پاسخ برخی سئوالات متداول رنگ آمیزی ساختمان

ما در این قسمت سعی بر آن داریم تا برخی از سوالات کلی شما را پاسخ دهیم. اگر سئوالات شما شامل موارد زیر نیست می توانید در صفحه خدمات و تماس با ما و یا از طریق همین صفحه دیدگاه و سئوال خود را با کارشناسان متخصص ما در میان بگذارید. از اعتماد شما متشکریم.

۱) آیا دیواری که از قبل رنگ پلاستیک دارد را می توان رنگ روغنی زد و آیا می توانم از روغن الیف استفاده کنم؟
شما برای این کار نیازی به روغن الیف ندارید. روغن الیف بروی سطوح گچی استعمال می شود . برای این کار از بتونه روغنی به سبک ماستیک استفاده کنید. فقط می توانید روغن بتونه را زیاد در بتونع استفاده کنید تا زیر کارتان محکمتر شود.

۲) رنگ های اکریلیک بی بو  بهتر هستند یا رنگ های روغنی؟
هر کدام از این رنگ ها ویژگی های خاص خود را دارند. اما در مقام مقایسه رنگ های روغنی به مرور زمان زرد می شوند و تغییر رنگ می دهند. اما رنگ های اکریلیک همیشه ثابت و بدون تغییر می مانند. زمان خشک شدن رنگ های اکریلیک حدود یک ساعت می باشد اما رنگ های روغنی یک روز طول می کشند تا خشک شوند. رنگ های اکریلیک بوی تند رنگ های روغنی را ندارند. رنگ های اکریلیک از لحاظ روانشناسی رنگها دارای نشاط و شادابی بیشتری نسبت به رنگ های روغنی هستند.

۳) مقدار مصرف رنگ پلاستیک در هر متر مربع چقدر است؟
این مسئله به کیفیت رنگ شما بستگی دارد. اگر از رنگ های درجه یک استفاده کنید برای رقیق کردن آن به هر کیلو  از رگ باید نیم کیلو آب اضافه کنید. هر کیلو از رنگ بدست آمده حدود ۴ متر مربع را پوشش می دهد. البته این میزان برای نقاشان حرفه ای  است.

نقاشی ساختمانی

۴) چه رنگی اتاق را بزرگتر جلوه میدهد؟
برای بزرگتر نشان دادن فضا نوع دکور و استفاده از رنگ های روشن در منرل توصیه می شود. سفید برای سقف بهترین انتخاب است و رنگ دیوارها را هاله روشنی از رنگ های دلخواه را استفاده کنید.

۵) پتینه چیست و چه فرقی با رومالین دارد؟
پتینه در اصل یعنی کهنه کاری. انتیک و قدیمی نشان دادن سطح یا اشیا بطوری که بیننده با اشتباه بیفتد که الانه طرحهای مدرنی با توجه به هنر و سلیقه هنرمند به آن اضافه شده است و یک کار هنری محسوب می شود. رومالین هم نام یک شرکت تولید کننده پوشش های الیافی سلولزی است مثل بلکا. البته شرکتی هم با تولید پوشش الیافی به نام پتینه کسانی که اگاهی کمی از پتینه کاری دارند به اشتباه  انداخته است  که هیچ سنخیتی با پتینه کاری هنری ندارد و فقط تشابه اسمی است.

۶) تفاوت پتینه و مولتی کالر چیست؟
پتینه یک کار هنر است و به اصطلاح یعنی هنری که شما با دیدنش به اشتباه بیفتید. مثل اجرای پتینه طرح چوب روی دیوار یک اتاق یا درب های خانه که شما با دیدنش فکر کنید که چوب یا mdf  می باشد. اما در واقع چنین نیست. برای توضیحات بیشتر به قسمت خدمات پتینه مراجعه کنید. اما رنگهای مولتی کالر روش رنگ آمیزی مدرن می باشند که شامل چندین رنگ با هم می باشد که می توانید از همین سایت کاتالوگ را بینید. نمونه کارهای پتینه و مولتی کالر هم در سایت موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *