کنیتکس روغنی و انواع متنوع آن

کنیتکس روغنی در کنار کنیتکس پلاستیک و کنیتکس اکریلیک از جمله پوشش کنیتکس بوده که مزیت ها و معایب و ویژگی های خاص خود را دارا می باشد و به همین دلیل کاربرد های آن نیز متفاوت بوده و باید بر اساس نیاز و این ویژگی ها انتخاب شود. از ترکیبات این نوع کنیتکس باید به انواع رزین ها و اکسید رنگ و لایت و بی کربنات کلسیم و پودر میکا و آمونیاک و اکسید تیتان و الیاف مصنوعی آمونیاک و ضد کپک زد رویه ضد قارچ و ضد یخ و فرمالین اشاره کرد که سبب ویژگی های مختلف شده است.

پوشش کنیتکس روغنی بر پایه تینر بوده و به همین علت یک سری موارد احتیاطی باید رعایت شود از جمله هایی که احتمال بروز آتش سوزی در هنگام اجرا در صورت عدم رعایت موارد ایمنی وجود داشته و یا اینکه بوی نامطبوعی می‌دهد و برای مکان هایی که باید بلافاصله از آن استفاده شود مناسب نبوده و باید در این زمینه دقت داشت. پوشش می تواند به ازای هر کیلوگرم رنگ پوششی بین ۵ تا ۳۰ متر مربع را پوشش دهد.

 

چند ویژگی مهم رنگ کنیتکس روغنی

 همانطور که گفتیم این پوشش بر پایه تینر بوده و بعد از اجرای کنیتکس روغنی بر روی سطح دیگر وجود از بین رفته و یک سطح مقاوم و یکدست به وجود می آید. از سوی دیگر پوشش می تواند ترک های مویی و سوراخ های جزئی روی دیوار را پر کرده و نیاز به برطرف کردن آنها نباشد. از سوی دیگر این رنگ دارای انعطاف پذیری و چسبندگی بالا بوده و طبله و پوسته نمی کند و دوام بسیار زیادی را دارا می باشد. 

این پوشش در برابر آلودگی قارچی و میکروبی و نفوذ آب مقاوم بوده و در صورت اجرای صحیح میتواند بین 10 تا 15 سال تضمین کیفیت داشته باشد. شما می توانید این پوشش را بر روی هر سطحی چون تونل ها و محیط های داخلی و رستوران ها استفاده کرده و با اضافه کردن کریستال به آن یک پوشش تزئینی را ایجاد نمایید. از سوی دیگر این پوشش اجازه خروج بخار آب موجود روی سطح را می دهد.

کنیتکس روغنی و انواع متنوع آن

رنگ کنیتکس اکریلیک روغنی

 کنیتکس روغنی دارای یک سری معایب بوده و کنیتکس اکریلیک روغنی سعی کرد تا این معایب را برطرف سازد از این رو بر پایه آب بوده و سرعت خشک شدن آن بسیار زیاد می باشد و از سوی دیگر در فضاهای بسته به محیط هایی که امکان آتش سوزی وجود داشته گزینه مناسبی بوده و بوی نامطبوع نیز نداشته و می توان بلافاصله از محیط استفاده نمود و از سوی دیگر این رنگ برای سلامتی انسان و محیط زیست خطرناک نبوده و سرعت اجرای آن بالا می باشد ضمن اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی آمریکایی استفاده می شود.

 

طریقه اجرای کنیتکس روغنی 

برای اجرای کنیتکس روغنی شما باید ابتدا چسبندگی لازم را داشته باشید از این رو نیاز است که گرد و غبار و آلودگی روی سطح پاک شده و سطح مورد نظر رطوبت نداشته باشد. از سوی دیگر لازم است تا در صورت وجود موج ها و یا ترک های این موارد با بتونه مخصوص برطرف شده و سپس مراحل بعدی انجام شود. برای تغییر غلظت کنیتکس روغنی نیز می توانید از سینه استفاده نموده و این غلظت را به حد مطلوب خود برسانید.

از ابزارهای مخصوص برای اجرای کنیتکس روغنی می‌توان به کمپرسور و کنیتکس پاش اشاره نبود که کنیتکس توسط کمپرسور فشرده شده و شما می توانید با کمک کنتکس پاش آن را بر روی سطح مورد نظر خود اسپری یا افشانه نمایید. پوشش برای خشک شدن به زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت زمان احتیاج داشته اما یک ماه زمان برای استقامت تنهایی لازم است. امکان اجرای آن بر روی انواع سطوح چون جدول سیمانی خیابان و یا سازه های یونولیتی همچنین سازه های آهنی و چوبی و سیمانی وجود دارد.

کنیتکس روغنی و انواع متنوع آن

معرفی محصول کنیتکس روحانی در بازار ایران

این پوشش توسط شرکت های مختلفی تولید شده و می تواند دانه بندی های مختلفی را نیز داشته باشد و جمله ریزدانه و پلی تکس و یا متوسط دانه که می تواند بافت های مختلفی را در پوشش به وجود بیاورد.  شرایط نگهداری کنیتکس روغنی به این شکل می باشد که در دمای بالای صفر درجه سانتیگراد باشد و دور از دسترس مستقیم خورشید باشد زیرا نور خورشید و آب به بخار شدن حلال های موجود در کنترل شده و حالت خمیری را ایجاد می‌کند که قابلیت استفاده ندارد.

پوشش می تواند در دو نوع مختلف باشد از جمله نوع ممتاز و نوع سوپر که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. نوع سوپر دارای درب قرمز بوده و ۱۵ سال گارانتی دارد و نوع ممتاز نیز رای درب زرد بوده و ۱۰ سال گارانتی دارا می باشد ضمن اینکه هر کیلوگرم از این رنگ می‌تواند پوشش بین ۵ تا ۳۰ متر مربع را بپوشاند.  ست های کنیتکس روغنی ۲۰ کیلوگرمی بوده و دارای پلمپ سربی نیز می باشد و می توانید آن را از سراسر کشور تهیه نمایید.

منبع: خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *