طراحی نما ساختمان و بالکن

فکر نمی کنیم کسی از اهمین طراحی بالکن و تراس در طراحی نما اطلاع نداشته باشید. این طراحی می تواند شما را خاص تر و جلوه مهمترین بدهد. بالکن در فرهنگ ایرانی دارای مشخصه های خاصی هست که کارهای معینی در آن انجام می شود. بنابراین نیاز است تا ضمن شناخت صحیح ویژگی های بالکن و تراس و استفاده و انتظارات ایرانی ها از آن طراحی را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید.

متراز بالکن و تراس نقش مهمی در طراحی دارد و باید بدانید چه متراژی را برای نمای ساختمان در دسترس خواهید داشت. ایده های خلاقانه نیز حرف بعدی و مهم را در طرای بالکن هستند که باید به شکل صحیح انجام شده و از نماد های بومی نیز در آن استفاده شود تا طرح به بهترین شکل ممکن به اتمام برسد. هر چه متراژ ساختمان بزرگتر شود می توانید فضای بیشتری برای طراحی داشته بشاید.

بالکن طراحی نما

کاربری تراس و دسترسی آن هم از نکته های مهم بعدی هستند که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. از این رو لازم است به طور پیوسته طراحی های سبک مدرن این فضاها را مشاهده تا با ایده های خلاقانه بیشتری آشنا شوید. قرار دادن میز ناهار خوری در تراس هم می تواند متناسب با اندازه آن ایده جالبی باشد که فضاها را صمیمی تر و امکان غذا خورد را در فضای متفاوتی ممکن سازد.

شما باید حواستان به نظم بصری و تناسب طراحی بالکن با بقیه اجزای خانه و ویلا باشید تا بتوانید آنچیزی را که می خواهید به نمایش بگذارید. جا نمایی تراس هم بسیار مهم که دید و فضای بهتری را شامل شود و محل عبور و مرو نبوده و جدا از شلوغی های روزمره باشد. با رعایت این چند نکته ساده می توانید به راحتی طرح های مورد نظر خود را به مرحله اجرا دربیاورید و این همه آنچیزی است که انتظار دارید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *