پوشش بلکا برای داشتن دیوار زیبا

یکی از پوشش‌های دیوار که طی سال‌های اخیر طرفداران فراوانی پیدا کرده، دیوارپوش‌ سلولزی بلکا است. دلیل چنین گرایشی را می‌توان در طبیعی بودن، مقاومت در برابر ضربه و خاصیت عایقی آن جستجو کرد. برای آشنایی بیشتر با این دیوارپوش مدرن و زیبا با ما همراه باشید.

پوشش‌ سلولزی چیست؟
پوشش سلولزی آن‌طور که از نامش برمی‌آید، پوششی بر پایه‌ی الیاف گیاهی است و از مواد سلولزی تهیه می‌شود. این نوع پوشش‌ از الیاف، رزین‌های ساختمانی، سلولز و رنگدانه‌های مقاوم تشکیل می‌شود و به دلیل استفاده از الیاف گیاهی، سازگاری خوبی با محیط زیست دارد. بلکا هم در خانواده‌ی پوشش‌های سلولزی قرار می‌گیرد که حالا با گذشت یک دهه از استفاده‌ی آن در ایران، به دلیل ویژگی‌های خوب و مناسب طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

 پوشش بلکا برای داشتن دیوار زیبا
چه مزایایی می‌توان برای بلکا مطرح کرد؟
پوشش‌ بلکا علاوه بر سازگاری با محیط زیست، برای استفاده در محیط‌های بسته از جمله خانه ویژگی‌های بسیار خوبی دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۱- بی‌نیاز از زیرسازی: این دیوارپوش روی سطوحی مانند گچ و خاک، سیمان، رنگ‌های روغنی و پلاستیکی و کاشی قابل اجرا است. این ویژگی در هنگام بازسازی و مرمت خانه یا در شرایط آب و هوایی که به چندین لایه سیمان و گچ برای زیرسازی نیاز دارد، بسیار قابل توجه است. بلکا به سرعت نصب می‌شود و از نظر هزینه هم آن‌قدر شما را تحت فشار نمی‌گذارد.

۲- عایق گرما و سرما: یکی از ویژگی‌های دیوارپوش بلکا، خاصیت عایق بودن آن‌ است. ساختمان‌ها معمولا از طریق دیوار و جداره‌هایشان، مقداری از گرمای خود را از دست می‌دهند. لایه‌های این پوشش سلولزی، منافذ هدررفت گرما را کاملا پر می‌کنند. علاوه بر این، بلکا با جلوگیری از برخورد مستقیم نور خورشید و عدم انعکاس و انتشار آن، باعث خنک شده خانه در تابستان می‌شود.

۳- عایق صدا: یکی از آلودگی‌های آزاردهنده برای ما، آلودگی صوتی است؛ مخصوصا اگر در شهری بزرگ و پر رفت و آمد ساکن باشید، ترجیح می‌دهید در محیط خانه از سر و صدای شهر در امان بمانید. بلکا به عنوان پوششی با تخلخل‌های فراوان و ناهمگون روی دیوار اجرا می‌شود و تقریبا ۴۱ درصد انعکس صدا را کاهش می‌دهد. با استفاده از بلکا به عنوان دیوارپوش می‌توانید به شکلی محسوس، میزان آلودگی صوتی را در محل زندگی‌تان کاهش دهید.

۴- پوشاننده‌ی ترک‌ها و مقاومت در برابر ضربه: پوشش بلکا بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری خاصیت ارتجاعی دارد؛ به همین دلیل در برابر ضربه مقاوم است و معمولا آسیبی نمی‌بیند. همچنین برخلاف رنگ‌های رایج (اعم از روغنی، پلاستیک، اکریلیک و …) بلکا هیچوقت ترک نمی‌خورد؛ حتی به خوبی می‌تواند دیوارهای ترک خورده را بپوشاند و باعث زیبایی مجدد خانه‌ی شما شود.

بلکا عایق سرما و گرما است، صدا از آن عبور نمی‌کند و می‌تواند به عنوان یک عایق صوتی عمل کند، نیاز به زیرسازی ندارد و می‌تواند نواقص و ترک‌های دیوار را بپوشاند.
ویژگی‌های نام برده، تنها بخشی از ویژگی‌های کیفی این دیوارپوش هستند. عدم جذب گرد و غبار، مقاومت بیشتر در برابر آتش‌ و امکان شستشوی را می‌توان جزو سایر ویژگی‌های مطلوب بلکا دسته‌بندی کرد. اجرای این پوشش در رنگ‌های متنوع امکان‌پذیر است و می‌تواند خانه‌ای دلنشین و زیبا برایتان فراهم کند.

منبع: وبسایت کبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *