استفاده از نمای چوبی ساختمان

استفاده از نمای چوبی ساختمان می تواند به متفاوت شدن نمای ساختمان شما منجر شود. نمای ساختمان اولین بخشی است که از آن به چشم ما میخورد. این روزها با توجه به علاقه افراد به زیبایی ظاهر منازل، تنوع در این خصوص افزایش یافته است. در این میان نمای چوبی برای زیباسازی ساختمان ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نمای ساختمان به عنوان خارجی ترین لایه نقش اساسی را در دکوراسیون ساختمان ایفا می کند. این روزها شاید نمای ساختمان چیزی فرا تر از یک دکوراسیون ساده باشد و نقشی را در جهت حفاظت از ساختمان نیز بر عهده بگیرد. البته که نمای ساختمان باید در مقابل باد، باران و عوامل محیطی دیگر مقاوم باشد. گزینه های زیادی برای انتخاب نمای بیرونی ساختمان وجود دارد. این روزها شاید بتوان نمای چوبی را  مدرن ترین انتخاب دانست. اگر شما هم نمای چوبی را برای نمای بیرونی ساختمان خود انتخاب کرده اید باید گفت سژین این مقاله را برای شما نوشته  است.

استفاده از نمای چوبی ساختمان 
نمای چوبی را شاید بتوان جایگزین مناسبی برای دیگر مواد مورد استفاده در این حوزه دانست.نمای چوبی با کیفیت علاوه بر همه ی ویژگی های منحصر به فرد خود در مقاوم سازی ساختمان، نمایی بسیار مدرن و شیک را ایجاد می کند. این ویژگی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

استفاده از نمای چوبی ساختمان

ویژگی های نمای چوبی ساختمان
چوب نمای ساختمان بر خلاف بسیاری از مواد مصرفی در اجزای ساختمان ها نه تنها باعث کاهش استحکام و تغییر در سایز آن نمی شود بلکه چوب در حرارت خشک تر شده و مقاومت آن بیشتر خواهد شد.
نمای چوبی ساختمان به علت ویژگی های منحصر به فرد خود امواج صدا را جدب می کند و این شاید در دنیای پر سرو صدای امروز عامل مهمی خطاب شود چرا که آلودگی صوتی را کاهش می دهد.
تنوع بسیار در انواع چوب های مصرفی در مصالح ساختمانی هم دلیلی دیگر برای انتخاب این نما برای منازل امروزی است. ناگفته نماند که ۵۰۰۰ نوع مختلف چوب در سراسر دنیا در دسترس است.
چوب ماده ای قابل بازگشت به محیط زیست است که همین موضوع چوب را به عنوان جزئی ازمصالح ساختمانی در دنیای امروز مطرح ساخته است.
شاید بتوان زیبایی ظاهری نمای چوبی ساختمان را مهم ترین ویژگی این ماده دانست. چوب هر درخت رنگ و عظر مخصوص به خود را دارد. شما حتی میتواند از چندین چوب متفاوت جهت زیبایی نمای بیرونی ساختمان خورد استفاده کنید.
البته ناگفته نیست که چوب هم با برخی مواد واکنش شیمیایی خواهد داد ولی این واکنش ها مانند زنگ زدن آهن یا تغییر رنگ در مصالح استفاده شده دیگر نخواهد بود.اگر از زنگ زدن آن و یا تغییر رنگ نمای ساختمان متنفرید، نمای چوبی ساختمان می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

قیمت نمای چوبی ساختمان
اگر تصمیم خود را بر تنوع دکوراسیون نمای ساختمان قطعی کرده اید و نمای چوبی بیرون ساختمان را در این جهت انتخاب نموده اید باید بدانید قیمت ها در این حوزه متفاوت خواهد بود. این هزینه و قیمت ها بسته به متراژ و یا نوع چوب استفاده شده سنجیده می شوند. پیشنهاد سژین به شما استفاده از ترمو وود (چوب فنلاندی) برای نمای چوبی خواهد بود.

منبع: سژین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *