بررسی مزایا و معایب کنیتکس

کنیتکس از جمله پوشش های مناسب برای نمای ساختمان بوده و شناخت مزایا و معایب کنیتکس کمک تا شما بتوانید مقایسه بهتری از این پوشش در مقایسه با پوشش های دیگر برای نمای ساختمان داشته باشید. رنگ کنیتکس از پرلیت و رزین سنتیک و پنبه نسوز تشکیل شده است. ضخامت کنیتکس در مقایسه با رنگ های دیگر بیشتر بوده و برای اجرای آن نیز نیاز به ابزارهای خاصی می باشد.

این پوشش در همه کشور ها مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل برای هر دمایی مناسب می باشد و همین باعث شده تا کشور های سردی چون کانادا یا کشور های گرمی چون ایران استفاده زیادی از آن بشود. رنگ کنیتکس دارای انواع مختلفی از جمله کنیتکس اکریلیک و کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک می باشد و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. در ادامه می توانید به صورت خلاصه در مورد این مزایا و معایب اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

 

مزایای رنگ کنیتکس نما

  • به دلیل داشتن انعطاف پذیری مناسب می تواند ترک ها و شکاف های بر روی سطح را پوشش داده و پنهان نماید.
  • به دلیل تنوع زیاد در بافت و رنگ و طرح می تواند پوشش زیبایی را به وجود بیاورد.
  • دارای انواع مختلفی با کیفیت های گوناگونی بوده و می توانید بسته به اینکه سطح داخلی یا خارجی بوده از آن استفاده نمایید.
  • نمونه هایی از رنگ کنیتکس قابل شستشو بوده و می توان به راحتی آنها را تمیز نمود.
  • کنیتکس نقش یک محافظ پوشش را داشته و می تواند از خوردگی و سایش جلوگیری نماید. از سویی رنگ کنیتکس توانسته تا با هر ضخامتی پوششی ضد خوردگی ایجاد نماید.
  • در صورتی که بر روی دیوار درز یا شکافی جزئی باشد می تواند به راحتی این نواقص را پوشش دهد.
  • این پوشش به دلیل بافت ناهمواری که داشته و با این ضخامت خود دارای ویژگی عایق صوتی و آکوستیک نیز می باشد.
  • به خاطر داشتن پرلیت در ترکیب کنیتکس تنفس بالایی را داشته و باعث شده تا بخشی از رطوبت را پس دهد.

بررسی مزایا و معایب کنیتکس

معایب رنگ کنیتکس نما

  • حلال رنگ کنیتکس بنزین بوده و به همین دلیل برای فضای داخلی پیشنهاد نمی شود چرا که هم خطر آتش سوزی در حین کار افزایش یافته و هم اینکه بوی بنزین خیلی دیر از محیط مورد نظر از بین خواهد رفت.
  • کنیتکس در مقایسه با سایر پوشش ها در برابر نور خورشید مقاومت کمتری را دارا می باشد. یعنی در مدت طولانی کیفیت اولیه آن از بین خواهد رفت و بهتر است در شهرهایی که آب و هوای گرم دارد برای نمای ساختمان استفاده نشود.
  • رنگ کنیتکس روغنی نیز دارای مواد شیمیایی بوده که سبب بوی نامطبوع در فضا می شود.

 

چگونگی تمیز کردن رنگ کنیتکس

همانطور که در ویژگی ها گفته شد این رنگ ضد آب بوده و همین باعث شده تا بتوان برای از بین برده آلودگی و کثیفی بتوان کارهایی را انجام داد. ممکن است تنها با شیلنگ آب نتوان این پوشش را تمیز نمود و نیاز باشد تا با یک برس دانه ریز و همچنین مقداری صابون و آب کثیفی ها را از بین برد. اینکار را باید به آرامی انجام دهید تا هم صدمه ای به پوشش وارد نشود و هم اینکه به خوبی آلودگی حل شده و سپس با آب از بین برود.

 

از بین بردن ترک های به وجود آمده کنیتکس

رنگ کنیتکس یک عایق مقاوم در برابر صدا و آتش بوده و نواقص زیادی را هم پوشش می دهد. ممکن است به دلایل مختلف ترک هایی بر روی سطح به وجود بیاید و ندانید این ترک ها را می توان ترمیم نمود یا خیر. این ترک ها بیشتر به دلایل ساختاری و زیرسازی پدید می آید و برای رفع آن می توانید با استفاده از یک چوب کبریت و مقداری رنگ کنیتکس این ترک ها را ترمیم نموده تا ویژگی عایق بودن آن بهبود پیدا کند. لازم به ذکر است استفاده از برس رنگ برای این کار ممکن است قسمت ترمیم شده را خراب کرده و وضعیت را بدتر کند.

مقالات سایت خدمات ساختمانی پایتخت می تواند کمک کند تا علاوه بر افزایش اطلاعات خود در زمینه کنیتکس بتوانید با خواندن ویژگی رنگ های دیگر بهترین پوشش برای سطوح داخلی یا خارجی مد نظر خود انتخاب نموده و با دید بهتری برای اجرا و استعلام قیمت قدم بردارید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *