همه چیز درباره نمای سنگی و سنگ نما

انتخاب سنگ نما به عنوان نمای ساختمان خود ، امر بسیار مهمی میباشد. زیرا سنگ نمای شما علاوه بر زیبایی ، باید در برابر عوامل طبیعی مقاوم باشد.

سنگ نمای خوب چه سنگی است؟
سنگ‌ها بر اساس کاربرد ، مصارف ویژه‌ای دارند. این محصول طبیعی در صنعت ساختمان‌سازی نیز استفاده می‌شوند. البته بسیار بااهمیت است که بدانیم کدام سنگ با چه جنسی برای کدام قسمت یک ساختمان کاربرد دارد؟

سنگ نمای انتخاب شما باید بدون ترک ، شیار ، شکستگی ورگه‌های سست ، پوسیدگی ، باشد. سنگ نمای خوب جاذب آب نیست و تحمل بسیاری در مقابل محیط های طبیعی و شیمیایی داشته باشد.

سنگ بدون ترک باید صدای شبیه به صدای شیشه بدهد برای این کار چند ضربه با یک شی فلزی به سنگ بزنید. اگر صدای شفاف شیشه داد این سنگ بدون ترک ، پوسیدگی و… است. همچنین سنگ نمای شما باید مقاومت بالایی در برابر سرما ، گرما ، رطوبت و اشعه ی UV نور خورشید داشته باشند. دو نوع از سنگ نما های خوب تراورتن و گرانیت میباشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل طبیعی دارند.

نمای سنگی و سنگ نما

چسب سنگ نما
این گونه چسب ها بر پایه پلیمر های مصنوعی و پودر های میکرونیزه معدنی ساخته شده است و خواص بسیار بالایی دارند.  در مقابل عوامل جوی به هیچ وجه پوسته نشده و با دفع رطوبت باعث ایجاد حالت چسبندگی قوی روی سطح مورد نظر را دارد.

این چسب در چسباندن سنگ نما به ساختمان و افزایش زیبایی بر نمای ساختمان با استفاده از چسباندن سنگ نما کارایی بسیاری دارد. همچنین این چسب سرعت کار را بیشتر میکند و با چسبندگی قوی امنیت نمای ساختمان شما را افزایش میدهد.

نکته قابل توجه این است که این چسب در برابر آب ، رطوبت ، سرما و گرما مقاوم بوده و به راحتی دچار مشکل نمیشود.

اکر قصد نگهداری آن را دارید باید در دمای بین ۱۰ درجه سانتیگراد تا ۲۷ درجه سانتیگراد بدور از تابش مستقیم نور خورشید به مدت ۶ ماه نگهداری نمود. برای استفاده از آن حتما استفاده از دستگش توصیه میشود و از تماس آن با پوست و چشم جلوگیری کنید.

نکات مربوط به نمای سنگی :
قبل از استفاده از نمای سنگی ابتدا باید سطح زیری آن را به خوبی تمیز کنید به طوری که عاری از هر نوع آلودگی باشد.
استفاده از سنگ نما های مقاوم و مستحکم در برابر گرما و سرما
اگر از سنگ های رودخانه ای و سنگ های ضحیم استفاده میکنید باید به خوبی آن هارا ملات بگیرید.
در صورت استفاده از سنگا های پلاک باید سطح آن را به خوبی تمیز کرد و از آن در برابر رطوب و یخبندان محافظت کرد.
به هیچ عنوان از سیمان خشک روی دوغاب برای بالا بردن سرعت کار استفاده نشود.
دوغاب سفت شده ماسه سیمان پشت سنگ به مدت ۲ الی ۳ روز آب پاشی شود.
اگر قصد استفاده از نمای سنگی را دارید ، نکات بالا نکاتی میباشد که میبایست رعایت شود تا کار شما بدون مشکل انجام شود.

آموزش رفع ترک های سنگ نمای ساختمان
طی تحقیقات سهند نما در این موضوع ، متوجه شدیم که بهترین روش پیچ و رولپلاک میباشد. برای این گونه ترک های بیشتر مواقع ار پیچ و رولپلاک استفاده میکنند که هم هزینه آن کم میباشد و هم راحت میباشد.

اما در برخی از موارد نیز از ملات نیز استفاده میکنند. لا به لای درز های ایجاد شده را با استفاده از کمی ملات میپوشانند که البته اگر مقدار ملات استفاده شده زیاد باشد میتواند بر زیبایی نمای ساختمان شما تاثیر بگذارد که راجب این موضوع شما میبایست دقت لازم را در این زمینه داشته باشید.

اما در حالت کلی در بیشتر مواقع از پیچ و رولپلاک در این زمینه استفاده میشود که دوام و مقاومت بیشتری دارد و سریعتر انجام میشود. اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید حتما قبل از انجام این کار مقاله های آموزشی در این رابطه را بخوانید و یا از افرادی که در این کار اطلاعات کافی دارند نیز کمک بگیرید.

مقاوم سازی سنگ نما
مقاوم سازی سنگ نما به چند روش انجام میشود. این روش ها مثل چسب زدن ، پیچ و رولپلاک و بستن بستهای عمودی و … میباشد. در ابتدا برای سفت کردن سنگ نمای ساختمان از پیچ و رولپلاک استفاده میکنند.

اگر پیچ و رولپلاک جواب نداد ، برای سنگ های شل شده و آسیب دیده از چسب استفاده میکنند و پشت آن را چسب کاری میکنند تا بچسبد و سفت شود. اما در بعضد موارد چسب کاری هم نیز جواب نمیدهد که در این جور مواقع از بستهای عمودی برای نگه داشتن سنگ های آسیب دیده استفاده میکنند.

اگر سنگ نمای شما دچار آسیب شده است توصیه میشود به ترتیب نکات بالا را رعایت کنید تا مشکل شما رفع شود.

منبع: نما پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *