آشنایی با انواع رنگ ساختمانی

رنگ های ساختمانی آن دسته از متریال هایی هستند که هم در فضای داخلی و هم فضای خارجی و نمای ساختمان به کار می روند. انواع رنگ ساختمانی کاربردهای متفاوتی دارند و در حال حاضر رنگ های زیادی در بازار موجود هستند که برای انتخاب آن ها باید آشنایی مختصری با انواع آن ها داشته باشیم.
با سایت نیاز به خرید همراه باشید تا انواع رنگ های ساختمانی و کاربرد آن ها را بررسی کنیم.

رنگ آب پایه Day Colour (دی کالر)
رنگ آب پایه دی کالر در دو نوع براق و نیمه براق تولید شده است. در این مدل رنگ از رزین های اکرلیک خالص استفاده می شود. دیوارهایی که با رنگ دی کالر رنگ می شوند قابلیت شستشو دارند و در مقابل شرایط جوی نامناسب مقاوم هستند. بنابراین این گونه رنگ برای رنگ آمیزی داخلی ساختمان های مسکونی,تجاری و مراکز بهداشتی مناسب است.

رنگ ساختمانی sun colour  (سان کالر)
رنگ سان کالر یک رنگ اکرلیک می باشد که مناسب رنگ آمیزی نمای خارجی ساختمان ها می باشد. به دلیل خاصیت آب گریزی و غبارگریزی این مدل رنگ, می توان از آن جهت رنگ آمیزی نمای ساختمان هایی که در معرض دود و غبار هستند استفاده کرد.

آشنایی با انواع رنگ ساختمانی

رنگ Rain colour (رین کالر)
رین کالر رنگی است که مخصوص نمای خارجی می باشد و برپایه رزین های امولسیونی تولید شده است. رین کالر آب گریز و غبار گریز است و مقاومت بسیار بالایی دارد برای همین جهت رنگ آمیزی نمای خارجی ساختمان های شمال کشور یا جنوب کشوربه کار می رود.هم چنین سقف سونا و استخر را هم با رنگ های رین کالر رنگ آمیزی می کنند.

رنگ  moon colour (مون کالر)
رنگ مون کالر مناسب رنگ آمیزی داخلی ساختمان می باشد و برای مکان هایی مناسب است که در معرض جو قرار نداشته باشند. رنگ مون کالر رنگ امولسیونی برپایه آب می باشد که می تواند به عنوان رنگ آستری در سطوح سیمانی به کار رود و روی آن از رنگ های دی کالر و سان کالر و رین کالر استفاده شود.

رنگ نانو ساخته شده از تکنولوژی نانو
رنگ های ساختمانی نانو تکنولوژی نوینی می باشند که امروزه در ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد. رنگ نانو از تکنولوژی نانو ساخته می شود که دارای دو نوع شفاف و رنگی است.در نوع رنگی از رنگدانه رنگ های دلخواه استفاده می شود.
به وسیله رنگ نانو می توان هر نوع وسیله ای را رنگ آمیزی کرد. هم چنین رنگ های نانو در مقابل سرما و گرما و اشعه های UV مقاومت بسیار خوبی دارند و می توانند عامل صرفه جویی در مصرف انرژی سرمایش و گرمایش باشند.
رنگ های نانو دارای قیمت مناسبی هم هستند و تنوع رنگی بسیار بالایی دارند. دوتا از پرکاربردترین استفاده های رنگ نانو, عایق بودن و محافظ بودن آن است. پوشش های محافظ نانو که روی نمای ساختمان اجرا می شوند باعث می شوند سطح کمتر دچار خاک گرفتگی و آلودگی شود./ نقاشی ساختمان

از مزیت های رنگ آمیزی ساختمان با رنگ های نانو می توان موارد زیر را نام برد:
۱)نما دچار رنگ پریدگی نمی شود
۲)نما هرگز کثیف نمی شود
۳)نما هرگز رطوبت را به خود جذب نمی کند
۴)نمای ساختمان با رنگ نانو به عایق حرارتی تبدیل می شود

منبع: نیاز به خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *