اجرای کنیتکس و انواع آن

کنیتکس یا kenitex در واقع یک پوشش رنگ می باشد و دارای انواع متنوعی بوده و ترکیبی از پرلی و پنبه نسوز و میک و مواد رنگی دیگر مانند رزینهای سنتیک که در حدود ۵۰ سال پیش در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته و توانسته امروزه در دنیا طرفدران بسیاری را پیدا نموده و بسیاری از مردم از آن استفاده کنند. داوم و مقاومت بسیار زیاد این پوشش رنگی یا کنیتکس به قدری می باشد که در کشوری مانند کانادا و کشور فنلاند  که دمای بسیار پایین و زیر صفر را دارند و همچنین کشورهایی مانندآفریقای جنوبی و همچنین کشور مکزیک جواب داده است.

در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر صحبت در مورد ویژگی های کنیتکس در مورد انواع آن و همچنین نحوه اجرای آن به طور خلاصه مطالبی را بنویسم تا بتوانید پیش زمینه درستی در مورد کنتیکس و مزایا و معایب آن داشته باشید.

انواع کنیتکس ساختمان

کنیتکس روغنی : در مورد این نوع کنیتکس باید بگوییم که به طور کامل حلال بنزین بوده و این باعث می شود تا شما در مورد خشک شدن آن بسیار محتاط تر باشید زیرا ممکن است در صورتی که آتش به آن برسد باعث آتش سوزی در ساختمان گردد.البته لازم است این را هم بگوییم که این کنیتکس روغنی به دلیل اینکه ضد آب می باشد می توانید در نمای بیرون ساختمان هم از آن استفاده نمایید.

کنیتکس پلاستیک : این نوع از پوشش برعکس کنیتکس روغنی دارای خاصیت ضد آب نبوده و حلال آب می باشد. بنابراین باید در داخل خانه و ساختمان استفاده قرار گیرد. این نوع رنگ در برابر رطوبت حساس بوده و می تواند روطبت سبب خراب شدن این نوع رنگ شود.  با همه این موارد مهمترین ویژگی این نوع رنگ این می باشد که کنیتکس پلاستیک در مدت زمان کم خشک می شود.

کنیتکس اکرولیک : این نوع از کنیتکس ها در واقع درکیبی از کنیتکس های پلاستیک و روغنی می باشد. بنابراین ویژگی های هر دو کنیتکس را در خود دارا می باشد. این یعنی اینکه این کنیتکس قابلیت شستشو داشته و برای بسیاری مهم می باشد. از سویی دیگر این رنگ حلال آب بوده و شما می توانید از آندر داخل و خارج ساختمان استفاده نمایید. لازم به ذکر می باشد که رنگ های کنیتکس در برابر بارش باران بسیار مقاوم بوده و شما به راحتی می توانید نسبت به استفاده از دستگاههای رنگ پاش برای استفاده اقدام نمایید. ویژگی دیگر این رنگ این بوده که این رنگ زبر بوده و به همین دلیل در سطح هایی که صاف نبوده و دارای برجستگی می باشند مانند سطح سیمانی می توانید از این رنگ اکرولیک استفاده نمایید.

چگونگی اجرا کنیتکس روی دیوار و سقف ساختمان

اجرای انواع کنیتکس به صورت می باشد :

– آماده کردن سطح زیری یا زیرسازی برای انجام کنیتکس

– استفاده از پرایمر آستری قبل از اجرای کنیتکس بر روی سطوحی که رنگ پلاستیکی دارند

– پاکسازی سطح مورد نظر از گرد و غبار و خاک و پاکسازی آن

– برطرف سازی  ترک و خوردگی های دیوار یا سقف با استفاده از سیمان کاری یا گچ کاری

– آماده سازی کنیتکس با مخلوط کردن کنیتکس و آب و همزدن آن برای یک دست شدن رنگ

– در مرحله آخر با کمک پیستلول رنگ کنیتکس را بر روی دیوار و سقف ساختمان بپاشید

بررسی معایب و مزایای کنیتکس

مهمترین مزیت استفاده از کنیتکس در نمای ساختمان ، کاهش محسوس هزینه ها می باشد که خود بسیار مهم می باشد. مزیت دیگر کنیتکس این است که به دلیل اینکه قابلیت اجرا بر روی هر سطحی دارد می توان در جاهایی از کنیتکس به جای سنگ نما استفاده شود. عیب مهم کنیتکس نیز این می باشد که تابش نور زیاد خورشید می تواند کیفیت کار کنیتکس را پایین بیاورد. علاوه بر اینها در صورتی که از  متریال هایی با کیفیت بسیار پایین استفاده شود می تواند دوام و ماندگاری کار کنیتکس را کاهش دهد.

قیمت اجرای کنیتکس

در مورد قیمت دقیق اجرای کنیتکس با توجه شرایط دلار و قیمت متریال های مورد نیاز نمی توان خیلی توضیح داد. اما به طور کلی اجرای هر متربع مربع کنیتکس به درجه بندی آن مربوط می شود . کار درجه یک آن تا ۱۵ سال ضمانت دارد که برای ساختمان ها می تواند بسیا مناسب باشد. هر کیلوگرم کنیتکس می تواند پوششی به ابعاد یک متر تا ۱/۲ متر مربع را پاسخگو باشد. برای مشاوره با متخصصین فنی و همچنین استعلام قیمت کنیتکس یا سفارش کار کنیتکس می توانید با شماره های شرکت تماس حاصل نمایید.

منبع: بلاگ خدمات ساختمانی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *