تمام آشپزخانه را عایـق کاری می کنند. دیوارها و کف آشپزخانه. سپس روی عایق ها را با سرامیک کف یا کاشی های دیوار می پوشانند. به خودی خود عایق کاری چند لایه در آشپزخانه انجام می شود فقط کافی است که نظارت داشته باشید تا این کار به صورت صحیح انجام شود.

عایق کاری حمام و سرویس:
امروزه با بوجود آمدن ابزارهای نوین در بازسازی ساختمان عاـیق کاری در سرویس و حمام کمی ساده تر شده است. برای حمام ۲ بخش اصلی وجود دارد. اول وجود فضایی برای لباس کنی (رخت کن) و دوم فضایی مخصوص استحمام. ابزارهایی مانند وان یا کابین های حمام ابزارهای مناسبی برای جلوگیری از ایجاد رطوبت ناخواسته هستند. شما با استفاده از این ابزار می توانید خروجی آب را فقط محدود به لوله های خروجی آب از وان یا کابین دوش کنید. در هر صورت عاـیق کاری به روش سنتی در بازسازی ساختمان بویژه بخش حمام و سرویس را جدی بگیرید.

عایق کاری بام:
عایـق کاری بام نیز بسیار مهم است. وقتی شما تصمیم به بازسازی ساختمان گرفتید، بهتر است فکری هم برای بام کنید. اگر ساختمان شما در مناطق خشک کشور واقع شده است و شما از بام مسطح استفاده می کنید، می بایست عایق کاری را انجام دهید. خواه این عایـق کاری بوسیله قیر و گونی باشد، خواه ابزاری مانند ایزوگام. اگر هم ساختمان شما در مناطق مرطوب واقع است که از بام شیروانی استفاده می کنید. در بام های مسطح با زه کشی سطح بام و تعبیه کردن محلی برای خروج آب می توانید ضریب حساسیت در عایق کاری را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

منبع: سیتاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *