رنگ سال ۲۰۱۹ و ۹۸

چند سالی می شود. که طبق یک روال هر ساله قبل از شروع سال رنگ سال معین می شود تا طراحان و مشتریان وسایل ، چیدمان و تزئینات و دکوراسیون و مد و فشن را متناسب با این رنگ به سر انجام برسانند. کمپانی پنتون هر ساله حرف آخر را در این زمینه زده و رنگ سال ۲۰۱۹ را معین کرده است. در ایران هم افرادی هستند که منتظر هستند تا رنگ سال ۹۸ معین شود و خریدها و انتخاب های خود را بر اساس آن انجام دهند. موسسه پنتون یا پانتون که به معنی همه رنگ ها  است شرکتی  واقع در شهر کارلستات نیو جرسی آمریکا می باشد. این نهاد به دلیل تعیین غیر رسمی رنگ سال شهرت جهانی پیدا کرده و بسیاری این شرکت را به عنوان تعیین کننده اصلی رنگ سال می شناسند. این شرکت از سال ۲۰۰۰ تا به حال شروع به معرفی رنگ خاصی به عنوان رنگ سال کرده است. پانتون همه ساله با همایشی رنگ سال را انتخاب می کند که به سرعت این رنگ مورد توجه شرکت ها و برندهای مطرح مدل و لباس قرار می گیرد.

رنگ سال 2019 و 98

رنگ سال ۲۰۱۹ چیست؟

موسسه پنتون امسال نیز همانند سال‌های گذشته در ماه دسامبر رنگ سال را معرفی کرد که در رنگ سال جدید ۲۰۱۹، به زندگی زیر دریا تمرکز کرده و رنگ مرجانی زنده (living coral) را به عنوان رنگ سال جدید معرفی کرده است. برخی از آن با عناوین صورتی مرجانی یا مرجانی سایه سرخ نیز یاد می‌کنند. رنگ مرجانی زنده، یکی از طیف‌های زنده رنگ نارنجی می باشد که ته رنگ طلایی نیز در خود داشته و به نوعی منعکس کننده گرما و قدرت موجود در صخره‌های مرجانی زیر دریا است که زیبایی و شکوه خاصی دارد و به گفته موسسه پنتون، رنگ امسال نمادی از شادی و خوش بینی بوده و عاملی برای برقراری گرما و صمیمیت در بین افراد است.

رنگ سال 2019 و 98

رنگ سال ۱۳۹۸

 متاسفانه نهادی برای تعیین رنگ سال در ایران وجود ندارد که بتواند رنگ سال را در این تعیین نماید. . مردم و شرکت های مد و لباس از رنگ سال میلادی تبعیت می کنند. رنگ سال ۱۳۹۸ همان رنگ سال ۲۰۱۹ است . شروع فعالیت موسسه پنتون با چاپ و رنگ همراه بود. و رسم و سنت انتخاب رنگ سال را از سال ۲۰۰۰ میلادی پایه ریزی کرد که با استقبال و توجه بی نظیر از سوی هنرمندان و طراحان مد همراه بود. تعیین رنگ انتخابی هر سال جهت بیان احوالات و حال و هوای وقایع موجود در روح زمانه و مردم در سطح جهانی است. رنگ انتخابی سال به سرعت در بین مردم در سراسر دنیا اعلام می گردد. طبق توضیحات قبلی در همین مطلب رنگ سال اعلام شده از طرف موسسه پنتون انعکاسی است از آنچه که مردم در تمامی جهان آن را دنبال می کنند. و در واقع رنگی است که احساس می کنند می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

لوری پرسمان، معاون موسسه رنگ پانتون، گفت: “یک تیم جهانی از متخصصان رنگ، جهان را به دنبال تأثیرات رنگ جدید می اندازد.” این می تواند شامل صنایع سرگرمی و فیلمهای در حال تولید، مجموعه هنرهای مسافرتی و هنرمندان جدید، مد، تمام زمینه های طراحی، مقصد های گردشگری و همچنین شیوه سبک زندگی جدید، سبک بازی و شرایط اجتماعی و اقتصادی باشد. تأثیرات ممکن است از فناوری های جدید، مواد، بافت ها و اثراتی که بر رنگ، سازگاری سیستم های رسانه های اجتماعی مرتبط و حتی حوادث ورزشی آینده که توجه جهانیان را در بر می گیرد، تأثیر بگذارد. “

در انتخاب رنگ سال، ما به همه چیز در اطرافمان نگاه می کنیم. ما به دنبال نگاه کردن به آنچه که مردم در زیبایی و مد و هنر انجام می دهند هستیم؛ ما نگاهی خواهیم داشت تا ببینیم مردم چه چیزی در مورد رسانه های اجتماعی استفاده و خریداری و ارسال می کنند. در یک زمان که بسیاری از ما به طور فزاینده ای در تجارب دیجیتالی غرق می شویم که این می تواند سرد و خنثی باشد، Living Coral احساس سایه ای جذاب از اتصال بود. فقط چیزی درباره رنگی است که احساس می کند از زمین و نشاط، خوش بین و صمیمی است. و اینها دقیقا علت این است که مرجانهای زندگی در فضای خانه و طراحی بسیار کاربردی هستند.

شما می توانید از رنگ سال در ساختمان ها و دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید. بی شک در زمان باقی مانده تا سال ۹۸ محصولات مرتبط با این رنگ سال به مرور در بازار های جهانی و ایران ورود پیدا می کند و شما می توانید از آنها در تزئین ساختمان و خانه خود و استفاده از رنگ سال در نقاشی ساختمان استفاده نمایید.

گردآوری توسط خدمات ساختمانی پایتخت

www.e92.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *