هزینه ساخت آبنما

هزینه ساخت آبنما به مانند هر سازه ای دیگر در درجه اول به کیفیت ساخت، طرح و نوع متریال بستگی دارد.در مورد آبنمای کلاسیک باید گفت این نوع از آبنما عمدتاً بصورت طبقاتی با استفاده از سنگ تراورتن ساخته می شوند. آنچه هزینه ساخت آنرا تعیین می کند ظرافت در ایجاد طرح های کلاسیک بر روی آن و بزرگی نهایی آبنما است.

در مورد آبنمای مدرن باید گفت هزینه نهایی آن ساخت تابعی از نوع سنگ مورد استفاده و بزرگی آبنما است.

در مورد آبنمای صخره ای باید گفت، حجم و بزرگی آبنما، ارتفاع آن و نوع سنگ بکار رفته بسیار اهمیت دارد. برای ساخت آبنماهای بزرگ با سنگ های صخره ای باید از جرثقیل استفاده نمود. که باید در محاسبات هزینه لحاظ گردد.

در مورد آبنماهای دیواری یا واتروال باید گفت که نوع و کیفیت متریال ساخت آن بر قیمت نهایی تأثیر گذار است. به عنوان نمونه استفاده از ورق های استیل و شیشه های سکوریت در مقایسه با استفاده از سنگ یا چوب پلاستیک بسیار متفاوت است.

در آخر باید گفت آبنما را با هر هزینه ای می توان ساخت اما آنچه بسیار اهمیت دارد نوع و کیفیت متریال، تجهیزات نوری و تأسیسات سیرکولاسیون و در نهایت ظرافت در ساخت آن می باشد.
آبنما ها به طور کلی به چهار دسته کلاسیک، مدرن، صخره ای و دیواری تقسیم می شوند.

آبنما

در تمام انواع آبنما ها با مسائلی نظیر زیرسازی، اندازه و کیفیت چراغ ، نوع و کیفیت تأسیسات پمپاژ و سیرکولاسیون (گردش آب) سروکار داریم. انتخاب درست هر آیتم می تواند بر قیمت نهایی تأثیر گذار باشد. به عنوان نمونه نباید برای آبنمای کوچک داخل پاسیو از یک پمپ دو اینچ استفاده شود.

در ساخت آبنما پیشنهاد می شود از الکتروپمپ به جای کف کش استفاده شود، با این امر کابل برق فشار قوی وارد آب نمی شود و تعمیرات و همچنین لایروبی برکه آبنما بسیار ساده تر می باشد.

برای نورپردازی داخل آب از چراغ های به اصلاح IP68 استفاده می شود که دارای ترانس هستند و بسته به حجم و بزرگی آبنما می توان از مدل های ۳ تا ۱۵ وات استفاده نمود. این چراغ ها نیز دارای ابعاد و کیفیت های بسیار متعددی در بازار هستند.

آبنمای موزیکال نوعی از آبنمای کلاسیک است که دارای تأسیسات مدرنی است که توسط یک سیستم کامپیوتری برنامه ریزی شده مدیریت می شود و به تعداد متناسبی شیر برقی و پمپ و نازل های مناسب مجهز می باشد. این آبنما داری جذابیت بسیاری برای بازدید کنندگان است. این آبنما با نورپردازی هماهنگ در شب گیرایی خاصی دارد. هزینه ساخت آبنمای موزیکال کاملاً وابسته به اندازه آبنما است. حجم و بزرگی آبنما و ظرافت در ساخت بر هزینه نهایی ساخت آبنما و آبشار تأثیر گذار است. نوع سازه در انواع آبنماهای بزرگ تفاوت زیادی با آبنماهای کوچک دارد.

م: بارش سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *