خطوط افقی در طراحی نما

طراحی نما دارای نکته های زیادی است که باید به دقت مورد دقت واقع شود و نکات را در حین طراحی نما رعایت کنید. نمای ساختمان هویت یک ساختمان و اولین چیزی است که هر فرد آن را در ابتدا می بیند و این هویت باید با درون ساختمان هماهنگ باشد. در این مطلب در این زمینه بیشتر می خوانید.

کاربرد خطوط افقی در طراحی نمای ساختمان به این شکل است که می توانید ساختمان را با آنها عرض تر به نمایش بگذارید و این یک نکته کلیدی در طراحی نما است. نمای ساختمان می تواند تعدادی خطوط افقی و عمومی را در خود جای دهد و هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارد. ضمن اینکه شما با خط می توانید هر طبقه از ساختمان را از یکدیگر جدا نمایید. اینکه چه استفاده ای از این خطوط و مخصوصا خطوط افقی می نمایید خلاقیت طراح نما برای استفاده درست از متریال و موارد موجود برای نمایش آن چیزی که می خواهد است.

 خطوط افقی در طراحی نما

ضمنا می توانید از نوپردازی برای خطوط افقی نیز استفاده نماید. لازم است بدانید که نورپردازی در ساختمان های کم عرض به صورت افقی معمولا انجام می شود و می توانید برای نورپردازی درست از متخصصین این حوزه مشاوره بگیرید. شاید ندانید که خطوط افقی به بلند تر به نظر رسیدن نما کمک شایانی می کند و این نکته را می توانید به خوبی در طراحی نما مورد استفاده قرار دهید.

همچنین از سنگ های تراورتن می توانید برای خطوط افقی نما استفاده نمود و برای طراحی نمای ساختمان استفاده کنید. آجر نیز می تواند برای تمایز خطوط افقی در نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. هماهنگی در نما را مد نظر قرار دهید و نظم بصری که  در نهایت به وجود می آید را همواره در نظر داشته بشاید تا بتوانید آنچیزی را که می خواهید طراحی نمایید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *